Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumbugg i Safari 5


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Några användare har rapporterat en märkligt bugg med forumet i kombination med nya Safari 5, och vi har även bekräftat att den finns. Den innebär att gamla flikar som du just har stängt öppnas igen när du trycker på knappen för att svara på en konversation.

 

Jag misstänker att det här är en bugg i Safari, men vi borde samtidigt kunna hitta koden som orsakar problemet och kringgå det. Vi jobbar på det helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några användare har rapporterat en märkligt bugg med forumet i kombination med nya Safari 5, och vi har även bekräftat att den finns. Den innebär att gamla flikar som du just har stängt öppnas igen när du trycker på knappen för att svara på en konversation.

 

Jag misstänker att det här är en bugg i Safari, men vi borde samtidigt kunna hitta koden som orsakar problemet och kringgå det. Vi jobbar på det helt enkelt.

 

yeahbaby.gif Detta gillas. Märkligt fel detta. Jag har isolerat det till samspelet mellan JavaScript och Safari 5 som på något sätt spökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte få fram felet, men har ni rapporterat till Apple?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skickat en buggrapport till apple under gårdagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag kan inte få fram felet, men har ni rapporterat till Apple?

 

Kör du Safari 5 som just släpptes? Det händer inget särskilt om man bara öppnar forumet i webbläsaren, men om man öppnar forumet och sedan en till sajt i en ny flik och därefter stänger den fliken uppstår problemet när man försöker svara i en tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp det händer mig hela tiden. Sjukt irriterande! Fixa!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Safari 5 i Mac OS X 10.5.8 PPC.

Jag kan inte ens återskapa felet med CSS-mall, ClickToFlash, Glimmerblocker och "Blockera popupfönster" avstängt.

Det här felet beror antingen på en bugg i forumet eller något som är trasigt i era system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du Safari 5 som just släpptes? Det händer inget särskilt om man bara öppnar forumet i webbläsaren, men om man öppnar forumet och sedan en till sajt i en ny flik och därefter stänger den fliken uppstår problemet när man försöker svara i en tråd.

Kör Safari 5 med Saft demo på Snow Leo 10.6.3 och det har funkar utan några som helst konstigheter från första stund efter uppdateringen. Jag har verkligen försökt att få fram det buggiga beteendet några här har problem med, allt enligt instruktionerna, men lyckas inte. ClickToFlash har jag installerad men inaktivt (har inga nämnvärda problem med ’ohyran’).

Vet inte om dessa uppgifter kan vara till någon hjälp med att isolera buggen; lyckas inte trots att jag verkligen gör vad jag kan ;) Lycka till! Ska bli intressant att höra vad det där konstiga var för något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Hur går det i jakten på buggen?

 

Har du installerat om Safari?

 

Då detta verkar vara ett problem för få så kanske det ligger i era system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat om Safari?

 

Då detta verkar vara ett problem för få så kanske det ligger i era system.

 

Ja, installerat om safari, manuellt raderat allt som hör det till först, likså med java, reparerat behörigheter mm, provat nytt användarkonto osv, allt utom att dra fram woodoo-kyckligen.

 

Har låst ner problemet till MW forum i kombinationen med javascript och hur det hanteras i Safari 5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Stereotypen

Nu har även jag drabbats.

Bara "hände", har inte installerat några uppdateringar eller annat.

 

Allt var som vanligt på förmiddagen men nu på eftermiddagen så drabbades jag av detta.

 

Finns det lösning på det?

 

OTROLIGT IRRITERANDE!!

 

 

 

Och nu fungerar det igen.....!

 

 

Jag såg att "Blockera POP-UP fönster" var urbackad, så jag bockade det som är standard.

Och nu fungerar det som det skal......

 

Konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kvar felet och har blockera popup aktiverat. Har haft det sedan dag 1 av uppdateringen till Safari 5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får snart ett d a m p utbrott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man ställa in så fönstret öppnas bakom det man har öppet nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man ställa in så fönstret öppnas bakom det man har öppet nu?

Safari/Preferences/Tabs - klicka ur 'when a new tab or window opens, make it active'

 

(Jag har iofs gamla Safari, kanske ser det annorlunda ut hos dig.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari/Preferences/Tabs - klicka ur 'when a new tab or window opens, make it active'

 

(Jag har iofs gamla Safari, kanske ser det annorlunda ut hos dig.)

 

På svenska? blushing.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På svenska? blushing.gif

Jag vet inte, jag kör mitt system på engelska. Men jag antar att det är något liknande detta: Safari/inställningar/flikar - kryssa ur 'gör nya tabbar och nya fönster activa när de öppnas'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, jag kör mitt system på engelska. Men jag antar att det är något liknande detta: Safari/inställningar/flikar - kryssa ur 'gör nya tabbar och nya fönster activa när de öppnas'

 

Über tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kvar felet och har blockera popup aktiverat. Har haft det sedan dag 1 av uppdateringen till Safari 5

 

Samma här. Sjukt irriterande. Snubben som kodat forumet verkar vara totalt inkompetent. Det har varit så här i flera månader snart. Skärpning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Sjukt irriterande. Snubben som kodat forumet verkar vara totalt inkompetent. Det har varit så här i flera månader snart. Skärpning!

 

med ett sånt uttalade förtjänar nästan en 10 minuters baaaan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari/Preferences/Tabs - klicka ur 'when a new tab or window opens, make it active'

 

(Jag har iofs gamla Safari, kanske ser det annorlunda ut hos dig.)

 

 

På svenska? blushing.gif

 

Safari/inställningar/flikar - klicka ur "aktivera en ny flik eller nytt fönster när det öppnas"

 

Tyvär så hjälper det inte, fliken som forumet framställer från senast stängd flik öppnas alltid som "aktiv" dvs fokus skiftar från MW till den nya fliken som skapas av MW-forum

 

EDIT: Hoppas att alla som har felet skickar e-post till joel (webmaster) om problemet som jag har gjort för att belysa problemet.

Vet att de har samma fel själva på RED på MW efter att de själva uppdaterade till femman efter att jag rapporterat in felet samma dag som femman släpptes. Så det är inte pga att de inte själva kan se felet som de inte har löst det denna gången....

 

Joel Westerholm <joel.westerholm(at)idg.se> ersätt (at) med @

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...