Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rykte?


Semmelman

Rekommendera Poster

Såg under min profil här att jag plötsligt fått ett numerärt rykte, 5 tror jag det var, vad då 5? 5 st rykten? Ryktbar vet jag att jag redan är, kan inte va det. Skulle vilja veta vad det är för rykten, hur snygg jag är, kan det va det? 5 av 10 (?) är ju inte så pjåkigt. Hattnummer? Hur många anmälningar? Nämen vadå? Är det bra eller dåligt? Kan jag använda det i mitt CV?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag har avancerat. Hade -5 förut och nu har jag +16.

-Tycker det där är skit! -Det krävs tydligen bara att någon pratar skit om en så åker ryktet upp eller ner. Alldeles för lättmanipulerat och integritetskränkande egentligen.

Tycker absolut att Forumet ska plocka bort den skiten genast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag har avancerat. Hade -5 förut och nu har jag +16.

-Tycker det där är skit! -Det krävs tydligen bara att någon pratar skit om en så åker ryktet upp eller ner. Alldeles för lättmanipulerat och integritetskränkande egentligen.

Tycker absolut att Forumet ska plocka bort den skiten genast

Jag har +15. Är ganska smickrad faktiskt! B) Men skiter i huvudsak i det egentligen. Vet ju att det är ett hopplöst projekt att vara alla till lags så varför ens försöka? Jag tror att du tar det för allvarligt. Ta't med en klackspark! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger inte så illa till jag heller..

post-113-1277042908,02_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det bra för? Jag skiter då blankt i det, "bra" eller "dåligt" kan kvitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det bra för? Jag skiter då blankt i det, "bra" eller "dåligt" kan kvitta.

 

Kan nog hålla med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men förklara gärna vad det är för nåt, kan folk rösta och ge varandra betyg? Utan att avslöja vem man är som kanske baktalar nån? Är det så tycker jag det luktar illa, väldigt illa. Som nån sorts mobbing fast med hemlig avsändare. Ohederligt. Eller missuppfattar jag det bara? Överdriver kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att du missat detta Jochum, vi har haft uppe detta ämnet förut.

Då kunde man ge minustecken och mobba någon.

Detta kom i och med nya forumet, och en del ägnade sig åt att mobba bl.a mig, löjligt.

 

Nu kan man bara ge plustecken i trådar utanför Papperskorgen.

Händer att jag rosar någon, men oftast tänker jag inte på det.

 

Forumet klarar sig säkerligen utan detta.

Visst är det roligt med uppskattning om man hjälpt någon, och då räcker ett Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att du missat detta Jochum, vi har haft uppe detta ämnet förut.

Då kunde man ge minustecken och mobba någon.

Detta kom i och med nya forumet, och en del ägnade sig åt att mobba bl.a mig, löjligt.

 

Nu kan man bara ge plustecken i trådar utanför Papperskorgen.

Händer att jag rosar någon, men oftast tänker jag inte på det.

 

Forumet klarar sig säkerligen utan detta.

Visst är det roligt med uppskattning om man hjälpt någon, och då räcker ett Tack för hjälpen.

Kanske det kan ses som en morot för att uppmuntra medlemmar i att hjälpa?

Det här är ju egentligen ett tekniskt forum specifikt för Macägare där den störtsta behållningen med forumet rimligtvis borde vara hjälp med problemlöseri, tips, och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då förstår jag vad tanken var bakom det, och det var väl inget större fel med det, men jag tycker nog det känns onödigt och fel ändå på nåt sätt. Vi blir ju ofta upprörda om nån gör personliga angrepp på nån, det här är ju samma sak fast tvärtom vilket jag tycker kan kännas som att det ändå uppmuntrar typ sånt beteende. Eller jag vet inte.

 

Jaha utanför papperskorgen... äh nu är jag tveksam, än mer, nu vet jag inte alls. Nu blev det mörkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då förstår jag vad tanken var bakom det, och det var väl inget större fel med det, men jag tycker nog det känns onödigt och fel ändå på nåt sätt. Vi blir ju ofta upprörda om nån gör personliga angrepp på nån, det här är ju samma sak fast tvärtom vilket jag tycker kan kännas som att det ändå uppmuntrar typ sånt beteende. Eller jag vet inte.

Politik och religion är två av de allra känsligaste ämnena, som till och med orsakat fullskaliga krig på sina håll i världen, och som undertecknad lärt sig att egentligen undvika, och hade det inte varit för Papperskorgen så hade vi inte tjötat om det här heller varför det är logiskt att inte ha poäng i Papperskorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast på poängtavlan står det ju inget var poängen kommer ifrån, man kan ju tro att det beror på hur opopulär man gör sig i politiktråden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast på poängtavlan står det ju inget var poängen kommer ifrån, man kan ju tro att det beror på hur opopulär man gör sig i politiktråden...

Går inte att poängsätta i papperskorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att poängsätta i papperskorgen.

Nej men jag skrev ju det att det står det inget om så vet man inte det kan man tro att man är poängsatt efter vad man skrivit här.

Uppenbarligen har nån sett det enda inlägg jag skrivit utanför papperskorgen för att kunna ge mig de fem poängen... :P:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem vet, du kanske har nån hemlig beundrare i busken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det är en beundrerska... :P

Men om du har 72 poäng betyder det att du har 14 st fler eller att nån beundrar dig 14 ggr mer? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men jag skrev ju det att det står det inget om så vet man inte det kan man tro att man är poängsatt efter vad man skrivit här.

Uppenbarligen har nån sett det enda inlägg jag skrivit utanför papperskorgen för att kunna ge mig de fem poängen... :P:D

I början så gick det att poängsätta även i papperskorgen, antar att de betygen hänger kvar även efter att möjligheten togs bort.

 

Och visst kan någon gilla vad du skriver i papperskorgen, leta upp ett av dina inlägg i en annan avdelning och där berömma dig medelst poäng, men det känns väl lite långsökt? :borstatanderna:

 

Dessutom hör väl denna tråd hemma i "Diskutera forum och webb", men då måste du ju kravla dig ur den sköna och skyddade miljön här i korgen... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom hör väl denna tråd hemma i "Diskutera forum och webb", men då måste du ju kravla dig ur den sköna och skyddade miljön här i korgen... :borstatanderna:

Jag kanske ska flytta den, så kan vi "plussa" på Jochum allihop... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken med "poängbedömning" är att det hämmar diskussionen. Det bor väl en liten tävlingsdjävul i de flesta av oss (eller...). Att Poca har 72 är ju en utmaning...... men ska jag bara skriva "snällt" eller hur...

-Nja, jag ska nog vara som jag är, blir bara fjantigt annars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina många inlägg som en hjälpande hand har möjligen bidragit till dessa poäng, men att samla poäng är ju inte det som driver mig.

Var nog flitigare innan detta "påhitt" infördes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Ronny grabben har ju +2, så det är väl inget som

speglar verkligheten. Nog är han snällvärd mer. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Ronny grabben har ju +2, så det är väl inget som

speglar verkligheten. Nog är han snällvärd mer. :armskeptisk:

Och du har ju bara +1 och är också snällvärd mer. Ni är väl båda iofs sällan utanför papperskorgen och där kan man ju inte få några plus...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom hör väl denna tråd hemma i "Diskutera forum och webb", men då måste du ju kravla dig ur den sköna och skyddade miljön här i korgen... :borstatanderna:

Vasa, finns det nånting utanför Papperskorgen?? :chock: Jag kräver vetenskapliga bevis innan jag kan tro på det. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Ronny grabben har ju +2, så det är väl inget som

speglar verkligheten. Nog är han snällvärd mer. :armskeptisk:

 

Visst är han värd mer..

Måste bekänna...att jag plussat på lite när jag såg att Ronny låg på minus ett tag efter att detta "system" införts...

Vilka som ägnat sig åt att mobba vet vi tyvärr inte, (var som bekant själv drabbad)

 

Inget som hindrar att vi plussar på Ronny lite mer... :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...