Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhoto '11 [kan ej flyttas till extern HD]


Glödhäck

Rekommendera Poster

Jag har följt instruktionen hos Apple men redan under punkt 3 får jag vid varje försök ett felmeddelande som säger: Åtgärden kan inte slutföras eftersom det redan finns ett objekt med namnet "iPhoto Library".

Hårddisken är tom innan jag gör varje flyttförsök.

 

Vad gör man ?

 

 

 

 

Så här flyttar du iPhoto-biblioteksmappen eller paketet till en ny plats:

 

  • Avsluta iPhoto om det är igång.
  • Öppna mappen Bilder och markera iPhoto-biblioteket.
  • Dra iPhoto-biblioteksmappen eller paketet till den nya platsen.
  • Håll ner alternativtangenten på tangentbordet och öppna iPhoto. Håll alternativtangenten nertryckt tills du uppmanas att skapa eller välja ett iPhoto-bibliotek.
  • Klicka på Välj bibliotek.
  • Sök efter och välj det iPhoto-bibliotek du flyttade i steg 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det meddelandet kommer från Finder och inte från iPhoto, och meddelandet betyder att Finder har hittat ett objekt med samma namn som det du försöker kopiera. Du säger att hårddisken är tom, men Finder håller inte med om det.

 

Prova att formatera den externa hårddisken på nytt, och den ska vara formaterad enligt Mac OS X extended journalförd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Raphael

 

Det var allt som behövdes, nu funkar det

 

 

Tack tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Det meddelandet kommer från Finder och inte från iPhoto, och meddelandet betyder att Finder har hittat ett objekt med samma namn som det du försöker kopiera. Du säger att hårddisken är tom, men Finder håller inte med om det.

 

Prova att formatera den externa hårddisken på nytt, och den ska vara formaterad enligt Mac OS X extended journalförd.

Tack för hjälpen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...