Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FaceTime for OS X


B843186

Rekommendera Poster

Jag tror inte att jag skulle ringa kompisar på Macar hela tiden men det vore kul att testa.

Jag använder inte iChat pga att nästan inga jag känner har Mobile me, Google talk eller Jabber...

Det är ju den tråkiga biten... att Windowsfolk fortfarande hänger med det gamla MSN

Ichat är ju ljusår bättre ... men vill de hålla sig till gammal teknik så får de väl göra det

 

Kan iChat på Mac prata med Face-Time på iPhone verkligen?

Själva programmet Ichat klarar nog inte att ta kontakt med Iphone

men om du jämför programmen så ser du att de är likvärdiga..

därför så behövs det inget annat mellan 2 macar än just Ichat AV

då får testa det någon gång så får du se hur bra bildkvalité det är

 

här står mer om ichat och kompabilitet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva programmet Ichat klarar nog inte att ta kontakt med Iphone

men om du jämför programmen så ser du att de är likvärdiga..

Likvärdiga till funktion, men definitivt inte likvärdiga sett till teknik och vilka protokoll som används.

Skulle gissa på att anledningen till att FaceTime är ett separat program just nu är att apple inte ville ha iChat som delvis beta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BjornHermanWahlsten

Tänkte testa genom att köra mellan en iMac och en MacBook. Att installera i iMAc, inga problem. I MacBook krävdes en Säkerhetsuppdatering 2010-005 som jag inte har tillgång till. Det är väl bara att acceptera att det rör sig om en Betaversion.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likvärdiga till funktion, men definitivt inte likvärdiga sett till teknik och vilka protokoll som används.

Skulle gissa på att anledningen till att FaceTime är ett separat program just nu är att apple inte ville ha iChat som delvis beta...

en bra poäng där :ThumbsUp:

 

fler borde använda sig av ichat ... videokonferens på mac är så enkelt

nu har de flesta macar ibyggd kamera :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att jag skulle ringa kompisar på Macar hela tiden men det vore kul att testa.

Jag använder inte iChat pga att nästan inga jag känner har Mobile me, Google talk eller Jabber...

Kan iChat på Mac prata med Face-Time på iPhone verkligen?

 

FaceTime funkar fint med hotmail-adresser också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

någon som vet om det går att byta ringsignal eller iallafall höja den för det är väldigt låg volym hör ju inte om de ringer om jag inte sitter vid datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har lagt in FaceTime på Macen, det funkade fint när jag testade med en kollega på jobbet Mac-Mac. Men när jag försöker använda det med en kompis Mac-iPhone 4 så får jag bara "är inte tillgänglig för FaceTime" och han kan inte ringa mig.

 

Är det någon som har råkat ut för liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lagt in FaceTime på Macen, det funkade fint när jag testade med en kollega på jobbet Mac-Mac. Men när jag försöker använda det med en kompis Mac-iPhone 4 så får jag bara "är inte tillgänglig för FaceTime" och han kan inte ringa mig.

 

Är det någon som har råkat ut för liknande?

 

iPhone måste vara uppkopplad via wifi. Är det en jailbreakad telefon kan man ta bort 3g-spärren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert skitdum fråga nu, men frågar man inget får man inget veta..

 

Kostar det något att använda Facetime? Eller kan jag från min dator ringa upp en iPhone 4 helt utan kostnad? Har ingen iPhone själv, så har noll koll på om det kostar eller ej i vanliga fall (det borde det väl inte göra dock, eftersom det går över WiFi?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert skitdum fråga nu, men frågar man inget får man inget veta..

 

Kostar det något att använda Facetime? Eller kan jag från min dator ringa upp en iPhone 4 helt utan kostnad? Har ingen iPhone själv, så har noll koll på om det kostar eller ej i vanliga fall (det borde det väl inte göra dock, eftersom det går över WiFi?).

 

Det kostar ju att ha bredband. I övrigt är det gratis.

Men du kommer ju få "upptaget" om den du ringer inte har wifi-täckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev med iPhone för ett tag sedan, ganska fet liten leksak faktiskt, och testade att facetima mig själv. I OS X loggade jag in med epostadress och sedan gick det fint att ringa mellan datorn och luren. Men när jag med datorn valde att ringa till epostadressen så var det upptaget.

Mycket bättre ljud (och bild!) med Facetime än med telefonsamtal.

 

Om man slår på Voice Over i iPhone så kan man höra att luren säger "fasetajm", fast Facetime kanske inte är avsett för personer som inte ser.

 

Vore kul om man fattade hur Facetime funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev med iPhone för ett tag sedan, ganska fet liten leksak faktiskt, och testade att facetima mig själv. I OS X loggade jag in med epostadress och sedan gick det fint att ringa mellan datorn och luren. Men när jag med datorn valde att ringa till epostadressen så var det upptaget.

Mycket bättre ljud (och bild!) med Facetime än med telefonsamtal.

 

Om man slår på Voice Over i iPhone så kan man höra att luren säger "fasetajm", fast Facetime kanske inte är avsett för personer som inte ser.

 

Vore kul om man fattade hur Facetime funkar.

Jag är inte riktigt säker på att jag ens fattar helt vad det är.

Vad jag förstått så är det chat via Wi-Fi?

Så vad är nytt som inte funkat innan??? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har lagt in FaceTime på Macen, det funkade fint när jag testade med en kollega på jobbet Mac-Mac. Men när jag försöker använda det med en kompis Mac-iPhone 4 så får jag bara "är inte tillgänglig för FaceTime" och han kan inte ringa mig.

 

Är det någon som har råkat ut för liknande?

 

 

Ja. Jag har inte provat Mac-Mac, men försökte Mac-iPhone 4 och fick samma meddelande som du. Har lagt till både användarens Apple ID och +46 i mobiladresen, inget fungerar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...