Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inte nöjd med iPad


Minkowski

Rekommendera Poster

Jag har köpt en IPDAD 2.0 dvs den första som kom ut för ett år sen.

Den står där oanvänd, vet inte vad jag kan ha den till

Jag tycker det känns bökigt. Det tar lång tide med synkroniseringar för bild och ljudfiler som jag vill presentera på IPAD

Jag har provat Skype, det är inte bra. Jag har en MiniMac också och den är OK

Finns något annat än Skype ?

Och internet är långsammare än på min Minimac ; jag har en router så att det fungerar som hotspot båda

Dessutom är det många begräningar på browsern

Slutsatsen: det är inget att ha . vill någon köpa den för 30% av priset ?

2000 kr. Var kan jag annonsera ut det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det finns ju en köp- och säljavdelning här på forumet. Titta i toppmenyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken är det du har egentligen? Du skriver iPod 2.0 som kom för ett år sen. iPad 2 kom i vintras. Om det är den första du har så förstår jag att skype inte är något att ha, den första iPaden hade ju ingen kamera. Du kan ju lägga ut den på blocket annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du inte har någon användning för din iPad. Jag själv är supernöjd för mitt användande med min. Det är en surfdator för mig och då passar den underbart. Min är modell 1 och jag har inget behov att någon kamera i paddan. Jag har isf min iPhone 4. Jag kan hålla med om att Skype inte alltid är 100 men det funkar ok för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöjd med min också, det är ju ingen dator, utan läs och surfplatta, och jag använder den dagligen, fler och fler appar blir det efterhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br /> iPad 2 kom i vintras. <br />
<br /><br /><br />

 

Själv så var jag först att köpa min iPad 2 i hela Stockholm. Fick komma in 16:50 och köpa den, fast lanseringen var klockan 17. Men - var inte det den 25 mars? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nöjd med min iPad. Har också en iPad som kom ut för lite mer än året sedan (dock köpt direkt från amerikanerna). Idag är ju synkroniseringar mer av en "legacy". Kör Airport Express när jag vill lyssna till exempel på musik till stereon (en 80-tals Rotel med fint ljud). Har inte hunnit till att köpa en Apple TV då den dels verkar som att en uppdatering kommer men också att håller på att flytta och det är nedprioriterat. Det jag vill ha sagt att sladd-synkronisering är något Apple nog snarare tänker sig idag kommer att lyftas bort i och med dels lokala WiFi-överföringar som just till Airport Express, men också iCloud. I höst kan du köra även iPad trådlöst utan att ha en dator att synka mot. Bra för den som enbart hade tänkt sig en iPad. Skype har jag provat på iPad men det funkar ju bättre på en iPhone eller en traditionell bärbar eller stationär. Förmodligen är iPad 2 bättre, men där finns ju redan sånt som FaceTime. Med iOS 5 kommer iMessage som ger dig ett slags SMS via t.ex. iPad och kan säga att det funkar utmärkt. Dock endast mot andra iOS-apparater. Med iPad 2 skall Safari vara rejält snabbare. Men jag tycker faktiskt Safari på gamla iPad funkar tillräckligt snabbt. Dock skall sägas att jag just nu provar iOS 5 så jag har redan glömt hur den var på tidigare versioner ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supernöjd med min iPad 2, sålde min macbook och köpte iPad fick 2000 över ångrar inte en minut detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPadWI-FI+3G16GB , köpt i dec 2010; den var modell 1.0 tror jag; det finns ingen inbyggd kamera, ljudet hörs svagt,

det krävs kabelsynkronisering, Skype fungerar dåligt, Safari är långsam och ofta visas inte på samma sätt som på en stor skärm osv osv

Det går inte att göra mycket med den.

Jag har hört att man kan läsa tidningar iden. Bara tanken är helt galet... En tidning kräver ju en stor skärm, 24 tum. jag har det och är nöjd.

Jag har redan lagt ut det på försäljning. Vilket skräp !! vill du köpa skitet, be my guest !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag iofs att du får den såld, men det kan ju vara ett tips att inte prata skit om den produkt man vill sälja... :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sannt. Men jag är verkligen förbannad. Jag höll på med den länge , t ex att med synkroniseringar, men det blev oftast inte som jag ville ha det och så gick det åt massor med tid. Det är så mycket enklare med men Mac OS i den stationära datorn, Iphoto osv det går snabbt och smidigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minkowski, personen som gav oss tråden "Var finns gratis program för mac?". No offence, men denna tråd (och din föregående) låter lite som ett skämt... eller som någon som jobbar på Microsoft som vill ge Apple dåligt rykte.

 

iPad: "det är inget att ha". Hm, den har sålts i 25 miljoner exemplar sen den släpptes för ett år sedan.. något måste det ju gå att ha den till tycker man.... :whistling:

Men, alla tycker vi olika.. Själv är jag, tillsammans med många andra, supernöjd med min iPad så om du inte har sålt den än hoppas jag att du ger den en andra chans... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det tar lång tide med synkroniseringar för bild och ljudfiler som jag vill presentera på IPAD

2. Jag har provat Skype, det är inte bra.

3. Jag har en MiniMac också och den är OK

4. Finns något annat än Skype ?

5. Och internet är långsammare än på min Minimac ; jag har en router så att det fungerar som hotspot båda

Dessutom är det många begräningar på browsern

6. Slutsatsen: det är inget att ha . vill någon köpa den för 30% av priset ?

2000 kr.

7. Var kan jag annonsera ut det ?

1. Nej det gör det inte. I så fall är det din dator som är långsam.

2. Prova något annat då.

3. Vad bra då.

4. Fring.

5. Oj vad konstigt, eftersom din iPad inte är like kraftfull som en dator.

6. Med den inställningen är det mesta "inget att ha".

7. Hört talas om Blocket.se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPadWI-FI+3G16GB , köpt i dec 2010; den var modell 1.0 tror jag;

1. det finns ingen inbyggd kamera,

2. ljudet hörs svagt,

3. det krävs kabelsynkronisering,

4. Skype fungerar dåligt,

5. Safari är långsam och ofta visas inte på samma sätt som på en stor skärm osv osv

6. Det går inte att göra mycket med den.

7. Jag har hört att man kan läsa tidningar iden. Bara tanken är helt galet... En tidning kräver ju en stor skärm, 24 tum. jag har det och är nöjd.

8. Jag har redan lagt ut det på försäljning.

9. Vilket skräp !! vill du köpa skitet, be my guest !

1. Nej, men det finns på iPad 2.

2. Använd hörlurar.

3. Ja, men med iOS 5 behövs det inte.

4. Vad då "dåligt"? Det funkar hur bra som helst. Och om det inte gör det så är det Skypes fel, inte Apples.

5. Surfa på din dator om du vill att det ska gå så snabbt som möjligt.

6. Jo det gör det. Finns hur många bra appar som helst.

7. Nej det kräver det inte. Om man inte har allvarliga synproblem. Då kanske man behöver ha en gigantisk skärm. Annars är formatet perfekt. Ungefär som ett vanligt tidningsuppslag.

8. Så du hittade blocket.se? Vad bra.

9. "Vilket skräp"? Ja du, kanske den inte är för dig helt enkelt. Och det är okej. Men skräp, det är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sannt.

1. Men jag är verkligen förbannad.

2. Jag höll på med den länge , t ex att med synkroniseringar, men det blev oftast inte som jag ville ha det och så gick det åt massor med tid.

3. Det är så mycket enklare med men Mac OS i den stationära datorn, Iphoto osv det går snabbt och smidigt

1. Det är noterat.

2. Hur kan en synkronisering inte gå som man vill? Jag bara undrar.

3. iOS är ännu mer simpelt. Steve Jobs har sagt att med iPad så kan de äntligen göra en dator så enkel som de alltid velat göra den. Tekniken (moltitouch osv.) har inte funnits förut bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac Air har en skärm som är något större och det är det minsta jag kan acceptera.

Är det mindre så får det vara en IPhone; den surfar jag ändå inte.

Apple skulle kunna göra om MacAIr till Ipad variant, tekniskt är det inga problem

Skulle de inte kunna ha tangentbordet som en separat koppling ?

Kabelsynkronisering känns primitiv nu när allt mer kommunikation sker trådlös.

Har den senaste IPAD trådlös synkning ?

Det tar mer än 30 sekunder varje synkronisering (säg 100 bilder storlek 1Mb per bild) och vill man göra en ändring så får man göra en ny synkronisering

 

Jag är inte Windows eller PC vän, den har jag använt i många år, och anser att MacOS Snow Leopart är bättre, det är ingen diskussion.

Jag förstår inte varför folk fortsätter köpa Windows

Det jag ogillar är IPAD, den första versionen som kom ut.

Har inte testa den andra versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför köpte du iPad 1 om du har sånna krav på skärmstorlek?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte veta det i förväg. Man måste testa sig fram och så är den sådan masspsykos där IPAD höjdes till skyarna i media, bl a sa man att det var årets mest köpta julklapp, en teknologisk revolution osv osv. Sånt är svårt att hålla emot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Apple skulle kunna göra om MacAIr till Ipad variant, tekniskt är det inga problem

 

 

Det är ju tvärt om. iPad kan göras om till en MacBook Airpad... typ genom att köpa ett case med tangentbord och köra via BT. När man sen inte vill ha den bärbara datorn utan en läsplatta tar man ur den ur fodralet. Perfekt! :kaffe:

post-363-018444100 1307955858_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte veta det i förväg. Man måste testa sig fram och så är den sådan masspsykos där IPAD höjdes till skyarna i media, bl a sa man att det var årets mest köpta julklapp, en teknologisk revolution osv osv. Sånt är svårt att hålla emot...

Jag förstår inte det resonemanget. Jag har inte pengar så jag kan köpa bara för att alla andra köper. Jag kollar i butiken och läser tester och omdömen och funderar länge innan jag handlar så jag verkligen vet att jag får det jag vill ha och att det täcker in det jag behöver den till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera inlägg gömda. Håll er till sakfrågan! :superirriterad:

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte veta det i förväg. Man måste testa sig fram och så är den sådan masspsykos där IPAD höjdes till skyarna i media, bl a sa man att det var årets mest köpta julklapp, en teknologisk revolution osv osv. Sånt är svårt att hålla emot...
Visserligen hör man talas om den informerade konsumenten ibland, t.ex. i nationalekonomiska situationer om rationella beslut. Men här är i varje fall en som står för sina oinformerade köp. Heder åt denne! Nå. För oss som dessvärre inte har dessa ekonomiska obekymmer att spendera tusenlappar, så återstår ofta möjligheten att testa innan. Dvs. innan köp. Det är klart att iPad inte löser alla världens problem, vilket den väl förmodligen aldrig kommer att göra. Det är en produkt som precis som den ser ut att vara, fyller en plats för det mesta mellan bärbart och stationärt och mobilt. Den är inte heller en färdigt tänkt produkt. Apple och andra kommer förmodligen att ändra efterhand beroende på vad som händer runt omkring. Men jag är övertygad om att den inte kommer att vara en fluga, eller misslyckad som Microsoft Tablet var det i två decennier (lanserades 1991!). Tvärtom ser det ut som att den stationära och bärbara datorn blir något som i en längre framtid få det svårt. Ja, det är inte bara jag som säger det, utan dessvärre många analytiker inom finansvärlden. Vi får får hoppas att inte den oinformerade konsumenten spenderar sina slantar på godtyckligt aktieinnehav ...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag kan vara intresserad av att köpa din ipad. Jag bor i Vellinge så jag kan komma och köpa den redan idag eller när det passar dig.

 

Mvh

Jacob

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Mac Air har en skärm som är något större och det är det minsta jag kan acceptera.

Är det mindre så får det vara en IPhone; den surfar jag ändå inte.

2. Apple skulle kunna göra om MacAIr till Ipad variant, tekniskt är det inga problem

Skulle de inte kunna ha tangentbordet som en separat koppling ?

3. Kabelsynkronisering känns primitiv nu när allt mer kommunikation sker trådlös.

Har den senaste IPAD trådlös synkning ?

4. Det tar mer än 30 sekunder varje synkronisering (säg 100 bilder storlek 1Mb per bild) och vill man göra en ändring så får man göra en ny synkronisering

 

Jag är inte Windows eller PC vän, den har jag använt i många år, och anser att MacOS Snow Leopart är bättre, det är ingen diskussion.

Jag förstår inte varför folk fortsätter köpa Windows

Det jag ogillar är IPAD, den första versionen som kom ut.

Har inte testa den andra versionen.

1. Varför köpte du inte en sådan istället om det nu är "det minsta du kan acceptera"?

2. Det finns tangentbord till iPad.

3. Läste du inte vad jag skrev? Trådlös synkronisering kommer i iOS5.

4. 30 sekunder är snabbt. Ja, det är därför det kallas synkronisering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mannfalk. Han har lagt ut den på Blocket sa han. Du bör hitta den där. Bor han i Skåne? Jag hittar ingen för 2000.- där. Kanske kollat slarvit. Jag hittade en som sålde sin för 2500:- men han sålde sin etta för han har köpt en tvåa. Så det är nog inte han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...