Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur klipper man ett sim till ett micro sim?


Edsbyn

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder. Finns det några verktyg/mallar som gör att man i princip inte kan klippa fel? Har sett en del guider som visar att man ska mäta med linjal och sen klippa på fri hand, men det känns väldigt riskabelt i och med att jag är rädd att förstöra mitt simkort. Kan man köpa ett verktyg nån stans?Skulle verkligen behöva hjälp.Jag skriver så klart i iphonens tråd i och med att nya iphone 4 kommer ha mico sim.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågade Telenor-Emma i min butik och dom har beställt så man får microsim till sin iPhone4. Tror du slipper klippa. Kolla med din operatör, det borde va samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade på mässan som var nu häromdagen. Jag tyckte jag hörde att folk i publiken suckade när Jobs nämnde att det skulle vara microsim i iPhone 4.

 

Varför? Finns det några slags nackdelar med microsim egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade på mässan som var nu häromdagen. Jag tyckte jag hörde att folk i publiken suckade när Jobs nämnde att det skulle vara microsim i iPhone 4.

 

Varför? Finns det några slags nackdelar med microsim egentligen?

 

Undrar det också, är det bara mindre och inte har några nackdelar ser jag ingen anledning till att inte använda det. Tar det mindre plats får man ju i mer skit i telefonen liksom.

 

Så jag undrar också varför alla suckade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade på mässan som var nu häromdagen. Jag tyckte jag hörde att folk i publiken suckade när Jobs nämnde att det skulle vara microsim i iPhone 4.

 

Varför? Finns det några slags nackdelar med microsim egentligen?

 

Nackdelen är att du inte kan använda det i ngn annan telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom med posten idag...

 

Ett Telia microsim. Nu fattas bara den nya iPhone 4.

 

Har Telia till vänner/mobilsurf extra+

 

//E

 

 

post-6219-1276545568,5_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_arrangement

Hur bar du dig åt? Dom verkar virra så mycket på Telia. Går ju bara att beställa till mobilt bredband på sidan och i butikerna samt kundtjänsten jag ringde idag så sa dom att det endast var möjligt att beställa ut det till mobilabredbands abb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nackdelen är att du inte kan använda det i ngn annan telefon.

 

Fast varför skulle man vilja använda ett sim mellan två telefoner?

Köper man en telefon som har vanligt sim äre ju bara byta då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bar du dig åt? Dom verkar virra så mycket på Telia. Går ju bara att beställa till mobilt bredband på sidan och i butikerna samt kundtjänsten jag ringde idag så sa dom att det endast var möjligt att beställa ut det till mobilabredbands abb.

 

 

Jag vet. Dom är inte kloka på Telias kundtjänst.

Höll på hela förra veckan och tjatade med dom...

 

Sedan fick jag ett tips att ringa till Teliabutiken på kungsgatan 36 i Sthlm.

Så i fredags förmiddag slog jag en signal dit. Tjejen jag pratade med där var hur hjälpsam som helst.

Och efter 5 minuter hade hon avaktiverat mitt gamla simkort och lagt det nya i ett kuvert till mig.

Fick det idag. Det kallar jag kundservice !!

 

Så ni som vill ha tag på microsimkort redan nu, ring dit vet jag. Dom hade ett bra lager hemma...

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_arrangement

Jag vet. Dom är inte kloka på Telias kundtjänst.

Höll på hela förra veckan och tjatade med dom...

 

Sedan fick jag ett tips att ringa till Teliabutiken på kungsgatan 36 i Sthlm.

Så i fredags förmiddag slog jag en signal dit. Tjejen jag pratade med där var hur hjälpsam som helst.

Och efter 5 minuter hade hon avaktiverat mitt gamla simkort och lagt det nya i ett kuvert till mig.

Fick det idag. Det kallar jag kundservice !!

 

Så ni som vill ha tag på microsimkort redan nu, ring dit vet jag. Dom hade ett bra lager hemma...

 

//E

 

Supertack! Jag ringer dit imorgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast varför skulle man vilja använda ett sim mellan två telefoner?

Köper man en telefon som har vanligt sim äre ju bara byta då.

Det vill jag! Jag bor i Spanien där jag har ett spanskt abonnemang och mitt svenska kontantkort får sitta i min gamla mobil. När jag åker till Sverige vill jag använda det svenska kontantkortet i min iPhone och sätta mitt spanska kort i den gamla luren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast varför skulle man vilja använda ett sim mellan två telefoner?

Köper man en telefon som har vanligt sim äre ju bara byta då.

 

 

Det är väl ganska självklart att man vill kunna använda sitt SIM-kort till mer än just EN telefon. Går telefonen sönder eller på annat sätt blir obrukbar vill man ju kunna ringa med en reservtelefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna finns ju

 

http://www.cutmysim.com/

 

 

ser skit bra ut. Fast vart kan jag köpa det? Ser ut att bara säljas i USA?skulle gärna vilja ha en sån eller en liknande. Bra då man slipper pilla själv :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mitt nya microsim från Telenor idag hemskickat bara någon dag efter jag ringde kundtjänst. Bra service!

Halvt offtopic men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...