Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4 plötsligt död.


darkdefender

Rekommendera Poster

Hej,

Beställde min Iphone 4 från Tele2s webbutik natten till lanseringsdatumet.

Telefonen har fungerat utan anmärkning men nu är den alltså helt plötsligt död.

 

Jag uppdaterade till iOS 4.1 igår kväll, men även då fungerade allt som det skulle. Imorse använde jag den som väckarklocka, men när jag lämnade lägenheten och skulle kolla tiden var den död död död död.

Någon som vet vad detta kan bero på? (jag har inte tappat den)

När jag kopplar in den i min macbook så hittar inte iTunes telefonen. Tydligen så går det fortfarande fram signaler när man ringer till den också.

Finns det något sätt att återställa telefonen utan iTunes eller något annat? Alla tips och åsikter är välkomna.

 

Jag dör.

 

Tacksam för hjälp.

 

/Rickard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte till 100% men jag hade en liknande episod med min 3GS nån vecka efter jag fått den förra året.

Då verkade det som batteriet inte var syncat som det skulle (eller vad man nu kallar det för)

Jag fick igån min genom att låta den ligga nån timme med laddsladden i sen provade jag bara med olika knappkombinationer olika långt tid o till slut tartade den som vanligt.

Värt att prova iaf för det kan jui nte bli värre av att försöka nått iaf.

 

 

/Homie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen måste återställas i iTunes om en återställning skall ske.

 

Med "helt död" förstår jag inte hur du menar, då du säger att det går fram signaler på telefonen när man ringer till den.

Är skärmen helt svart?

Vad händer om du låter den ligga och ladda ett tag (via vägguttaget och inte via datorn) och sedan slå på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så hjärtligt för tipsen!

 

Jag har tryckt in den i vägguttaget nu, så får jag se vad som händer. Det låter som en trolig anledning för batteriet var fulladdat, när jag tog ur den ur laddaren imorse.

Angående "helt död" så är den helt död. Min kompis ringde till min telefon och signaler gick fram i hans lur, men ingenting hände på min iphone.

 

Jag ringde till supporten, men de var inte alls hjälpsamma. De ville att jag skulle skicka in den till dem.

Grejen är ju att jag inte kan använda någon annan telefon under den tiden som de lagar den, eftersom apple så klokt vill använda sig av micro-sim. Det suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft samma fel. just när den var ny....prova att hålla in Hemknappen och starta sedan som vanligt....alternativt koppla upp den mot datorn....efter ett tag hoppade min igång.

Nu har den funkat utan anmärkning sen dess!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte redan provat såklart: Testa håll inne home- och power-knapparna samtidigt i ca 10 sekunder eller tills något händer.

Har mobilen bara "hängt sig" så kommer den att startas om nu och förhoppningsvis fungera normalt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oh, yes!

Nu är den igång! Det funkade att hålla home-knappen och lås-knappen intryckt i ca 15 sek.

Jag testade det tidigare, men höll väl inte tillräckligt länge! Det enda som är lite skumt, är att batteriet sjunkit till 70%.

 

Tackar så jättemycket för all bra och snabb hjälp!

 

 

/Rickard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Råkade ut för exakt detsamma idag. Fånen bara dog! Panik! försökte med laddare och olika knapptryckningar men ingenting hjälpte. Läste den här tråden när jag kom hem i kväll. Yes, den gick igång efter att jag hållit home-knappen och on/off-knappen intryckta en bra stund (kanske 15-30 sek).

Detta måste väl ändå vara ett mjukvarufel eftersom vi tydligen är flera som råkat ut för det på kort tid? Går det undvika eller förebygga det på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Exakt samma sak hände mig idag. Blev lite rädd att den var fuktskadad/död på riktigt. Sökte lite och hittade det här. Fungerade som tur var.

Har ändå haft telefonen i drygt en månad nu, borde inte batteriet vara syncat nu? (inte för att jag vet vad det innebär...)

 

//Olof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Min iPhone 4 dog igårkväll och har varit stendöd sen dess. Jag har kollat runt på en del forum och försökt med alla knep jag hittat, men inget vill funka. Det verkar dock som att de flesta får igång sina efter ett tag så det är väl bara att hoppas. Finns det någon som inte heller har lyckats väcka liv i sin döda iPhone 4?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag hände det en knäpp grej för mej: Min 4 var fulladdad, och sen tog jag upp den ur fickan minuten senare, den var helt död. Men genom att hålla in hem och lås knappen i ett antal sekunder starta den igen. Testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag hände det en knäpp grej för mej: Min 4 var fulladdad, och sen tog jag upp den ur fickan minuten senare, den var helt död. Men genom att hålla in hem och lås knappen i ett antal sekunder starta den igen. Testa?

 

Hände mig med - dagen innan fick jag ett mail av universitetet där jag pluggar, för att de hade blockerat mitt IP eftersom de hade upptäckt en mask på det IP:t. Återställde telefonen efter detta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade ut för samma sak, testade med home och starta om. Funkade, men efter ett tag började det ske löpande och i princip 1-2 ggr per dag!

Vill tillägga att det handlar om iphone 4, då vände jag mig till tele2 där fånen är köpt och fick skicka tillbaka den, de kunde dock inte konstatera något fel men jag fick trots allt en ny

av de efter många om och men.

 

ps. fick höra att kylan kan påverka batteriet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade ut för samma sak, testade med home och starta om. Funkade, men efter ett tag började det ske löpande och i princip 1-2 ggr per dag!

Vill tillägga att det handlar om iphone 4, då vände jag mig till tele2 där fånen är köpt och fick skicka tillbaka den, de kunde dock inte konstatera något fel men jag fick trots allt en ny

av de efter många om och men.

 

ps. fick höra att kylan kan påverka batteriet!

 

Ja kyla påverkar batterier. Det gäller alla produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

hmm. Hönde samma sak med mig efter att den var full laddad, och att jag hålt på lite med den i en kvart. Den bara dog.

Jag har också tele2, och det verkar nästan som att det blir så för alla som har tele2??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta har hänt mig 2 gånger. man kan ringa till telefonen och det går fram signaler. men bild elle ljud kommer inte fårn telefonen. jag fixade problemet båda 2 gångerna genom att kolla in telefonen i laddning då börja den lysa o fungera normalt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...