Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes accepterar inte mitt kreditkort!


Lillpack

Rekommendera Poster

Hej, jag håller på att skapa ett itunes konto men dom vill inte acceptera mitt kreditkort. jag har beställt tjänsten som heter verified by visa mastercard securecode. men det funkar inte ändå. jag har till och med försökt med 3 andra kreditkort. Vad är det för fel?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Itunes är inte kopplat till tjänsten "verified by Visa".

Men kort som är anslutna till den tjänsten ska även fungera med butiker som inte är kompatibla, tjänsten aktiveras vid butiker som är anslutna till det och avaktiveras vid köp i butiker som inte är anslutna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förklarar inte så bra hur du gör s det är lite svårt att förstå ditt problem. Det funkar med mitt mastercard iaf. Aldrig haft några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyss köpt en iphone 3G av en kompis. men nu när jag ska skapa ett nytt konto så fyller jag i allt som ska fyllas i. men när jag kommer till att skriva i mitt kortnummer så nekar de bara mig. det står bara ditt kreditkort avvisades. ange giltig kreditkortsinformation, jag har swedbank. fatta inte vad som är fel satt uppe i 3 timmar igår med 3 olika kreditkort. men stog bara samma skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din adress måste vara exakt samma som adressen som är kopplad till ditt kort. Dubbelkolla allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du gör antagligen fel. Enda jag kan komma på är att du inte använder rätt uppgifter. Du måste skriva in exakt som det står på kortet.

Du är i rätt butik? Du kan bara använda svenska kort i svenska Itunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin_iPhone

Eller så kanske inte korten är öppna för Internet köp.

 

Man får aktivera köp över internet via bankens webbsida (logga in med dosa/kod) och kolla under kort, välj kortet du vill ha, sen tryck öppna för internetköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för kort? Kan du skicka en länk till bankens hemsida på samma kort? Jag är ganska säker på att du inte har aktiverat Verified by VISA korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan Mars 2010 måste du ha internetbank aktiverat på Swedbank för att kunna använda kortet på nätet inklusive App Store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan Mars 2010 måste du ha internetbank aktiverat på Swedbank för att kunna använda kortet på nätet inklusive App Store.

 

Det du måste ha aktiverat är i alla fall Verified by VISA. Det räcker inte med internetbanken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin_iPhone

Ja man får logga in på internet banken, och kolla i vyn kort, så ser du vilka kort som är anslutna till ditt/dina konton.

 

Klicka på det kortet du se, sen aktivera det för internet köp. (Och så krävs troligtvis utlandsköps aktivering med då Apple har sina servers i utlandet.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Lånar denna tråd då jag har ett liknande problem.

 

Jag har alltid kunna använda iTunes och App Store med mitt VISA-kort. Förra veckan så blev en lokal butik drabbad av skimming och alla som handlat på den butiken fick ut nya VISA-kort. Det första jag gjorde då var att ansluta det nya kortet till "Verified by VISA" och sedan logga in på Apples hemsida och ändra mina faktureringsuppgifter. Sagt och gjort, inget fel så långt. Problemet är att efter det kan jag inte köpa/ladda ned/uppdatera applikationer i min telefon. När jag gör det ber den mig bekräfta min faktureringsinformation och när jag gör det fyller jag i allt korrekt. Har bytt till mitt nya CC# och dubbelkollat CVC-kod och giltighetsdatum upprepade gånger. När jag trycker på klar får jag meddelandet "The itunes store could not process your request. Please try again later".

 

Någon som bytt VISA-kort i något sammanhang och haft problem med att ansluta det nya till sitt konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, var såklart en PEBKAC på denna. Tyckte jag testat nog men att logga in en tredje gång på Apple.se och fyll i all billing information IGEN för att sedan fylla i det IGEN i telefonen löste problemet. Typisk Apple-anda att behöva repetera flera steg för att få något att fungera. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Du förklarar inte så bra hur du gör s det är lite svårt att förstå ditt problem. Det funkar med mitt mastercard iaf. Aldrig haft några problem.

Good for you.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Good for you.

Välkommen till forumet.

 

Ett tips innan du postar är att kolla hur gamla inläggen är, som du vill svara på. Det du svarade på är sex år gammalt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...