Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med internet över 3G med iPhone 4 efter 4.2 update


Pascoe

Rekommendera Poster

gjorde en hard reset nu, verkar lovande. Testade allt jag kunde hitta på iPhonen som krävde internet och allt flöt på bra. Kanske för tidigt att ropa hej än men verkar bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 230
  • Created
  • Senaste svar

Jag gjorde en sån hard-reset innan också och då tyckte jag inte det var någon större skillnad, men nu gjorde jag en ytterligare hard-reset och nu tycker jag det flyter på med 3G uppkopplingen. Dock märker jag av en längre respond på vissa program (på ett par sekunder) men kommer ändå igång som de ska. Jag ska inte heller ropa hej ännu utan kör ett tag och testar och se hur det går under dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Jag gjorde en återställning i iTunes. Samma problem, SUCK! :deppig:

 

Hej!

 

Jag har lagt en felanmälan på detta till vår support. De som upplever problem får gärna skriva sina mobilnummer via PM eftersom det kan hjälpa supporten att hitta "den felande länken".

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fungerar 3G överhuvudtaget inte! :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vänder mig till er som har detta 3G problem. Hur har ni löst ert problem? har ni haft kontakt med Telia? jag funderar på att lämna in min iphone till närmsta Teliabutik så får dom titta på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte orkat lämna in min, tror inte Telia har någon lösning på detta. Men hade varit kul och veta om nån lämna in och sett vad Telia gjorde åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte orkat lämna in min, tror inte Telia har någon lösning på detta. Men hade varit kul och veta om nån lämna in och sett vad Telia gjorde åt det.

 

 

Har du också samma fenomen som jag, att det fungerar ett tag med 3G men sen dör det bara ut. Det kan dock för mig släppa efter en stund men sen helt plötsöligt dö ut igen. Det kan ju inte vara fel på 3G antennen för då borde det väl inte fungera alls?

 

Kan det vara ett mjukvaruproblem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja samma fel. Det är till 99% mjukvarufel.

 

 

Det är operatörsfel ;) En kollega här på jobbet kör med 4.2.1 och har inga som helst problem med Telenor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin_iPhone

Det konstiga är ju stt telia inte säger själva att dem har stora störningar (på många ställen) på 3G /GSM näten på internet och röst.

 

Står på deras drift sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte säker på att det är detta fel, men jag hade ett tag problem att surfa via 3G. Eftersom jag inte gör det så ofta så kan jag inte säga när det började eller hur länge det pågick. Vad jag kan säga är att jag har en iPhone 3Gs och den spanska operatören Movistar. Ska hålla ett öga på saken och skriver här igen om jag får mer trubbel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pelo_ensortijado

jag har samma problem (tele2).

funkar sporadiskt. verkar som att den söker kontakt och kan inte ansluta till servrarna, om man klickar många gånger på länkar eller vad det nu är så fungerar det blixtsnabbt till slut. annars kommer "du har ingen internetanslutning" eller "connection timed out" eller dylikt upp efter mycket tuggande.

tele2 föreslog som sista utväg att byta simkort eller hela telefonen. "skönt" att höra att fler blivit drabbade...

ska ringa supporten varenda dag tills dom(eller apple, eller nån på forumet) klurar ut vad som har hänt!!

 

edit: problemet uppstår bara på 3g. gprs och wifi funkar klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pelo_ensortijado

verkar att döma av apples supportforum som att det är operatörerna som måste uppdatera mjukvaran i sina nätverk. alla 3g, 3gs och 4 modellerna har samma problem, så det kan inte vara något hårdvarufel som kommit i dagern efter senaste uppdateringen.

 

de användare som inte upplever några störningar har alltså "rätt" operatör, har inte uppdaterat till 4.2.1 eller har på tok för låga förväntningar på det mobila internetet.

 

tror det här kan vara en möjlig förklaring, ska ringa tele2 imorgon och höra efter om dom vet något.

annars är det ju bara att vänta på ännu en uppdatering från apple.

 

jag har skickat ett mail till den allsmäktige Jobs, får se vad som händer(om han svarar överhuvudtaget). återkommer med en uppdatering asap...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man reklamera iPhonen hos Telia och upphäva abbonemanget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pelo_ensortijado

det är en mjukvarumiss troligtvis i iOSet orsakat av apple, och som inte telia kunnat rå för. sannorlikheten att du ska kunna upphäva abonemanget är liten, men försök du om du känner att du vill. du kanske får nån liten ekonomisk kompensation iallafall. :)

jag skulle inte villa byta min iphone mot en android eller dylikt för ett par veckors krångel med näten. tekniken apple byggt in som (antagligen) strular är en väldigt bra teknik bara den kommer upp på benen.

 

det ryktas förresten om iOS4.2.2 eller 4.3 redan "in mid-december" och det borde väl vara nu i dagarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pelo_ensortijado

tele2 kom med en operatörsuppdatering idag. verkar ha fixat felet. min nalle är lika snabb som den brukade va innan 4.2.1. najs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu Telia, inse att ni måste fixa operatörsinställnigarna! jag lovar att jag inte ska reklamera min iPhone :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som 3G fungerar bra nu, eller inbillar jag mig? :mellow:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som jag kör vidare med 4.0 ett tag till då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde det funkade, men nä.... :oroligoledsen:

 

Börjas kännas som en följetång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...