Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur överföra bilder till PC?


xyz123

Rekommendera Poster

Jag hittar inte någon beskrivning av hur man överför sina iPhone-bilder och video-snuttar till en PC. Hur gör man? (Utan att gå en omväg via en Mac.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl bara att koppla in den till din pc så får du upp den som en vanlig diskenhet. Sen är det bara att kopiera bilderna, filmerna med explorern. Så funkar det med min 3GS iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppa in mobilen med usb-kontakten. Om du får upp en ruta där det står "Spela upp automatiskt Namn iphone" så kan du välja öppna enheten och visa filer. Sedan är det bara att öppna alla mappar tills du kommer till bilderna. Annars kan du gå in på den här datorn och göra samma sak typ. Där ligger bilderna på min Dator\Namn iPhone\Internal Storage\DCIM\800AAAAA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom jag på en sak, jag ha bilder som jag redigerat på en mac som jag skulle vilja ha tillbaka i kammerarullen, då tänkte jag så här..varför inte bara dra över dom? men det gick tyvärr inte. Någon som vet om och i så fall hur kan jag få in dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom jag på en sak, jag ha bilder som jag redigerat på en mac som jag skulle vilja ha tillbaka i kammerarullen, då tänkte jag så här..varför inte bara dra över dom? men det gick tyvärr inte. Någon som vet om och i så fall hur kan jag få in dom?

 

 

Då måste du synka genom itunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste du synka genom itunes.

Då kommer de i en egen mapp tror jag. (Iofs logiskt eftersom det inte är bilder som är tagna i telefonen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kommer de i en egen mapp tror jag. (Iofs logiskt eftersom det inte är bilder som är tagna i telefonen.)

 

Det var det som var problemet. Jag synkade från macen som jag redigerade med men de försvann när jag återställde telefonen med en säkerhetskopia från min pc, jag skulle ju kunna lägga över bilderna hela tiden från mac>pc>iphone men det är lite störande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta upp med att synka från 2 datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta upp med att synka från 2 datorer.

 

Jag vill redigera bilder på macen men det är inte min dator så jag kan inte synkronisera musik och annat där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du redigera på din mac. Skicka över filerna till din Pc och synka det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du redigera på din mac. Skicka över filerna till din Pc och synka det där.

 

Okej, som jag trodde då :(, det fungerar ju hyfsat okej förutom att de hamnar i olika album. Någon som vet om platsinformationen försvinner om man gör så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ansluta till USB?? Ja, det trodde jag också ända tills jag provade. Det fungerar inte för mig nu. (Men jag har ett svagt minne av att det har

fungerat tidigare.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ansluta till USB?? Ja, det trodde jag också ända tills jag provade. Det fungerar inte för mig nu. (Men jag har ett svagt minne av att det har

fungerat tidigare.)

 

Märker itunes att telefonen är inkopplad? Om inte kan det vara fel på sladden eller usb-porten. testa en annan usb-port, om du kör stationär pc anslut till usbport på baksidan eftersom de går direkt till moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, som jag trodde då :(, det fungerar ju hyfsat okej förutom att de hamnar i olika album. Någon som vet om platsinformationen försvinner om man gör så?

 

det beror nog på vad du editerar och konverterar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sladden (och kontakterna) är hela. Jag provade olika USB-portar innan jag postade min fråga. iTunes fungerar.

Jag avstår tills vidare från ytterligare tester på PCn.

(En PC är och förblir en dålig leksak som jämt och ständigt krånglar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...