Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Test av mottagningsproblem


kiwi

Rekommendera Poster

Rent allmänt så har man ju sämre täckning med en iphone... så är det.

 

Blä blä blä bla bla bla...

 

Jag har aldrig haft problem med min täckning, varken med eller utan iOS 4. Ingen jag känner har det heller, och de allra flesta kör iPhone idag. Har varit både med den i storstan och Norraste norrland. Så är det.

 

Problemen folk upptäcker är så uppenbart en bugg i nya operativsystemet som vissa har oturen att lida av. Alla produkter lider av barnsjukdomar. Tycker det är så jobbigt med alla dessa troll på detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Även jag kan bekräfta att alla iPhones jag har testat med iOs 4 de senaste dagarna har samma problem. Här är min 3G:

Bilderna är tagna med 10 sekunders mellanrum, varav den till vänster är i handen och till höger när telefonen ligger på bordet.

japp, och samma med min 3G
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä blä blä bla bla bla...

 

 

Jag börjar bli uppriktigt less på dig... Jag hoppas att du har en bättre attityd i verkliga livet!

 

När jag säger att man har sämre täckning med iPhone än många andra telefoner så baserar jag inte det på att ett par kompisar, jag eller någon på youtube säger det.

Jag har bättre koll än så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev innan. Är ni inte nöjda så köp ngt annat. Apple kommer inte kunna göra ngt åt problemet med den här versionen av Iphone. Förhoppningsvis kanske de gör ngt åt det till nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Token: Backa gärna upp den 'kollen' då med objektiva undersökningar och tester som gjorts på olika telefoner. Är fruktansvärt less på er också. Ni har bestämt er för att hata en produkt ni inte ens äger (4:an) för att det kommer från ett företag ni bestämt er för att hata. Det är tragiskt. Vill ni inte ha telefonen = fine. Köp en annan. Men sitt inte och sprid massa lögner om produkterna och bli sura på folk som inte köper ert gnäll och bullshit.

 

Iphone 4 har säkerligen mängder med problem, men inte ert problem. Ni har inte telefonen och har inte sett om ni ens kommer drabbas av det. Ni är som små pojkar som hoppar på bråktåg bara för att bråka. Jisses.

 

 

Btw, jag är, om något, en MISS fangirl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp, och samma med min 3G

Min 3GS (med iOS4) visar ingen skillnad vid normal handhållning, man ska vrida handen i ett tämligen ovanligt läge (för att prata i telefon) för att den ska tappa en pinne i täckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev innan. Är ni inte nöjda så köp ngt annat. Apple kommer inte kunna göra ngt åt problemet med den här versionen av Iphone. Förhoppningsvis kanske de gör ngt åt det till nästa år.

 

Dom skulle dock kunna skicka med ett x av den där "gummiramen" som finns att köpa som tillbehör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Token: Backa gärna upp den 'kollen' då med objektiva undersökningar och tester som gjorts på olika telefoner.

 

Jag skulle gärna göra det, men kan du inte bara tro på det jag säger? jag tjänar inget alls på att ljuga om något sådant...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev innan. Är ni inte nöjda så köp ngt annat.

 

Är det 4:e eller 5:e gången du skriver detta?

 

lazy3.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sharkbait: det var väldigt uppenbart att jag ifrågasatte tok-pelles påstående om att köper man iphone (alla modeller) får man sämre täckning. Jag frågade om uppbackning på detta, en objektiv undersökning där flera modeller jämfördes.

 

Inte att 4an inte har några problem. Detta sa jag aldrig, så du har gjort bort dig lite.

 

Läs ordentligare, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dolt några inlägg p g av otrevliga kommentarer. Diskutera utan personangrepp tack. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gjordes en undersökning tidigare med iPhone 3G vid Sverige-lanseringen (om jag inte minns fel angående tidpunkt), och i det testet hade iPhone minst lika bra mottagning som sina konkurrenter.

 

Jag har spenderat mycket tid i norra Sverige, där mottagningen generellt är väldigt dålig, och jag har då aldrig haft sämre mottagning än andra telefoner.

 

Så, jag skulle gärna vilja ha bevis på att mottagningen är sämre med iPhone. För som jag ser det nu finns det bara bevis att den är minst lika bra*...

 

*= Nu pratar jag mest om de tidigare generationerna av iPhone...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gjordes en undersökning tidigare med iPhone 3G vid Sverige-lanseringen (om jag inte minns fel angående tidpunkt), och i det testet hade iPhone minst lika bra mottagning som sina konkurrenter.

 

Jag har spenderat mycket tid i norra Sverige, där mottagningen generellt är väldigt dålig, och jag har då aldrig haft sämre mottagning än andra telefoner.

 

Så, jag skulle gärna vilja ha bevis på att mottagningen är sämre med iPhone. För som jag ser det nu finns det bara bevis att den är minst lika bra*...

 

*= Nu pratar jag mest om de tidigare generationerna av iPhone...

 

När jag säger att iPhone har sämre täckning än tex nokia så pratar jag om 3g(s) men nu visar det sig ju att iphone 4 har problem med, varför skulle apple annars rekomendera att man håller den på ett visst sätt eller köper ett tillbehör?

 

Ang det test du nämner så är det kanske det är det som GP gjorde(?) så vitt jag vet gjorde dom ett test med en telefon...

jag baserar mina påståenden på tester där tiotal & hundratal upplevt sämre täckning efter att ha bytt till iPhone! och nej, jag har inga officiella dokument eller webbplatser jag kan eller får hänvisa till. Givetvis får ni avfärda mitt påstående som skitsnack om ni vill det, men vad skulle jag tjäna på att ljuga?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat på videon som MacWorld lade ut och jag bara funderar, visst är det så att den undre delen på iPhone 4 inte är en antenn? De två antennerna är skilda åt på ovansidan, inte sant...hur kan då signalförhållandet ändra sig om man lägger fingrar eller handen över de nedre strecken på iPhone 4?

 

På videon så håller han mitt på telefonen och har full signalstyrka, sedan flyttar han ner fingrarna och presto, signalstyrkan försvinner...i praktiken har han ju kortslutit antennerna hela tiden, inte sant??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade hoppats på att någon kunde visa problemet för oss här på forumet, det var ju trots allt en tråd på 3 sidor. Men det har varit en bedrövlig läsning, synd att folk ska behöva vända taggarna utåt. Är inte det här forumet till för att hjälpa folk i sina val av appleprodukter?

 

 

Det börjar bli väldigt mycket sandlådenivå, det enda som saknas är "min pappa är starkare än din pappa".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ett tag kommer allt detta vara glömt ändå och ytterligare 500000 svenskar kommer då att ha en iPhone. :)

Vänta bara på uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inget egentligt problem, ungefär som när 3G kom 2008. Mjukvaran hade problem med att visa staplarna korrekt bara. Finns inga rapporter om tappade samtal eller sämre kvalitet på samtalen. Sätt iPhone i Field Test Mode så kan ni själva se den exakta signalstyrkan i dB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat på videon som MacWorld lade ut och jag bara funderar, visst är det så att den undre delen på iPhone 4 inte är en antenn? De två antennerna är skilda åt på ovansidan, inte sant...hur kan då signalförhållandet ändra sig om man lägger fingrar eller handen över de nedre strecken på iPhone 4?

 

På videon så håller han mitt på telefonen och har full signalstyrka, sedan flyttar han ner fingrarna och presto, signalstyrkan försvinner...i praktiken har han ju kortslutit antennerna hela tiden, inte sant??

 

 

Alla telefoner som finns påverkas mer eller mindre när man håller i dem ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla telefoner som finns påverkas mer eller mindre när man håller i dem ;)

 

Hähähä...ja, det förstår jag också ;)

 

Min fundering med det är mer att de påstår att de kortsluter antennerna om man håller vid de nedre "strecken". MEN, han kortsluter ju antennerna hela tiden vilket borde medföra att signalstyrkan borde vara dålig alternativt ingen alls hela tiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hähähä...ja, det förstår jag också ;)

 

Min fundering med det är mer att de påstår att de kortsluter antennerna om man håller vid de nedre "strecken". MEN, han kortsluter ju antennerna hela tiden vilket borde medföra att signalstyrkan borde vara dålig alternativt ingen alls hela tiden :)

 

Bara en tanke.

post-34265-1277738983,42_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en tanke.

post-34265-1277738983,42_thumb.jpg

 

Faktiskt så ska jag rätta mig själv lite...det är två antenner varav den högra (UTMS/GSM) är i princip 2/3 av bandet runt och den vänstra (Bluetooth/WiFi/GPS) följaktligen 1/3 av bandet runt. Undertecknad var för snabb i tanken och ber ödmjukast om ursäkt. :)

 

Koplimi, jag tror du sätter huvudet på kudden med din bild så malfre01 backar tillbaka bugandes och säger "I'm not worthy" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Rent allmänt så har man ju sämre täckning med en iphone... så är det.

Helt fel... tro mig jag har testat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt fel... tro mig jag har testat

 

Bra för dig!

Dock så har jag tex varit med om jämförelser där användare bytt från Nokia e serie till iPhone (nu snackar vi många användare)

för att säkerställa att det inte har varit nätet som har ändrats så har även mätningar för detta gjorts på plats. iPhone var/är sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent allmänt så har man ju sämre täckning med en iphone... så är det.

Öh vaddå allmänt? Har aldrig problem med täckning med min 3Gs. Faktum är att den har bättre täckning än mina senaste telefoner SE m600, X1 och Satio. (de två sistnämnda är förvisso ren skit rakt av) Min fru har en SE w910 och har väsentligt oftare dålig täckning än vad jag har och den luren utsågs till årets bästa mobil 2008. Så du får nog vackert revidera din definition av almänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...