Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tomma mail, går ej att radera...


geklof

Rekommendera Poster

Har sedan någon vecka två "spökmail" i inkorgen på min iPhone:

 

(Ingen avsändare)

(Ämne saknas)

Brevet saknar innehåll

 

Datum: 1970-01-01

 

Mailen går inte att radera, varken genom att glida längs rubriken för att få upp Radera-knappen, eller genom att aktivera "Ändra" - det kommer då inte upp någrapunkter att markera i för dessa mail.

 

Någon som vet vad detta är, och hur man får bort dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raphael Mabo

Det är skräpmejl, verkligen. De kan ha skum kod i sig, som - tack och lov - inte fungerar med Mac eller iPhone, så då syns de som "tomma". Tyvärr stökar de till det för iPhone när det gäller raderingen, så du får radera dem från Macen istället - om du har Macen inställd på samma konto och kör IMAP. då har du samma mail där och kan radera dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis råkade ut för samma, och den gången trodde han mailen var från mig (eftersom mina mail inte kom fram). Vet fortfarande inte varför det blev så här, men det var strax efter 4.0 och han hade lirkat med Exchange, Gmail med mera för inställningar av mailkonton.

 

Datumet från 1970 är, vad jag förstår, grunden för tidsberäkning i datorvärlden (om jag förstod en datanörd-vän rätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips, Raphael, men jag kör inte IMAP. Någon annan som har nån idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ponka_melon

Jag har samma sak men 20-30 stycken! tacksafinns inte i gmail via vanlig dator. Vore tacksam om någon hade en lösning.

Pontus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar starta om telefonen och då har mina tomma mejl försvunnit...irriterande att behöva starta om, men det får i alla fall bort skräpet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ponka_melon

jag har nu jämfört ihopne och dator och några av mailen ser jag i datorn men som "inget innehåll" från 1970-01-01 i Iphonen.

 

det är inga skräpmail, utan helt vanliga mail utan något bifogat eller kod i..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ett sätt att få bort dessa meddelanden är att gå in i inställningarna för e-post och stäng av "ordna trådvis". Hokus pokus! Borta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppdaterade min iphone och efter sista gången så är de borta. har dock inte kollat om det saknas mail mellan dator och Iphone! De mail som var oläsliga och från 1970 kunde jag läsa i gmail på datorn, det var inga udda mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också fått dessa mail och valde stänga av "ordna trådvis" och då försvann de.. så tack! :)

 

Vet inte hur begåvad denna fråga är, men vad innebär "ordna trådvis"? stjarnsmall.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådvis gör så att relaterade mail visas som en post. När du sedan öppnar kan du se hela konversationen. Praktisk funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådvis gör så att relaterade mail visas som en post. När du sedan öppnar kan du se hela konversationen. Praktisk funktion.

 

aahhaa.. då är jag med. Thanks :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...