Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konvertera film/HD film till iPad?


masso

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag inväntar min nya iPad och sitter och funderar på vilket program jag bör använda för att konvertera över från vanliga film filer(och hd), tex MKV till iPod format.

 

Vad får jag bäst kvalitet med?

 

Någon som är insatt?

 

//Masso

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan rekommendera senaste versionen av handbreake. Den stödjer numera riktiga undertexter som kan stängas av och på samt bytas under filmens lopp på ipaden. Alltså med nya handbreake behöver man inte längre bränna in undertexter i filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag inväntar min nya iPad och sitter och funderar på vilket program jag bör använda för att konvertera över från vanliga film filer(och hd), tex MKV till iPod format.

 

Vad får jag bäst kvalitet med?

 

Någon som är insatt?

 

//Masso

 

Handbrake (gratis). Finns inget bättre program för ändamålet enligt mig. Enkelt nog för nybörjaren som precis börjat konvertera film då det finns färdiga presets och avancerat nog för oss som har hållit på i några år. Om du inte vill fördjupa dig i programmet rekommenderas "Appe TV" presetet till iPad.

 

Handbrake finns i 64-bitsversion och kräver att du också har VLC (gratis) installerat. Om du ska använda 64-bitsversionen så måste du ha samma version på VLC. Går inte att blanda 32/64.

 

Ett enklare program är Video Monkey (gratis) som bygger på omtyckta men numera nedlagda Visual Hub. Finns även där ett "Apple TV" preset som du kan använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handbrake (gratis). Finns inget bättre program för ändamålet enligt mig. Enkelt nog för nybörjaren som precis börjat konvertera film då det finns färdiga presets och avancerat nog för oss som har hållit på i några år. Om du inte vill fördjupa dig i programmet rekommenderas "Appe TV" presetet till iPad.

 

Handbrake finns i 64-bitsversion och kräver att du också har VLC (gratis) installerat. Om du ska använda 64-bitsversionen så måste du ha samma version på VLC. Går inte att blanda 32/64.

 

Ett enklare program är Video Monkey (gratis) som bygger på omtyckta men numera nedlagda Visual Hub. Finns även där ett "Apple TV" preset som du kan använda.

 

Perfekt information, tusen tack.

Jag hittar dock inte VLC 64-bit på deras hemsida?

Jag tog bort mitt gamla VLC och tanka ner på nytt (då det inte står att den nyaste är varken 32 eller 64-bit), men tar jag sen "om VLC" så står det 32 bit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt information, tusen tack.

Jag hittar dock inte VLC 64-bit på deras hemsida?

Jag tog bort mitt gamla VLC och tanka ner på nytt (då det inte står att den nyaste är varken 32 eller 64-bit), men tar jag sen "om VLC" så står det 32 bit.

 

Senaste betaversionen av VLC 64-bit hittar du här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Visualhub. Går dubbelt så fort att konvertera med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Visualhub. Går dubbelt så fort att konvertera med.

 

Kvaliteten blir också därefter. Skillnaden syns på en skärm av iPads storlek, tro mig. Har testat.

 

Visualhub är numera också nedlagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Någon som har en ide om varför mina Apple TV konverteringar inte fungerar att synca till min Ipad?

Har provat flera olika konverteringar men ingen funkar på min padda=( Plz help

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man så att undertexten inte bränns in automatiskt?

Med vilken mjukvara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder Air Video Free i Ipaden, då kan man både se alla filmer man har i datorn over the air och snabbt och enkelt konvertera dem och lägga in i itunes (om du vill ha tillgång till dina filmer offline), tar ca 1-2h för fullängdsfilm och kvalitén blir super om man ställer upp alla inställningar på högsta. suveränt!tycker att handbrake tar sån evinnerlig tid, 4-6h för en film? vad är det liksom... alldeles för lång tid enligt mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suveränt!tycker att handbrake tar sån evinnerlig tid, 4-6h för en film? vad är det liksom... alldeles för lång tid enligt mig

 

4-6 timmar? Då gör du något fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4-6 timmar? Då gör du något fel.

 

 

ja jag vet inte, sätter den på apple tv preset och trycker kör, det gällde denna gången en 720p mkv á 1.5h, ETA var 4-5h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hur funkar Air Video via 3G eller Telia Homerun när man inte är hemma? Nån som testat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...