Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DrawSprocketLib


MrNr1

Rekommendera Poster

tjena!

 

har en power mac g3 400 mb ram, med os 9 på en partition, jag har nu installerat command & conquer 1 gdi versionen, och ville spela dettta. nu fick jag ett felmedelande som sa

 

"Programmet "MAc C&C" kunde inte öppnas eftersom "drawSprocketLib--DSpHideScreenItemes" inte kunde hittas.

Du måste kanske installera en senare version av "drawSprocketLib--DSpHideScreenItemes"."

 

därför gick jag in på appels support hemsida för att leta upp filen, jag hittade denna.

men när jag skulle installera den fick jag ett nytt felmedelande.

 

"To install GameSprockets 1.7.5 requires either a US English or international English Mac OS, a powerPC Processor and USB Software version 1.1 or newer."

 

jag flyttade filerna till datorn via mitt sandisk usb minne,( och jag har en Svensk språkig version, men alla macar kan väl alla språk?)

 

hur ska jag lösa problemet?

kan inte spela mitt favorit spel annars! har försökt att installera det på en linux burk under windows 95, men det funkar inte heller!

 

Mvh Alvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Systemmapp-->Tillägg ska det finnas en fil som heter just DrawSprocketLib. Finns filen där och vilket version har den?

(Annars har jag 1.7.7 och 1.7.8 som jag kan skicka över.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sökte i sherlok 2 och hittade då snabbt filen! :D sen avr det ju bara "kringla" + I/i

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sökte i sherlok 2 och hittade då snabbt filen! :D sen avr det ju bara "kringla" + I/i

:D

OK, du har alltså hittat en fil.

Låg den på rätt ställe och fungerar spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte ändrat något och nej spelet fungerar inte, men filen ligger där den ska ligga!

googlade mig fram till något forum där dom sa att C&C 1 inte fungerar med dem "nyare" versionerna...

så kan jag använda version 1.7.5 men jag vet inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en vild chansing här, skulle det funka att nedgradera 0s 9.2.2 till os 9.1?

då finns det ju en äldre draw sprocket lib

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...