Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FaceTime for OS X


B843186

Rekommendera Poster

Bara jag som får iWork trial när jag trycker på ladda ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade problem när jag skulle klicka på aktiveringslänken jag fick i mejlet. Sidan fanns inte – eller snarare: "kunde inte upprätta säker anslutning".

 

Löstes genom att jag tog bort s:et i "https://fjsdlfjlsdfkjsldfk..."

 

 

Oops, glömde ju säga att det funkar jättebra! Kul att ringa upp sin iPhone 4 från datorn. :foralskad:

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får ni det att funka? iom att det är anslutet på samma email som mitt enda applekonto så säger den bara att det är upptaget när jag försöker ringa från min ipod touch till min macbook pro?!?!?

 

MvH Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att ringa en kompis, fick det inte att fungera till jag ändrade hans mobilnr. Fick lägga till +46 och ta bort första nollan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att ringa en kompis, fick det inte att fungera till jag ändrade hans mobilnr. Fick lägga till +46 och ta bort första nollan.

 

Försökte också göra det men fick meddelandet att han måste uppdatera till senaste versionen av Facetime.

Har ni gjort det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får ni det att funka? iom att det är anslutet på samma email som mitt enda applekonto så säger den bara att det är upptaget när jag försöker ringa från min ipod touch till min macbook pro?!?!?

 

MvH Daniel

 

Upptäckte samma sak precis, skickade synpunkt (finns i FaceTime-menyn) om det till Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt nummer ser ut såhär och det funkar utmärkt att ringa med den! :) (det är 076 numret)

 

Nu ser jag hemsk ut dock, men ja, man får offra sig för forummedlemmarna ibland ;D

Dock är det irriterande att man kan ju inte ringa upp en email adress ifrån telefonen..

post-11059-051975500 1287604376_thumb.png

post-11059-084661900 1287604427_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hoppas att det kommer en lösning, verkar ju dumt att man inte kan ringa upp sin egna dator, man ska ju inte behöva ha ett annat applekonto på sin Iphone/Ipod/Ipad

 

MvH Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_karate_kid

hur ringer man facetime samtal från iphone 4 till en mac som har facetime installerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock är det irriterande att man kan ju inte ringa upp en email adress ifrån telefonen..

Man kan om man gjort det omvända först. Då ligger den där i samtalshistoriken och är fullt ringbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade utmärkt för frun att ringa upp min email/dator. Visserligen hade jag redan ringt henne så hon hade ett "missat" samtal. Älskar att facetime inte behöver vara aktivt utan startar på datorn när man blir uppringd. Likså var inte fruns telefon kopplad till wifi när jag ringde henne, men det registrerades ändå att jag ringt upp henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ringer man facetime samtal från iphone 4 till en mac som har facetime installerat?

 

Samma fråga här.

 

Undrar även hur man ringer från Mac till Mac.

 

 

Måste man lägga till precis samma epost i Kontakter som Face-time-användarna har som Apple ID. Om de inte har det? Måste man ringa runt och fråga alla om deras Apple ID då eller? superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma fråga här.

 

Undrar även hur man ringer från Mac till Mac.

 

 

Måste man lägga till precis samma epost i Kontakter som Face-time-användarna har som Apple ID. Om de inte har det? Måste man ringa runt och fråga alla om deras Apple ID då eller? superirriterad.gif

 

Jag kan registrera alternativa e-postadresser förutom den man har till sitt iTunes-konto. Så jag kan använda min msn-adress om jag vill för att bli uppringd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan registrera alternativa e-postadresser förutom den man har till sitt iTunes-konto. Så jag kan använda min msn-adress om jag vill för att bli uppringd

 

Aha, jag hittade det under inställningar. "Lägg till ett till e-postkonto..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har installerat facetime och får då meddelandet "Det har uppstått ett problem med facetime. Avsluta facetime och öppna det igen"

Tacksam om någon kan hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har installerat facetime och får då meddelandet "Det har uppstått ett problem med facetime. Avsluta facetime och öppna det igen"

Tacksam om någon kan hjälpa.

 

Tja.. det är en beta, dvs en ofärdig version under utveckling. Problem och buggar kan förekomma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har installerat facetime och får då meddelandet "Det har uppstått ett problem med facetime. Avsluta facetime och öppna det igen"

Tacksam om någon kan hjälpa.

 

Välkommen till forumet! smile.gif

 

Är bara nyfiken på vad som händer om du följer instruktionerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet! smile.gif

 

Är bara nyfiken på vad som händer om du följer instruktionerna?

Tack!

 

Avslutar och står samma sak igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar och står samma sak igen.

 

Testa att radera och ladda ner betan en gång till. Men som sagt, det är trots allt en beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag funderar på är varför själva menyn i FaceTime ligger på höger sida... I iPad är själva* menyn på vänster sida, och det skulle kännas mer enhetligt om det var så även i FaceTime-programmet.

 

* Ett "själva" för mycket. whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma fråga här.

 

Undrar även hur man ringer från Mac till Mac.

 

 

Måste man lägga till precis samma epost i Kontakter som Face-time-användarna har som Apple ID. Om de inte har det? Måste man ringa runt och fråga alla om deras Apple ID då eller? superirriterad.gif

men vänta ett tag.... var inte grejen att få Iphone och mac att kommunicera med varandra :fundersam:

Mac till mac behöver ju ingen facetime ... allt finns ju iChat AV

 

Ichat finns ju inte i IOS ... därför kom Facetime och nu kan Steves bägge kelgrisar prata med varandra...

det var så jag såg på det hela ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vänta ett tag.... var inte grejen att få Iphone och mac att kommunicera med varandra :fundersam:

Mac till mac behöver ju ingen facetime ... allt finns ju iChat AV

 

Ichat finns ju inte i IOS ... därför kom Facetime och nu kan Steves bägge kelgrisar prata med varandra...

det var så jag såg på det hela ...

 

Jag tror inte att jag skulle ringa kompisar på Macar hela tiden men det vore kul att testa.

Jag använder inte iChat pga att nästan inga jag känner har Mobile me, Google talk eller Jabber...

Kan iChat på Mac prata med Face-Time på iPhone verkligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...