Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Allt borta från min iPhone efter uppdatering till iOS5 (tror jag klan


Redlinefoto

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

Uppdaterade till ios5 (3gs) allt fungerade bra fram till "hitta min iphone", då jag inte kunde klicka på "nästa".

 

Så jag tänkte att jag kör om allt så jag tryckte på radera, trode ju självklart att jag ändast skulle radera inställningarna :(

Men nu är allt borta, panik då alla jobb nummer och sånt "viktigt" är borta.

 

om jag ska göra en återställning så går det bara att göra efter att jag råkat radera allt, trots att jag gjorde en säkerhetskopia innan jag började med alla uppdateringar.

 

finns alla bilder, Kontakter någon stans så man kan få in dom på iphonen igen? och hur gör jag isåfall?

 

Mvh/Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade som tur va en kopia på min flickvänns laptop dock va den 2 månader gammal... bättre än inget vill ändå ha det jag hade innan idag :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din säkerhetskopiering innan du radera allt är till största sannolikhet borta då iTunes (i min erfarenhet) skriver över tidigare säkerhetskopior med de nya den skapar.

Finns säkerligen något verktyg till OS X som kan återställa borttaget data från hårddisken men det lämnar jag åt mer kunniga att svara på.

 

Min erfarenhet av det ni precis upplevt är att man får börja om från början. Är man inte mer försiktig med att antingen säkerhetskopiera eller att synka kontakter/kalender med gmail eller en exchange server får man faktiskt skylla sig själv lite. Vad hade hänt om du tappat din telefon i vatten eller blivit bestulen den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Count_di_Luna

Det var ursprungligen likadant för mig, men nästa gång jag synkade telefonen med iTunes (vilket tog en eeeevighet, förresten) så trillade kontakter, apps, foton, musik och anteckningar tillbaka. Det var bara pdf-filer jag sparat i iBooks som jag var tvungen att återställa manuellt. Så har ni inte testat, kan det ju vara värt ett försök...

 

Cheers,

Nils

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni borde kunna återställa från en tidigare säkerhetskopia. Jag har då varit in och sett att jag haft några olika kopior. Tror ni hittar dem under någon knapp under inställningar i Itunes.

 

Tror även att det kan vara så att eran gamla säkerhetskopia ligger kvar. Om ni inte har synkat telefonen efter ert lilla misshap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man går in på inställningarna för synkronisering när Iphonen är ansluten till Itunes så fungerade det för mig att bocka i att synkronisera program. Den bocken var inte ikryssad. När jag gjorde det började den kopiera ner alla program till Iphonen (den är inte klar än så jag vet inte hur det har gått).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade också samma problem med min iPhone 3GS igår när jag uppdaterade till IOS5.

Allt försvann och kände också paniken smyga sig på, provade att synca om telefonen med itunes en extra gång.

Telefonen sa då "Återställer iPhone", detta tog ca 10 - 12 minuter, följt av att itunes sa återställer iPhone i ca 30 minuter,

Och vips efter en bra stund så var allt tillbaka. sms, bilder, telefonnummer.. mfl ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Beträffande "försvunna" appar - gå till appstore på din iPhone och välj uppdateringar. Längst upp där finns "purchased" där du ser alla dina appar som du någonsin laddat ner/köpt. Där kan du "återinstallera" dem och all info/inställningar följer med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...