Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone; "kunde inte aktivera mobilt datanätverk"


CLS

Rekommendera Poster

Jag får ibland upp en ruta på min iPhone 4 som säger ”kunde inte aktivera mobilt datanätverk”.

 

Vet inte vad detta beror på, trycker jag på OK så fungerar 3G nätet ändå. Har Telia som operatör. Någon som känner igen detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piratkapten

Kommer den upp hela tiden? För mig kommer den oftast bara när det är dålig täckning, sedan försvinner den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Jag får ibland upp en ruta på min iPhone 4 som säger "kunde inte aktivera mobilt datanätverk".

 

Vet inte vad detta beror på, trycker jag på OK så fungerar 3G nätet ändå. Har Telia som operatör. Någon som känner igen detta?

 

Provat återställa nätverksinställningarna? Det gör du på Inställningar - Allmänt - Nätverk - Mobilt datanätverk och Återställ inställningar.

Du kan även prova en soft reset.

 

Det är bra om du har möjlighet att prova simkortet i en annan iPhone 4 (eller annan telefon om du har en simkortsadapter) för att se om felet sitter i simkortet eller i telefonen.

Om det är något fel på kortet kan du kontakta kundtjänst för att få ett nytt. Du kan även skriva ett PM till mig om du vill så skickar jag ut ett åt dig.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får det också ibland det är när telefon växlar från E till 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...