Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man använda sitt gamla simkort i iPhone 4?


alladinpro

Rekommendera Poster

Har en fråga angående sim kort till Iphone 4, kan man använda det gamla kortet eller fungerar den bara med det nya micro kortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar me3d gamla, MEN det är för stort och måste klippas ned (inget jag rekomenderar). Finns en utstansare för ändamålet som man bara lägger in standard-sim'et och trycker till, så blir det ett micro-sim... men om jag vore du, skulle jag begé mig till återförsäljaren och be om ett micro-sim. i värsta fall får du betala ett par hundralappar för det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klippte, gick hur bra som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar me3d gamla, MEN det är för stort och måste klippas ned (inget jag rekomenderar). Finns en utstansare för ändamålet som man bara lägger in standard-sim'et och trycker till, så blir det ett micro-sim... men om jag vore du, skulle jag begé mig till återförsäljaren och be om ett micro-sim. i värsta fall får du betala ett par hundralappar för det hela.

 

Vad någonstans har du beställt stansaren, har du någon adress, grejen är att jag skall använda mitt företagsabonemang (vanligt simkort) i Iphonen

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara klippa vad ska man ödsla pengar på en stansare för? Finns 100 guider på nätet om mått etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick mina korta utbytta gratis hos Telia - på direkten i butiken dessutom.

 

Dels var det kortet till min iPhone 4, dels var det kortet till min iPad.

 

Mycket smidigt och mycket trevligt. Vet inte om företag åtnjuter samma förmån dock.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

och HUR ska man förstå det??

Jag fick min nya iPhone 4 idag och INGEN har talat om för mig att sim-kortet inte passar ...

dålig kundservice Telia :((

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och HUR ska man förstå det??

Jag fick min nya iPhone 4 idag och INGEN har talat om för mig att sim-kortet inte passar ...

dålig kundservice Telia :((

 

Det står ju faktiskt lite överallt..

 

och ja som det skrivits så går det klippa det själv, gjorde det idag med Telias sim-kort.

Till en början fungerade det inte, men sen när man insåg att den helt enkelt inte kom åt

gängorna i telefonen var det ju bara justera och så funkade det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och HUR ska man förstå det??

Jag fick min nya iPhone 4 idag och INGEN har talat om för mig att sim-kortet inte passar ...

dålig kundservice Telia :((

Du kommer väl att få ett nytt kort, men det kan tydligen ta någon dag från att du fått telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och HUR ska man förstå det??

Jag fick min nya iPhone 4 idag och INGEN har talat om för mig att sim-kortet inte passar ...

dålig kundservice Telia

 

Det står ju klart och tydligt på Telias webbplats - där man beställer iPhones:

"iPhone 4 är dessutom den första iPhone-mobilen med stöd för mikro-sim-kort. "

 

https://www.tewss.te...bilsurf.product

 

Däremot borde Telia leverera mikro-simkort till alla sina kunder, vilket man kan beställa om man behöver ett - helt gratis.

 

" Ett nytt mikro-sim-kort medföljer vid varje beställning oavsett om du är ny eller befintlig kund. Ditt mikro-sim-kort levereras i en separat försändelse. "

 

Ett tips för framtida beställningar - oavsett produkt: ha lite koll på vad du köper, så blir du säkerligen nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske är en av få som hellre lägger 100 spänn på att få ett ordentligt kort i handen,

istället för att sitta på youtube med svettpärlor i pannan och hoppas att man får till det bra. :chockadskeptisk:

Går man in och frågar snällt får man det säkert gratis, som vissa skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske är en av få som hellre lägger 100 spänn på att få ett ordentligt kort i handen,

istället för att sitta på youtube med svettpärlor i pannan och hoppas att man får till det bra. :chockadskeptisk:

Går man in och frågar snällt får man det säkert gratis, som vissa skrivit.

 

Eller så är man som mig och är otålig pg.a att Telia utlovade att skicka micro SIM-kort i samband

med telefonen, men fick jag det? Nope :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ju klart och tydligt på Telias webbplats - där man beställer iPhones:

"iPhone 4 är dessutom den första iPhone-mobilen med stöd för mikro-sim-kort. "

 

https://www.tewss.te...bilsurf.product

 

Däremot borde Telia leverera mikro-simkort till alla sina kunder, vilket man kan beställa om man behöver ett - helt gratis.

 

" Ett nytt mikro-sim-kort medföljer vid varje beställning oavsett om du är ny eller befintlig kund. Ditt mikro-sim-kort levereras i en separat försändelse. "

 

Ett tips för framtida beställningar - oavsett produkt: ha lite koll på vad du köper, så blir du säkerligen nöjd.

 

Tack för ditt tips, men du ska veta att jag verkligen försökte beställa via webben, men det gick inte eftersom jag var befintlig kund som hade ett överflyttat abonnemang från företag till privat.

Jag ville heller inte anta erbjudandet jag fick via sms utan ville köpa loss telefonen kontant för att få ett bättre pris. Jag talade med kundservice 3 gånger innan jag till slut fick veta att jag måste ta mig till butik.

I butiken informerades jag inte om att sim-kortet var annorlunda och jag hade faktiskt inte en tanke på att fråga om det - men visst har du rätt i att man ska ha koll på vad man köper.

 

Jag vill ändå insistera på att jag tycker att Telia, som ju faktiskt vet vilken telefon jag haft, borde skicka med det nya sim-kortet eller åtminstone informera mig om att det kommer ett nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt tips, men du ska veta att jag verkligen försökte beställa via webben, men det gick inte eftersom jag var befintlig kund som hade ett överflyttat abonnemang från företag till privat.

Jag ville heller inte anta erbjudandet jag fick via sms utan ville köpa loss telefonen kontant för att få ett bättre pris. Jag talade med kundservice 3 gånger innan jag till slut fick veta att jag måste ta mig till butik.

I butiken informerades jag inte om att sim-kortet var annorlunda och jag hade faktiskt inte en tanke på att fråga om det - men visst har du rätt i att man ska ha koll på vad man köper.

 

Jag vill ändå insistera på att jag tycker att Telia, som ju faktiskt vet vilken telefon jag haft, borde skicka med det nya sim-kortet eller åtminstone informera mig om att det kommer ett nytt.

 

Om det var ett par dagar sedan du fick telefonen kanske det nya sim-kortet kommer snart. Annars får du ringa kundtjänst och beställa det - det går väldigt snabbt och tråkigt att Telia brast i att rapportera om det nya sim-kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde det själv, skar med en skalpell, gör de microsim-kortet för stort än för litet, sedan använde jag en vanlig nagelfil att finslipa det gamla. Funkar hur bra som helst. Jag hade inte tid och lust att vänta tills helgen var över att få mitt simkort utbytt

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...