Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Strul med hårddisken

• Vänligen logga in för att kunna svara
21 svar till detta ämne

#21 Pocahontas

Pocahontas
  • Moderator
  • 73 962 inlägg
  • Appleprylar: iMac 21,5" 3,06 GHz i3, iPad.

Postad 3 november 2004 klockan 20:41

När ett av mina ram-minnen hade pajat, visade apple's hardwaretest inget fel- programmet "Rember" hittade felen direkt!

Om du misstänker felaktiga ramkretsar bör du testa "Rember"- finns på VersionTracker.

Hör kanske inte hemma i denna tråden, men eftersom programmet kom upp här så....

Testade Rember och är lite konfunderad över det programmet, (eller så bör jag vara konfunderad över mina minnen (w00t) )
Klarar det inte att testa alla minnen, eller vad?
Har tre minnen i min MDD jag köpte för en månad sedan, ett på 512 MB och två stycken på vardera 256MB (ett är original) och jag
skrev in det i rutan på programmet, men den verkar inte finna mer än det på 512MB ...

Som ses så begärde jag 1024MB och lokaliserat är 511 MB ???
Om den här Datorn finner ju mina 3 minneskort

Postad bild

Redigerat av Pocahontas, 3 november 2004 klockan 20:42.

• 0

................................._____Humorn är flytvästen på livets flod_____..............................

När allting lägger av och du får datorstopp så tänk på att datorn är här för att stanna

Om man inte vet att ett problem finns - så kan man heller aldrig lösa det.

#22 Pucko

Pucko
  • Medlem
  • 312 inlägg

Postad 3 november 2004 klockan 23:13

När ett av mina ram-minnen hade pajat, visade apple's hardwaretest inget fel- programmet "Rember" hittade felen direkt!

Om du misstänker felaktiga ramkretsar bör du testa "Rember"- finns på VersionTracker.

Tack för tipset, men Rember hittade inga fel... alltid nåt.

:)
  • 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar