Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur flytta bilder och videor till kamerarullen?


marillion

Rekommendera Poster

Jag har full koll på hur man skapar egna mappar och lägger in foto från datorn (PC) på ifånen via itunes, även hur man för över korten från kamerarullen till datorn.

 

Vad jag dock inte ha en aning och och ens vet om det går är hur man för över video och foto från andra mappar till kamerarullen? Om jag öppnar iphones kamera i utforskaren där kamerarullenbilderna ligger kan jag bara ta kort därifrån men inte lägga in nya.

 

Låter kanske inte så viktigt men när jag använder videoredigerings-appen imovie kan den bara hämta video och starta nya projekt på de videor som finns i kamerarullen. Dvs gamla videor som jag har fört över till iphonen kan jag inte redigera. Det har inget med filformat att göra utan problemet är helt enkelt att imovie inte kan hämta filmer från någon annan mapp än kamerarullen och då vill jag ju så klart föra över videos dit.

 

Är det möjligt alls med en icke jailbreakad iphone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan spara bilder från t.ex Dropbox appen till kamera rullen.. har dock inte provat med video.

EDIT: Jag har testat lite och får det inte att funka för video..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde flytta videor till kamerarullen via "Camera plus pro". Men då kommer nästa problem att iMovie inte hittar de videorna trots att de är i rätt filformat, tröttsamt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att maila dem till dig själv? Borde sparas i kamerarullen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...