Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla Airport Express med kabel till befintligt nätverk?


persus

Rekommendera Poster

Jag har ett problem som jag skulle behöva hjälp med att lösa.Jag har ett Imac som jag med kabel har ansluten till en airport extrem, till nätverket har jag också en airport express trådlöst ansluten, expressen använder jag enbart för att strömma musik till. Jag har också en ipad och iphone som jag trådlöst kopplar upp mot nätverket. Ibland när jag skall spela musik genom expressen så försvinner ljudet och jag har därför tänkt att jag skulle ansluta en nätverkskabel mellan extremen och expressen. Det jag funderar över är:- skall jag, efter det att jag kopplat in kabeln, ändra några inställning, typ stänga av den trådlösa anslutning från expressen till nätverket? om så är fallet hur gör man det?- om jag stänger av den trådlösa anslutning med expressen, kommer det att påverka mina möjligheter att strömma musik från min ipad/iphone? eller sker detta fortfarande genom extremen?Tacksam för hjälp, är dålig på det här med nätverk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska gå att ha den kopplad via kabel.

Du borde nog behöva ställa in den lite.

 

Det här ska nog stämma:

Click the Base Station tab below the Advanced (gear) icon

Name your device, establish a device password and adjust Time Zone settings

 

Click the Wireless tab below the Advanced (gear) icon

Wireless Mode = Create a wireless network

Wireless Network Name = Same name as your Time Capsule network

Radio Mode = 802.11n (802.11b/g compatible) a good choice. Otherwise, your choice

Channel = Automatic

Wireless Security = Same setting as the Time Capsule network

Wireless Password = Same password as the Time Capsule network

 

Click the Internet icon

Connect Using = Ethernet

Connection Sharing = Off (Bridge Mode)

 

Update to save settings and restart.

 

 

Denna inställning kopplar upp via kabel och förlänger även din Time Capsule's trådlösa nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, har precis kollat och fått det att fungera, instruktionen gick inte helt att följa men nästan. Stort tack! /Persus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...