Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad 2 Movie streaming?


dufolc

Rekommendera Poster

Eftersom Apple inte tar in nya AppleTV till Sverige, så hoppades jag på IPAD 2 som har HDMI till HDTV anslutning så allt som man ser på IPAD ser man på HDTV. Men...IPAD 2 har inte stöd för Flash eller silverlight, så man kan inte köra hyrfilmer på den--och sedan via HDMI se på HDTVn.Detta var en stor besvikelse för mig att denna sagda Post PC har denna brist i sin generation nr 2.Helt klart är APPLE bara gjord för USA och UK-i Europa, men Sverige har Apple hanterat uselt.Jag måste skippa mitt IPAD 2 köp--annulera.Sen har ju alla Apple datorer heller inte DLNA server support i sitt OS, bara tröga 3 parts addon.Så tom min IMAC kommer jag att sälja--måste ju ha en DLNA PC som Sony Vaio.Vem tänker på Apple Sverige?Eller rätta mig hoppas jag har fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du köper en produkt utan att kolla upp vad den klarar och sedan gnäller du på Apple när det är ditt eget fel? Tänk efter.

 

För övrigt är det ju bra att den inte stödjer Flash då det är ett ofog som ska och håller på att fasas ut från webben, good riddance. Vad det sedan gäller DLNA så är det heller inte en ännu standardiserad teknik och är dessutom ytterst ostabil. Vad ska du med DLNA till? Det finns mig veterligen ingen anledning att använda en sådan märklig teknik, det finns mycket bättre alternativ.

 

Tänk efter före, det är mitt råd till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det jag gör.IPAD 2 är bra med Apple TV, men Apple TV finns inte för Sverige. Apple Tv är för Itune och Itune har inga Svenska Movie Appar.Att vara Apple naiv med synisk kommentar, då Apple Sverige inte gör sitt jobb. I UK finns Apple TV och där funkar IPAD perfekt.I Sverige blir IPAD bara en stor Iphone--med anpassade skärm appar inge Post PC.Jag är besviken på Apple Sverige men inte på Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan köpa Apple TV 2 samt US iTunes-presentkort här: http://www.bazula.se/

Sedan är det bara att sätta upp ett Amerikanskt iTuneskonto och titta på film/TV-serier som vanligt.

Det är ju det jag gör.IPAD 2 är bra med Apple TV, men Apple TV finns inte för Sverige. Apple Tv är för Itune och Itune har inga Svenska Movie Appar.Att vara Apple naiv med synisk kommentar, då Apple Sverige inte gör sitt jobb. I UK finns Apple TV och där funkar IPAD perfekt.I Sverige blir IPAD bara en stor Iphone--med anpassade skärm appar inge Post PC.Jag är besviken på Apple Sverige men inte på Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det jag gör.IPAD 2 är bra med Apple TV, men Apple TV finns inte för Sverige. Apple Tv är för Itune och Itune har inga Svenska Movie Appar.Att vara Apple naiv med synisk kommentar, då Apple Sverige inte gör sitt jobb. I UK finns Apple TV och där funkar IPAD perfekt.I Sverige blir IPAD bara en stor Iphone--med anpassade skärm appar inge Post PC.Jag är besviken på Apple Sverige men inte på Apple.

 

Helt ärligt, är du nykter? Du svamlar ju bara, rör ihop det ena och det andra.

 

Du får ju särskilja på användandet av HDMI-adaptern och att streama till AppleTV. Du kan köpa AppleTV via t ex Bazula.se och även NetOnNet och sedan streama till denna från din iPad, du kan också strunta i det och istället koppla din iPad direkt till din TV via HDMI och köra upp video den vägen. Om du nu har en AppleTV så kan du, om du skapar ett amerikanskt iTunes-konto, hyra film och tv-serier direkt...precis som Bryngemark säger.

 

Vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...