Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Nu haglar det såna här trådar i forumet, men kan inte ni dela med er hur det går med era beställningar? Beställde 0.08, har bara fått en, ja, annorlunda orderbekräftelse (precis som alla andra). Som Telia skrivit på sin blogg gäller inte heller leveransdatumena tydligen. Fick 6/8, men imorgon får man väl veta.

 

Hur går det för er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Blir trött på så många nya leveranstrådar. Kan ingen moderator skapa EN tråd åt alla, som är till för alla operatörer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir trött på så många nya leveranstrådar. Kan ingen moderator skapa EN tråd åt alla, som är till för alla operatörer.

 

Mycket dålig ide! Jag skiter fullständigt i leveranstider eller liknande för andra operatörer än min egen. Så många operatörer finns det inte att forumet tappar struktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nappade på sms-erbjudandet direkt eftersom jag tog för givet att jag hamnade först i kön, sedan beställde jag ännu en telefon till på releasen. I båda fall är jag sjukt besviken på telias sätt att hantera det hela. SMS-erbjudandet har jag inte fått bekräftat på nåt sätt och nu säger du att leveransdatumet inte gäller längre... Telia är precis lika bedrövliga som SJ när det gäller pålitlighet och kundbemötande. För egentligen är det hela ganska enkelt:

 

1.Berätta hur många Telefoner som finns.

2.Berätta vilken plats i kön min order ligger på.

 

Kan man inte berätta detta för kunden så kanske man inte ska sälja telefoner som inte finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också vi kan ha en tråd per operatör annars tror jag det blir rätt rörigt att utläsa informationen.

 

Blir spännande att se vad Telia kommer med för info imorrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som känns ok är att alla operatörer verkar ha kört samma lurendrejeri... Alla lovar kort leveransdatum men ingen kan hålla vad dom lovat.

Jag beställde från Tre.se 00.11 och kommer förmodligen få min telefon om några veckor istället för 2-3 dagar som det stod när jag beställde. Det tråkiga är att de som ringt in på morgonen har fått en telefon men vi som varit aktiva precis vid släpp kommer inte få någon...

 

Mycket tråkigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde vid kvart-tjugo över tolv på natten från hemsidan, direkt efter release. Fick en bekräftelse direkt som angav 5/8 som troligt datum. Inte hört något sedan dess, och inget på Mina Sidor.

 

Beställde även åt min fru direkt efter. Hon fick en bekräftelse hon med. Dock stod det "Intresseanmälan" i hennes mail, vilket det inte gjorde i mitt.

 

Jag: 32 GB, Telia Prata på med Mobilsurf.

Hon: 16 GB, Till vänner med Mobilsurf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står något om detta på iphonebloggen på Telias sida om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick igenom en beställning på en 16Gb vid 00.18. Jag fick också ett mail om "intresseanmälan", liksom min fru som också fick igenom en beställning på en 16gb fem minuter senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostar iPhone 4 16G utan abb med Telia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostar iPhone 4 16G utan abb med Telia?

 

6395kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag får vi veta när iPhone 4 bestämmer sig för att komma till våra fina hem (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig som ett barn på julafton :3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var en av dom som fick SMS-erbjudandet, vilket jag fann ytterst generöst eftersom jag band om abonnemanget för två månader sedan.

 

Loggar jag in på "Mina sidor" så kan jag i alla fall sedan igår se att man nu har förändrat mitt abonnemang till det som erbjudandet handlade om samt att bindningstiden nu går ut 2012-07-30.

 

Något SMS med leveransbesked har jag inte fått ännu, men det skulle tydligen dyka upp under dagen sägs det.

 

Så ett tips är att gå in på "Mina sidor" och se om Telia har gjort några ändringar i era abonnemang!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle ju först skickas hem ett skriftligt avtal som skulle skrivas under och skickas tillbaka innan telefonen skulle skickas. Hur kan ni redan ha fått leveransdatum (beräknade) utan att ha skrivit avtal??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ser jag på Mina sidor att mitt abbonemang har ändrats till Mobil Prata på Surf Extra + :D

Edit: Fick även ett SMS om surfzoner. Det är pågång nu :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser fortfarande ingen ändran på min bindningstid inne på Mina Sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det konstiga är att min bindningstid inte har ändrats :S

 

Edit: Jo vänta ... det har den ... sorry.

 

Men hur blir det nu då? Får jag ett nytt simkort (mini) fast med samma nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle ju först skickas hem ett skriftligt avtal som skulle skrivas under och skickas tillbaka innan telefonen skulle skickas. Hur kan ni redan ha fått leveransdatum (beräknade) utan att ha skrivit avtal??

 

Nu vet jag inte vem du svarade, men om man läser i en av trådarna på Telias iPhone Blog så påstås det att vi som fick SMS:et inte behöver skriva på något avtal då det fanns något i det finstilta att vi godkänner förlängningen m.m. genom att trycka på "godkänna"-knappen eller något åt det hållet.

 

Köpte man via Telia.se så måste man som vanligt godkänna köpet genom Mina Sidor eller Bank-Id eller motsvarande, eller få ett avtal skickat per post för undertecknande men då hamnar man i kön först när avtal returneras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Nu vet jag inte vem du svarade, men om man läser i en av trådarna på Telias iPhone Blog så påstås det att vi som fick SMS:et inte behöver skriva på något avtal då det fanns något i det finstilta att vi godkänner förlängningen m.m. genom att trycka på "godkänna"-knappen eller något åt det hållet.

 

Köpte man via Telia.se så måste man som vanligt godkänna köpet genom Mina Sidor eller Bank-Id eller motsvarande, eller få ett avtal skickat per post för undertecknande men då hamnar man i kön först när avtal returneras.

 

 

Fast godkänner man mha MIna sidor eller bankid så behöver man inte skicka in papprena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde från Telia vid 1:30 tiden fredagsnatt och signerade via mina sidor. Jag har dock bara fått ett ärendenummer och inget ordernummer. Är det som det ska eller....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Jag beställde från Telia vid 1:30 tiden fredagsnatt och signerade via mina sidor. Jag har dock bara fått ett ärendenummer och inget ordernummer. Är det som det ska eller....?

 

 

Samma här, beställde 00.40 ung. och bara fått ett ärendenummer, inget mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah, var stod det att man kunde godkänna via Mina Sidor? Tror ni man kan in och fixa det nu och slippa skicka in ett brev som känns oerhört stenåldrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde från Telia vid 1:30 tiden fredagsnatt och signerade via mina sidor. Jag har dock bara fått ett ärendenummer och inget ordernummer. Är det som det ska eller....?

 

 

Samma här, beställde 00.40 ung. och bara fått ett ärendenummer, inget mer

Telia har meddelat att de kommer skicka ut SMS med början idag till alla som beställt på nätet, med ett ordernummer som man ska kunna spåra. Det verkar dessvärre som att den leveranstid vi fått i mailet inte stämmer... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Telia har meddelat att de kommer skicka ut SMS med början idag till alla som beställt på nätet, med ett ordernummer som man ska kunna spåra. Det verkar dessvärre som att den leveranstid vi fått i mailet inte stämmer... :armskeptisk:

 

 

Varför tror du inte datumet stämmer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...