Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skapa bootbart usb-minne


Auroras

Rekommendera Poster

Jag har förstått att det är ganska knepigt att skapa ett bootbart usb-minne på en Mac..

Min extradator(PC/Windows) har kraschat och jag hade behövt lägga över en isofil på ett usb-minne för att fixa den datorn.

Problemet är ju det här med att skapa ett bootbart usb...

 

Har letat som en galning på internet och det enda jag hittar är svåra tutorials som involverar att jobba i terminal(något jag är helt ikompetent på).

Någon har även sagt att jag kan lägga in något virtuellt windows och därigenom fixa problemet.

 

Saken är den att jag vill inte mecka för mycket med min nya Mac då jag är en total nybörjare på allt.

 

Någon som känner till en lösning på detta problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt? Är det? (Rätta mig om jag har fel!)

Nu skriver du inte vilket system du vill skapa men om det är OSX:

Återskapa orginalskivan på ditt minne som måste vara minst 8GB. Använd programmet skivverktyg. Se till att minnet är rätt formaterat: guid.

Klart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft problem med detta också. Gjorde precis som du säger zaz, på två olika minnen, ett Tdk och ett "noname". På tdk -minnet funkar det utan problem men "noname" bootade inte datorn från. Mystiskt. Bra att tänka på ifall det inte funkar på första försöket dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag haft en extradator skulle det förmodligen vara en liten netbook. De brukar inte ha skivläsare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag haft en extradator skulle det förmodligen vara en liten netbook. De brukar inte ha skivläsare...

Ahh.. ;) Nu är jag med i matchen! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Jag har förstått att det är ganska knepigt att skapa ett bootbart usb-minne på en Mac..