Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dålig täckning med iPhone 4S


the_karate_kid

Rekommendera Poster

Basebandproblemet låter som en trolig orsak, annars skulle inte sms komma iväg alls. Jag kan ju ringa och smsa efter en omstart av tjänsten. Om iP4S är en "worldphone" borde den (läs Apple) klara av olika mobila nätverk, oavsett hårdvara i master etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 176
  • Created
  • Senaste svar

Någon som pratat med Apple nyligen i frågan?

 

Ringde nyss - kom till first line och blev vidarekopplad till tekniska supporten som hade kö i 5 min. Vad händer efter 2 min? MOBILENS MOTTAGNING LÄGGER AV. Ironin i det. Suck. Och nej, jag bor själv och har inte tillgång till någon annan telefon, bara min gamla som nog inte gillar microsim...

 

Vad har man egentligen för alternativ nu?

1. Vänta på att något ska hända - Lär ta ett tag eftersom ingen verkar veta vad felet beror på (?)

2. Byta operatör

3. Skicka tillbaka luren till Apple och köra på sin gamla tills de fixat det. (En underbar telefon i övrigt - så det skulle kännas... sådär)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som pratat med Apple nyligen i frågan?

 

Ringde nyss - kom till first line och blev vidarekopplad till tekniska supporten som hade kö i 5 min. Vad händer efter 2 min? MOBILENS MOTTAGNING LÄGGER AV. Ironin i det. Suck. Och nej, jag bor själv och har inte tillgång till någon annan telefon, bara min gamla som nog inte gillar microsim...

 

Vad har man egentligen för alternativ nu?

1. Vänta på att något ska hända - Lär ta ett tag eftersom ingen verkar veta vad felet beror på (?)

2. Byta operatör

3. Skicka tillbaka luren till Apple och köra på sin gamla tills de fixat det. (En underbar telefon i övrigt - så det skulle kännas... sådär)

 

Testa kontantkort för 50 spänn med Telia. Jag fick faktiskt testa ett gratis av en trevlig försäljare i en teliabutik. Värt att testa kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa kontantkort för 50 spänn med Telia. Jag fick faktiskt testa ett gratis av en trevlig försäljare i en teliabutik. Värt att testa kanske?

 

Klart värt, testa och berätta för oss hur det går så kan vi alla sedan slänga tele2 i papperskorgen kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller beställ ett gratis startpaket från Telenor. Jag fortsätter med Tele2, har inga problem alls...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men telefonen är ju låst till tele2! Svårt att testa med Telia då? Är det svårt/dyrt eller riskabelt att låsa upp 4S? Nån som vet ett bra ställe? Är sugen på att testa med Telia! Telia själva hävdar dock att dom också har detta problem!

 

Vilken soppa! Och jag som valde iPhone för att slippa beta standard! Känns som man lika gärna kunde provat en fet android lur istället! Nexus Galaxy?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen lust alls o byta operatör många som jag känner kör med tele2 det blir mkt billigare för mig då. Och jag har alltid kört med samma operatör i sju år aldrig några problem för än nu... Tråkigt att problem kom liksom nu när man nyss skaffat en ny lur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men telefonen är ju låst till tele2! Svårt att testa med Telia då? Är det svårt/dyrt eller riskabelt att låsa upp 4S? Nån som vet ett bra ställe? Är sugen på att testa med Telia! Telia själva hävdar dock att dom också har detta problem!

 

Vilken soppa! Och jag som valde iPhone för att slippa beta standard! Känns som man lika gärna kunde provat en fet android lur istället! Nexus Galaxy?

 

Av just den anledningen jag aldrig köper lurar låsta till operatörer. Funkar det inte bra, vill jag kunna sparka dem i häcken och bara byta till annan. smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja har det problemet med min nya 4s, kan inte ringa eller sms förutom med imessage och täckningen försvinner hela tiden. Fan vad ska man göra? ring alla kundserivce man kan göra och får bara halv värdelösa svar.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som pratat med Apple nyligen i frågan?

 

Ringde nyss - kom till first line och blev vidarekopplad till tekniska supporten som hade kö i 5 min. Vad händer efter 2 min? MOBILENS MOTTAGNING LÄGGER AV. Ironin i det. Suck. Och nej, jag bor själv och har inte tillgång till någon annan telefon, bara min gamla som nog inte gillar microsim...

 

Vad har man egentligen för alternativ nu?

1. Vänta på att något ska hända - Lär ta ett tag eftersom ingen verkar veta vad felet beror på (?)

2. Byta operatör

3. Skicka tillbaka luren till Apple och köra på sin gamla tills de fixat det. (En underbar telefon i övrigt - så det skulle kännas... sådär)

 

Jag har talat med ett par personer hos Apple under denna veckan. Jag har lämnat en hel drös uppgifter gällande problemet, telefonen och operatören, och nu har ärendet "skickats vidare till högre instanser" och en ny lur är på väg till mig. I nuläget kör jag Tele2, men funderar för första gången någonsin på att byta operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte ett 3 kontantkort idag, min 4s funkar nu PERFEKT. Sjukt att det kan bli så mycket strul med en kombination av telefon & operatör, sjukt dåligt att tele2 fortfarande inte fixat detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du samma problem med nästa lur så skulle jag skippa tele2...

 

Aaa, det börjar luta åt Telia nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gav upp. Försökte ringa idag. 40 min kö. Försökte istället besöka deras butik på Kungsgatan. 20 pers i kö till en representant. Ringde då och knappade mig fram till sägauppsupporten. 30 sek kö. Såg det som ett tecken, så jag gick till Telia och på torsdag har jag en fungerande mobil.

 

 

Tele2 har förlorat mitt förtroende. De BORDE verkligen informera om detta problem med röstmeddelanden innan man kommer fram till kundtjänst, eller lägga ut information på hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så tror jag inte att det har med vilken operatör man använder.

På min 4a hade jag stora problem med "Ingen service", när jag gick över till 4S så har jag fått mycket bättre täckning! :D

 

Halebop i Telias nät.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så tror jag inte att det har med vilken operatör man använder.

På min 4a hade jag stora problem med "Ingen service", när jag gick över till 4S så har jag fått mycket bättre täckning! :D

 

Halebop i Telias nät.

 

Fast det är ju i princip bekräftat att Teliakunder inte har några problem, samt att massvis med Tele2kunder har problem, samt att de som bytt från Tele2 till Telia har fått sina problem lösta. Men, alla kan väl ha en personlig åsikt iallafall, även om den inte visar sig sann...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är ju i princip bekräftat att Teliakunder inte har några problem, samt att massvis med Tele2kunder har problem, samt att de som bytt från Tele2 till Telia har fått sina problem lösta. Men, alla kan väl ha en personlig åsikt iallafall, även om den inte visar sig sann...

 

Hur är det i princip bekräftat? Att en handfull människor på ett macforum har problem, bevisar egentligen ingenting. Jag har 4S och Tele2, och upplever inte något problem över huvud taget. Är det fel på min 4S då menar du?! wink.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugn nu korsriddaren. Jag ör comiq/tele2 kund sedan 20 år och har trivts bra med dem. MEN, efter all frustration jag hade var det en enorm befrielse att konstatera att ALLA problem försvann när jag bytte till Telia. Det är bra för dig att din telefon fngerar med Tele2 men för oss andra stackars satar som sliter vårt hår i frustration skadar det ju inte att testa med Telia eller 3...eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugn nu korsriddaren. Jag ör comiq/tele2 kund sedan 20 år och har trivts bra med dem. MEN, efter all frustration jag hade var det en enorm befrielse att konstatera att ALLA problem försvann när jag bytte till Telia. Det är bra för dig att din telefon fngerar med Tele2 men för oss andra stackars satar som sliter vårt hår i frustration skadar det ju inte att testa med Telia eller 3...eller?

 

Ni som bytt operatör från Tele2 till annan. Hur ställer sig Tele2 till att häva abbonemanget? Har dom en policy där det går att häva om man har fått en telefon i abbonemanget som inte fungaerar i deras nät? Eller skulle dom kunna hävda att man får ta en annan telefon medans bindningstiden finns kvar?

 

Jag har tröttnat på att min telefon inte fungerar och vill byta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telia och får ofta "ingen service" i hemmet när telefonen får kontakt med vårt wifi. Det händer ideligen, efter några minuter får man i regel några ploppar med GSM-kontakt. Det började i princip efter uppgradering till iOS 5. Mycket irriterande, det är alltså även Telia-kunder som har problem. Jag har provat med ta bort SIM-kod, återställa nätverksinställningar etc utan förbättring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har klurat på en sak. Många i liknande trådar har spekulerat kring basebandproblem och liknande. Är det inte så att Tele2 delar 3G med Telia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 4s och tele2, och för mig funkar det typ inte alls. Jag kan inte ringa eller skicka sms och ingen kan nå mig!!!!

 

Apple måste verkligen åtgärda detta nu, det är ju fan skandal. Fattar inte att inte dom stora medierna lufter upp detta till ytan det är ju 10ggr värre än antenagate då kunde man ju iallafall använda telefonen!! Är pricis jävla as förbannad nu!!!!

 

Sen då drar telefonen EXTREMT mycket batteri ca 150%, laddade fullt i natt och har 30% nu vid kl 4.

 

Fixar dom inte detta i vecka blir det och skicka tillbaka Skiten!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...