Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod Shuffle [dyker inte upp i iTunes eller Finder]


matber

Rekommendera Poster

Jag rotade fram min gamla iPod shuffle, 1:a generationen. Alltså den där gamla vita pinnen med dold diod ovanför klickhjulet. Den funkar helt okej. Men när jag stoppar in den i usb-porten i min MacBook Pro så dyker den inte upp som den ska, vare sig i iTunes eller i Finder.

 

Vad är det som är fel? För visst ska väl iTunes och MacOS fortfarande stödja iPoden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, sorry. Tack! jag är lite ringrostig. Länge sen jag postade nåt här på forumet... ;)

Ursäkt godtagen! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har exakt samma problem min gamla vita Shuffle dyker inte heller upp längre. Den fungerar dock att spela på. Ngn som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Bumpar den här gamla tråden eftersom jag fortfarande inte har en lösning... (Min iPhone gick ner sig häromdagen så tänkte jag använda något från byrålådorna och hittade min gamla shuffle gen 1).

 

Alltså, den funkar att lyssna på. Och den laddar genom usb-kontakten, men den dyker inte upp vare sig i finder eller i iTunes. Och inte heller i skivverktyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant sak är att - förutom att iPodden laddar - så kommer ett meddelande upp ett tag efter att jag pluggat in shufflen, som säger att jag har matat ut den på felaktigt sätt. Den är alltså inte helt okänd för datorn. (Jag har alltså inte matat ut den, men meddelandet dyker upp ändå!).

 

 

post-633-0-03194800-1425663082_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Min Shuffle höll också på att jävlas ett tag - Min lösning jag hade var att gå in i skivverktyget och formatera enheten (för den fanns där fast den inte var i iTunes för mig iaf) då dök min upp som "ny enhet" i iTunes...

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ta och testa den på några andra macar. Den dök ju inte upp i mitt skivverktyg tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Jag får ta och testa den på några andra macar. Den dök ju inte upp i mitt skivverktyg tyvärr.

 

 

På Apples egna support nollställer man den ju genom att ha den avstängd - och sätta den på Shuffle-läge i 10s, och sen stänga av den igen.... Låter liksom lite löjligt i min åsikt, men har du testat detta? :P

 

Hur beter den sig när du sätter i den förresten? Den blinkar jämt orange eller lyser den bara grönt hela tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Den visar alltså bara att den är färdigladdad med andra ord... Mysko. Då borde den ju visas i iTunes också...

 

När jag hade problem med min blinkade den bara orange hela tiden så fort jag koppla in den i datorn. Som om den sökte efter något liksom... Då dök det upp en iPod Shuffle ikon på skrivbordet, som om det var en USB falshdrive, och sen efter ett tag försvann den och den fortsatte bara blinka orange....

 

Tror du får testa koppla in i en annan mac/pc och se vad som händer... Ta med den till typ Elgiganten eller något och använd deras datorer när dom inte kollar, brukar ju finnas en del att välja på/testa i... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...