Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Hur aktiverar man internet på iPhone 4?

• Vänligen logga in för att kunna svara
16 svar till detta ämne

#1 Kablash

Kablash
  • Medlem
  • 41 inlägg

Postad 22 augusti 2010 klockan 13:35

Har abonnemanget Tele2 kompis surf till min Iphone 4.

Men jag har ingen aning om hur jag ska aktivera mitt internet. Testade att ringa deras kundtjänst, men de slutade med att de skulle skicka inställningarna på sms, men har inte fått något sms.

Hur gör jag? ;s

Dessutom varje gång jag startar om mobilen så står det att SIM-kortet är låst och jag måste skriva in den där koden man får med. Var händer det varje gång?

Redigerat av Kablash, 22 augusti 2010 klockan 13:47.

• 0

#2 josielinnea

josielinnea
  • Medlem
  • 4 inlägg

Postad 22 augusti 2010 klockan 13:50

Har abonnemanget Tele2 kompis surf till min Iphone 4.

Men jag har ingen aning om hur jag ska aktivera mitt internet. Testade att ringa deras kundtjänst, men de slutade med att de skulle skicka inställningarna på sms, men har inte fått något sms.

Hur gör jag? ;s

Du ställer in på Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk ->
APN: surf.tele2.se
  • 0

#3 arminbag

arminbag
  • Medlem
  • 960 inlägg
  • Plats: Malmö/Växjö
  • Appleprylar: MBP 13" (Mid 2009) + ATV2

Postad 22 augusti 2010 klockan 14:23

Allt finns på hemsidan under Kundservice
GPRS & MMS

Tryck på inställningar
Tryck på Allmänt
Tryck på Nätverk
Tryck på Mobilt datanätverk

Ange följande:
APNsurf.tele2.seAnvändarnamn"blankt"Lösenord"blankt"MMSChttp://mmsc.tele2.seMMSC-proxy130.244.202.30:8080

• 0

#4 adag

adag
  • Medlem
  • 4 inlägg

Postad 23 augusti 2010 klockan 17:09

Allt finns på hemsidan under Kundservice
GPRS & MMS

Tryck på inställningar
Tryck på Allmänt
Tryck på Nätverk
Tryck på Mobilt datanätverk

Ange följande:
APNsurf.tele2.seAnvändarnamn"blankt"Lösenord"blankt"MMSChttp://mmsc.tele2.seMMSC-proxy130.244.202.30:8080

Jag har samma problem. Har försökt med instruktionen på hemsidan, men har endast valet "mobildata på/av" under nätverk dvs valet "mobilt datanätverk" saknas. Hittar att detta problem uppstår när man saknar en IPCC-fil från operatören. Var inne hos The phone house i Göteborg idag, men de kunde inte hjälpa mig utan hänvisade mig direkt till TELE2.

Någon som löst detta problem?
  • 0

#5 lappen71

lappen71
  • Medlem
  • 3 991 inlägg
  • Plats: Falun
  • Appleprylar: MacBook White MacBook Unibody MacBook Pro Ipod Touch 2Gen iPhone 3GS iPhone 4. iPhone 5 iPad 2 Mac Mini iPad Mini Retina

Postad 23 augusti 2010 klockan 17:31

Dessutom varje gång jag startar om mobilen så står det att SIM-kortet är låst och jag måste skriva in den där koden man får med. Var händer det varje gång?

Har du aldrig haft ett sim kort med Pinkod förut?
  • 0

#6 halloni

halloni
  • Medlem
  • 22 inlägg
  • Appleprylar: iPhone 3G, 8gb Svart

Postad 23 augusti 2010 klockan 22:44

Något som hjälpte mig när jag inte fick igång mitt 3G var helt enkelt att bara gå in på inställningarna och trycka på "reset network settings" , vad det nu blir på svenska i menyerna :)
  • 0

#7 Kablash

Kablash
  • Medlem
  • 41 inlägg

Postad 24 augusti 2010 klockan 00:48

Har du aldrig haft ett sim kort med Pinkod förut?

Nej inte ett simkort, bara på mobilen i sig. Även om det är kod så är det ju bara simkortet som har kod, man kan leka runt med mobilen utan att trycka in koden. Känns riktigt onödigt. Vet du hur man tar bort den?
  • 0

#8 Radiozo

Radiozo
  • Medlem
  • 9 531 inlägg
  • Appleprylar: Macbook Pro 13" 2.26GHz 4GB RAM, Mac Mini C2D 1.83GHz 3GB RAM, Iphone 6 64GB, Ipad 4 64GB

Postad 24 augusti 2010 klockan 05:43

Nej inte ett simkort, bara på mobilen i sig. Även om det är kod så är det ju bara simkortet som har kod, man kan leka runt med mobilen utan att trycka in koden. Känns riktigt onödigt. Vet du hur man tar bort den?

Settings/phone/sim pin

Inställningar ska man inte behöva knappa in.De får man automatiskt genom itunes. Eller det kanske funkar annorlunda med tele2? Med tre behövde jag inte ställa nånting alls.

Redigerat av Radiozo, 24 augusti 2010 klockan 05:44.

• 0

#9 Justitia

Justitia
  • Medlem
  • 10 212 inlägg
  • Plats: Södra Spanien
  • Appleprylar: PB G4, iMac, iPhone 3Gs och 4s

Postad 24 augusti 2010 klockan 08:18

Settings/phone/sim pin

Inställningar ska man inte behöva knappa in.De får man automatiskt genom itunes. Eller det kanske funkar annorlunda med tele2? Med tre behövde jag inte ställa nånting alls.

Är det inte settings/general/Passcode lock som han pratar om?
  • 0
"The Macintosh may only have 10% of the market, but it is clearly the top 10%." / Douglas Adams

#10 adag

adag
  • Medlem
  • 4 inlägg

Postad 25 augusti 2010 klockan 19:19

Jag har samma problem. Har försökt med instruktionen på hemsidan, men har endast valet "mobildata på/av" under nätverk dvs valet "mobilt datanätverk" saknas. Hittar att detta problem uppstår när man saknar en IPCC-fil från operatören. Var inne hos The phone house i Göteborg idag, men de kunde inte hjälpa mig utan hänvisade mig direkt till TELE2.

Någon som löst detta problem?

Jag var hos tele2 idag, men de kunde inte heller hjälpa mig. Ingen annan som har detta problem? Allt på telefonen funkar som det ska, förutom att menyn "mobilt datanätverk" saknas på en utlandsköpt iphone4?
  • 0

#11 iPhoneReservdelar.se

iPhoneReservdelar.se
  • Medlem
  • 1 071 inlägg
  • Appleprylar: Macbook Air (13"2011), Macbook Pro (13"2011) Macbook Pro (17"2009) iPod 2 / 4 Gen, iPhone 4S iPhone 5 (Tidigare iPhones 3G, 3Gs 4)

Postad 25 augusti 2010 klockan 19:23

Vad står det under
Inställningar > Allmänt > Om > Operatör ? Om det står annat än Tele2 så har du problem
  • 0

iPhoneReservdelar.se Reparation, Reservdelar och Tillbehör för iPhone och iPad

Prisgaranti, Garanterat Billigast !
klarna_konto.jpg Julkampanj, Handla nu betala först i februari 2014

#12 adag

adag
  • Medlem
  • 4 inlägg

Postad 1 september 2010 klockan 19:15

Vad står det under
Inställningar > Allmänt > Om > Operatör ? Om det står annat än Tele2 så har du problem

Det står "S Comviq".

Jag håller på att bli knäpp. Ingen som har en aning om vart jag ska börja?
  • 0

#13 kainleclere

kainleclere
  • Medlem
  • 16 inlägg
  • Appleprylar: MacPro 13

Postad 25 september 2010 klockan 23:23

Jag har samma problem, har du löst det?
  • 0

#14 Alow

Alow
  • Medlem
  • 22 inlägg
  • Appleprylar: Iphone

Postad 26 september 2010 klockan 00:04

Adag, om du inte har de senare operatör inställningar då står det S Comviq, Man brukar få upp ett meddelande ibland som frågar om man vill ha senaste operatör inställningar tryck ja då , Om du har jailbreakat och låst upp mobilen spelar det ingen roll, gjorde inte för mig iaf.

@ Kainleclere som det står några post innan om du har problem med nätverket är det bara gå in på
inställningar -> Allmänt ->Nätverk -> datanätverk

och skriva in surf.tele2.se på APN.

Jag hade dessa problem och gjorde som jag beskrev där uppe och det funkar utmärkt nu.
  • 0

#15 kainleclere

kainleclere
  • Medlem
  • 16 inlägg
  • Appleprylar: MacPro 13

Postad 26 september 2010 klockan 00:25

Alow, datanätverk syns inte under rubriken Näterk. Bara aktivera 3g, mobildata, wifi, vpn. de två första är On/Off. Hrm...kanske jag måste använda microsimkortet tele2 skickat hem. Jag använder fortf mitt nerklippta simkort.
  • 0

#16 iPhoneReservdelar.se

iPhoneReservdelar.se
  • Medlem
  • 1 071 inlägg
  • Appleprylar: Macbook Air (13"2011), Macbook Pro (13"2011) Macbook Pro (17"2009) iPod 2 / 4 Gen, iPhone 4S iPhone 5 (Tidigare iPhones 3G, 3Gs 4)

Postad 26 september 2010 klockan 09:07

Om telefonen är jailbreakad installera APN Editing från Cydia.
Annars återställ nätverksinställningar, och gnäll på tele 2 :) om det inte fungerar.

Redigerat av iPhoneReservdelar.se, 26 september 2010 klockan 09:08.

• 0

iPhoneReservdelar.se Reparation, Reservdelar och Tillbehör för iPhone och iPad

Prisgaranti, Garanterat Billigast !
klarna_konto.jpg Julkampanj, Handla nu betala först i februari 2014

#17 Gojlos

Gojlos
  • Medlem
  • 1 307 inlägg
  • Plats: Göteborg
  • Appleprylar: iMac 24, MacBook Pro 13, Mac mini, iPad mini, iPhone 5

Postad 26 september 2010 klockan 10:38

Är detta verkligen ett problem så stäng inte av telefonen.
  • 0

"Bättre att tiga och tas för en idiot än tala och undanröja varje tvivel"

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar