Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

iPhone; "kunde inte aktivera mobilt datanätverk"

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

#1 CLS

CLS
  • Medlem
  • 220 inlägg
  • Plats: Malmö

Postad 17 maj 2011 klockan 14:18

Jag får ibland upp en ruta på min iPhone 4 som säger ”kunde inte aktivera mobilt datanätverk”.

Vet inte vad detta beror på, trycker jag på OK så fungerar 3G nätet ändå. Har Telia som operatör. Någon som känner igen detta?
  • 0

#2 Piratkapten

Piratkapten
  • Medlem
  • 544 inlägg
  • Mac(ar): MacBook Pro 13' -09, iPhone 4 (16GB svart), iPad 2 (Wifi 16GB svart)

Postad 17 maj 2011 klockan 15:50

Kommer den upp hela tiden? För mig kommer den oftast bara när det är dålig täckning, sedan försvinner den.
  • 0

#3 Telia Kundservice

Telia Kundservice
  • Medlem
  • 320 inlägg

Postad 19 maj 2011 klockan 15:03

Jag får ibland upp en ruta på min iPhone 4 som säger "kunde inte aktivera mobilt datanätverk".

Vet inte vad detta beror på, trycker jag på OK så fungerar 3G nätet ändå. Har Telia som operatör. Någon som känner igen detta?

Provat återställa nätverksinställningarna? Det gör du på Inställningar - Allmänt - Nätverk - Mobilt datanätverk och Återställ inställningar.
Du kan även prova en soft reset.

Det är bra om du har möjlighet att prova simkortet i en annan iPhone 4 (eller annan telefon om du har en simkortsadapter) för att se om felet sitter i simkortet eller i telefonen.
Om det är något fel på kortet kan du kontakta kundtjänst för att få ett nytt. Du kan även skriva ett PM till mig om du vill så skickar jag ut ett åt dig.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice
  • 0
telia.se
teliaiphoneblog.se
facebook.com/teliasverige
facebook.com/teliamax25

#4 mobe

mobe
  • Medlem
  • 67 inlägg
  • Plats: Där jag somnar
  • Mac(ar): iPhone 5, iPad 3

Postad 21 maj 2011 klockan 07:04

Jag får det också ibland det är när telefon växlar från E till 3G.
  • 0
Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

RSS Senaste nytt från MacWorld