Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny iPad inkopplad i PC "not charging"


Nettan_89

Rekommendera Poster

Hej fick en IPAD idag och har PC

 

När jag kopplar in den i min PC står det NOT CHARGING.... läste lite på internet och det verkar vara ett problem som flera har...? går det att lösa på något sätt?

Den är köpt i USA och hur fungerar det med vägutaget? man fick ju med USBsladden och adaptern med USA-kontakt... går det att koppla på ett vanligt litet IPHONE 3GS uttag på usbsladden och sen ladda i vägen eller måste man ha den lite större adaptern som finns ochså.... (min pappa har en iphone 3G med en lite större väguttag och jag har en 3Gs med ett smalt litet... fungerar det med de utan att att den går sönder?

 

och sen en annan grej så klart :)

Om man kollar på skärmen riktigt noga så ser man en liten död pixel.... :( riktigt oskönt men aja)

är det något man behöver ora sig för att det ska spridas eller kan man bara låta det vara utan att något händer för den syns bara om man tittar jättenoga men jag är bara rädd att den ska bli större....? är det något som brukar hända?

 

 

jag är mycket tacksam för svar! plz help!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt att iPad inte laddas när den är kopplad till datorn. Laddaren till iPhone är svagare än den som medföljer iPad:en, så jag tror inte att det funkar med iPhone-laddare. Ett alternativ är att använda adapter så att USA-kontakten kan sättas i ett svenskt uttag, ett annat alternativ är att byta USA-kontakten på iPadladdaren till en europakontakt, köps t ex här:

http://kullander.se/product.php?productid=18028&cat=359&page=1

 

/Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla med din moderkorts tillverkare om det finna en uppdatering till ditt moderkort som gör att din iPad laddas.

 

På denna länk given nedan så finns det ett program som Gigabyte har & denna fungerar även på Asus, MSI, Dell & DFI vad jag testat.

 

Program: http://download.giga...chargesetup.exe

 

Info: http://www.slashgear...g-ipad-1381445/

 

& det finns en massa programsom detta, ChargeSetup är bara ett tips som kan fungera.

 

Angående laddaren, antingen köper du en adapterplugg som redan är nämt ovan eller en "apparatsladd" (som många redan har liggandes hemma), apparatsladden är inte den snyggaste med man får en "längre" sladd som kan vara ett plus ibland.

 

Plugg:

21594_10028.jpg

 

"Apparatsladd"

 

67035.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller använder/lånar du "adaptern" ifrån en iPhone laddare, EJ hela laddare, bara adaptern då det är skillnad på uteffekten av de två olika laddarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstått frågan rätt...

 

Byt plugg från din 3gs laddare till ipadladdaren och använd den sistnämnda för att ladda båda. Det gör jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar och lånar tråden lite :)

Jag har samma problem som beskrivs här, iPaden laddas inte när jag sätter in den i datorn men där emot när jag pluggar in den i elutaget.

Jag har läst här i tråden men fattar inte riktigt, kan jag köpa någon sladd som gör så att jag kan ladda iPaden med datorn?

Jag har en 3gs laddare som jag har testat men den fungerar inte heller i datorn men där emot i elutaget, så då fungerar det inte alls att ladda den via datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar och lånar tråden lite :)

Jag har samma problem som beskrivs här, iPaden laddas inte när jag sätter in den i datorn men där emot när jag pluggar in den i elutaget.

Jag har läst här i tråden men fattar inte riktigt, kan jag köpa någon sladd som gör så att jag kan ladda iPaden med datorn?

Jag har en 3gs laddare som jag har testat men den fungerar inte heller i datorn men där emot i elutaget, så då fungerar det inte alls att ladda den via datorn?

Jag gissar att datorn helt enkelt inte kan leverera tillräckligt med kräm genom USB-porten. Vad har du för dator och hur mycket ström kan den lämna i USB-porten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många moderkortstillverkare har idag till lite nyare moderkort en patch/drivrutin som gör att ipaden får den ström den behöver via USB porten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt att iPad inte laddas när den är kopplad till datorn. Laddaren till iPhone är svagare än den som medföljer iPad:en, så jag tror inte att det funkar med iPhone-laddare.

/Magnus

Min iPad laddas via iMacens USB-port. Fungerar hur bra som helst.

Jag kan även använda min iPhoneladdare, men jag har den lite större varianten, inte den som är liten som en sockerbit (nåja...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iPad säger också "Not Charging" när jag kopplar den till datorn, men den laddas trots det, men låååångsamt, tar runt 2 dygn att ladda helt fullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den laddas inte när skärmen lyser, då datorn leverar för lite kräm för att orka det. Dock laddas den långsamt när skärmen är släckt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon

Hej!

Jag hade samma problem men det vara bara att sladden jag använde var en gammal från en iPod. Jag tog sladden från iPaden och då fungerade det.

 

Vet inte om det löser något av era problem dock.

 

Mvh

Kenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Koppla in iPaden i din PC's (Stationär dator) första USB uttag så kommer det troligen fungera. Fungerade för mig iaf. Mitt "nr 1" USB uttag är det översta till vänster bak på datorn. Lycka till (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...