Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad får man för 2000?


pëhrzzon

Rekommendera Poster

Går i tankarna att jag skulle kanske köpa en ny (begagnad) Mac men jag vill höra mej för först så att jag inte blir lurad. Jag undrar kort och gott vilken stationär burk jag kan få för ca 2000kr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

En blådåre eller en G4 Yikes (i originalkonfiguration), möjligtvis en minimerad Sawtooth. Eller en iMac Rev C, skulle jag kunna tänka mig, DV blir nog för dyrt.

 

Personligen hade jag valt blådåren, eller Sågtanden om det gick att hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Som jämförelse kan jag nämna att jag sålde min blådåre förra sommaren. Det var 500MHZ, 512 MB RAM, Combodrive, två SCSI-kort, Zip drive och totalt 20 GB HD. Inga tillbehör, som tgb eller mus. 4500 fick jag för den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är barnsligt förtjust i iMac!! Skulle nog lägga stålarna på en sådan.... (w00t) Med lite tur så kanske pengen räcker till en DV..... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna ha en iMac men den har nackdelen att man inte kan koppla in en till skärm på den :( Och jag är numera nästan helt beroende av två skärmar och 15" är på tok för litet. Blir inget före jul i alla fall. Men efter jul måste jag köpa nytt eftersom det verkar som att jag för en kernel panic på nätverkskortet som är inbyggt på moderkortet :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i verkligheten borde du får en AGP PM G4 466 o uppåt, skulle jag sälja min G4 MDD 1.25 idag fick jag vara glad om jag fick iväg den för 5000 :- sätt ditt pris på den du vill ha o va "tyst" så kommer säljaren att höra av sig om ett par dagar då han inser att han inte får 7000 för sin allt för gamla burk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna ha en iMac men den har nackdelen att man inte kan koppla in en till skärm på den :(

Dv-modelerna går att koppla in en extra skärm på. Dock är upplösningen max 1024x7xx.

 

Jag hade ändå satsat på en blådåre/yikes, synd att det är rövarpriser på dem bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det blir ju bara spegling då

:blush: ok, Spegling och ngt begränsad upplösning. Verkar som om allt talar för en vanlig stationär mac!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Om inte annat så är ju en Powermac mycket enklare att uppgradera i efterhand, om man nu skulle vilja det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...