Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket program för att lägga till text på en bild?


Jontboy

Rekommendera Poster

Skulle vilja lägga till text på några foton som jag har, vilket program ska jag använda?

Photoshop kostar rätt mycket bara för att ha till och lägga in text på nåt foto då och då? Finns det några liknande gratis program som kan lägga till text?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jespersultan

Preview eller Förhandsgranskning funkar mycket bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preview eller Förhandsgranskning funkar mycket bra.

 

Kan du lägga in text PÅ en bild i Preview? Hur? Jag har aldrig hittat något sådant?

 

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men det alternativet finns inte hos mig. Har det kommit nytt i Snow Leopard?

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men det alternativet finns inte hos mig. Har det kommit nytt i Snow Leopard?

 

//Trew

 

 

förmodligen...den har blivit rätt beefad i senaste versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tools -> Annotate -> Add Text.

 

Verktygs-menyn - Anteckna - Lägg till text heter det i min svenska version. Fungerar faktiskt, men det är lite pillande innan det blir snyggt.

 

Och kanske ska vi än en gång påpeka att det finns Photoshop Elements för cirka 800 kronor. Ett fantastiskt program som klarar det mesta.

 

Samt Graphic Converter som trots namnet klarar det mesta som Photoshop Elements klarar, till halva priset. Demon fungerar visst hur länge som helst, bara man har lite tålamod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jespersultan

Pixelmator (pixelmator.com) finns för 59 USD. Otroligt smidigt och kraftfullt program, dessutom en av de snyggaste apparna till Mac. Har bytt ut PS helt mot Pixelmator då det passar mina krav bättre och är en hel del snabbare. 30 dagars trial tror jag det är på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...