Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur aktiverar man internet på iPhone 4?


Kablash

Rekommendera Poster

Har abonnemanget Tele2 kompis surf till min Iphone 4.

 

Men jag har ingen aning om hur jag ska aktivera mitt internet. Testade att ringa deras kundtjänst, men de slutade med att de skulle skicka inställningarna på sms, men har inte fått något sms.

 

Hur gör jag? ;s

 

Dessutom varje gång jag startar om mobilen så står det att SIM-kortet är låst och jag måste skriva in den där koden man får med. Var händer det varje gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har abonnemanget Tele2 kompis surf till min Iphone 4.

 

Men jag har ingen aning om hur jag ska aktivera mitt internet. Testade att ringa deras kundtjänst, men de slutade med att de skulle skicka inställningarna på sms, men har inte fått något sms.

 

Hur gör jag? ;s

 

Du ställer in på Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk ->

APN: surf.tele2.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt finns på hemsidan under Kundservice

GPRS & MMS

 

Tryck på inställningar

Tryck på Allmänt

Tryck på Nätverk

Tryck på Mobilt datanätverk

 

Ange följande:

APNsurf.tele2.seAnvändarnamn"blankt"Lösenord"blankt"MMSChttp://mmsc.tele2.seMMSC-proxy130.244.202.30:8080

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt finns på hemsidan under Kundservice

GPRS & MMS

 

Tryck på inställningar

Tryck på Allmänt

Tryck på Nätverk

Tryck på Mobilt datanätverk

 

Ange följande:

APNsurf.tele2.seAnvändarnamn"blankt"Lösenord"blankt"MMSChttp://mmsc.tele2.seMMSC-proxy130.244.202.30:8080

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag har samma problem. Har försökt med instruktionen på hemsidan, men har endast valet "mobildata på/av" under nätverk dvs valet "mobilt datanätverk" saknas. Hittar att detta problem uppstår när man saknar en IPCC-fil från operatören. Var inne hos The phone house i Göteborg idag, men de kunde inte hjälpa mig utan hänvisade mig direkt till TELE2.

 

Någon som löst detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom varje gång jag startar om mobilen så står det att SIM-kortet är låst och jag måste skriva in den där koden man får med. Var händer det varje gång?

 

Har du aldrig haft ett sim kort med Pinkod förut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som hjälpte mig när jag inte fick igång mitt 3G var helt enkelt att bara gå in på inställningarna och trycka på "reset network settings" , vad det nu blir på svenska i menyerna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du aldrig haft ett sim kort med Pinkod förut?

 

Nej inte ett simkort, bara på mobilen i sig. Även om det är kod så är det ju bara simkortet som har kod, man kan leka runt med mobilen utan att trycka in koden. Känns riktigt onödigt. Vet du hur man tar bort den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte ett simkort, bara på mobilen i sig. Även om det är kod så är det ju bara simkortet som har kod, man kan leka runt med mobilen utan att trycka in koden. Känns riktigt onödigt. Vet du hur man tar bort den?

 

Settings/phone/sim pin

 

Inställningar ska man inte behöva knappa in.De får man automatiskt genom itunes. Eller det kanske funkar annorlunda med tele2? Med tre behövde jag inte ställa nånting alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Settings/phone/sim pin

 

Inställningar ska man inte behöva knappa in.De får man automatiskt genom itunes. Eller det kanske funkar annorlunda med tele2? Med tre behövde jag inte ställa nånting alls.

Är det inte settings/general/Passcode lock som han pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem. Har försökt med instruktionen på hemsidan, men har endast valet "mobildata på/av" under nätverk dvs valet "mobilt datanätverk" saknas. Hittar att detta problem uppstår när man saknar en IPCC-fil från operatören. Var inne hos The phone house i Göteborg idag, men de kunde inte hjälpa mig utan hänvisade mig direkt till TELE2.

 

Någon som löst detta problem?

 

Jag var hos tele2 idag, men de kunde inte heller hjälpa mig. Ingen annan som har detta problem? Allt på telefonen funkar som det ska, förutom att menyn "mobilt datanätverk" saknas på en utlandsköpt iphone4?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Vad står det under

Inställningar > Allmänt > Om > Operatör ? Om det står annat än Tele2 så har du problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det under

Inställningar > Allmänt > Om > Operatör ? Om det står annat än Tele2 så har du problem

 

Det står "S Comviq".

 

Jag håller på att bli knäpp. Ingen som har en aning om vart jag ska börja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Adag, om du inte har de senare operatör inställningar då står det S Comviq, Man brukar få upp ett meddelande ibland som frågar om man vill ha senaste operatör inställningar tryck ja då , Om du har jailbreakat och låst upp mobilen spelar det ingen roll, gjorde inte för mig iaf.

 

@ Kainleclere som det står några post innan om du har problem med nätverket är det bara gå in på

inställningar -> Allmänt ->Nätverk -> datanätverk

 

och skriva in surf.tele2.se på APN.

 

Jag hade dessa problem och gjorde som jag beskrev där uppe och det funkar utmärkt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alow, datanätverk syns inte under rubriken Näterk. Bara aktivera 3g, mobildata, wifi, vpn. de två första är On/Off. Hrm...kanske jag måste använda microsimkortet tele2 skickat hem. Jag använder fortf mitt nerklippta simkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Om telefonen är jailbreakad installera APN Editing från Cydia.

Annars återställ nätverksinställningar, och gnäll på tele 2 :) om det inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte ett simkort, bara på mobilen i sig. Även om det är kod så är det ju bara simkortet som har kod, man kan leka runt med mobilen utan att trycka in koden. Känns riktigt onödigt. Vet du hur man tar bort den?

 

 

Är detta verkligen ett problem så stäng inte av telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...