Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konvertera film/HD film till iPad?


masso

Rekommendera Poster

Hur funkar Air Video via 3G eller Telia Homerun när man inte är hemma? Nån som testat?

 

Får citera mig själv och svara på min egen fråga: Det funkar kanon! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag konverterar alltid mina filmer med Quicktime, vad skulle jag tjäna på att använda något annat program? Skulle det bli bättre och gå snabbare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag konverterar alltid mina filmer med Quicktime, vad skulle jag tjäna på att använda något annat program? Skulle det bli bättre och gå snabbare?

När jag provar qt blir filstorleken enorm. En .avi-fil på 1.65GB anges bli 4.4GB omvandlad för att passa apple tv. Varför har jag frågat i en annan tråd under video.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag provar qt blir filstorleken enorm. En .avi-fil på 1.65GB anges bli 4.4GB omvandlad för att passa apple tv. Varför har jag frågat i en annan tråd under video.

 

Vilket format väljer du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br />Själv använder jag "Aleesoft Free iPad Video Converter" <br /><br />Länk: <a href='http://www.aleesoft.com/free-ipad-video-converter.html' class='bbc_url' title='Extern länk' rel='nofollow external'>http://www.aleesoft....-converter.html</a><br /><br />Funkar klockrent för mig. Rekommenderas starkt.<br />
<br /><br /><br />

 

Funkar kanon om man använder Windows, eller hur tänkte du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Kan rekommendera senaste versionen av handbreake. Den stödjer numera riktiga undertexter som kan stängas av och på samt bytas under filmens lopp på ipaden. Alltså med nya handbreake behöver man inte längre bränna in undertexter i filmen.

 

Jag har konverterat en *.mkv fil (som har en svensk undertext som jag kan välja att ha eller inte ha) i senaste handbreake.

Men vart i iPaden kan jag välja att få fram undertexten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...