Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Navigon + iPad?


sharkbait

Rekommendera Poster

Har iPad GPS? Alla iPhone apps skulle väl gå att köra på iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G versionen har GPS så ja det borde funka, men vänta med att köpa programmet då det kanske kommer en bättre version speciellt gjord för iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt nog sa har min ipad wifi gps, jag kan alltsa lokalisera pa googlevmaps, anvanda navigon.. Blev makta forvanad da jag trodde att det var endast treg modellen som hade gpsstod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den letar inte rätt över wifi nätet då? Prova gärna navigon med wifi avstängt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte se fördelen med att kunna köra med Navigon på iPaden, men det finns ett navigationsområde där iPaden borde bli en storsäljare, och det är i kombination med Navionics, sjökort. iPhonen har för liten skärm för att kunna planera och få översikt, men där kommer iPaden att mer än väl räcka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sociofraude

Har navigon & Fugawi inlagt på min iPad, den kan dock EJ positionera mig via GPS, enbart via wi-fi, dvs obrukbar som en Navigator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sociofraude

"3G och GPS-delen är en klump.

 

GPS'en är en AGPS (Assisted GPS), den tar hjälp av telemasterna för att få en ungefärlig position, då går det mkt fortare få en exakt fix på var man är. Så är det i iPhone med.

 

det lär inte dröja länge innan Fugawi, Navigon, TomTom och de andra kommer med iPad-anpassade GPS:er .... "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Sociofraude

Navigon 1.5.1 fungerar utmärkt på iPad 3G, dock är upplösningn i 2X inte den bästa, men man får en STOR gps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"3G och GPS-delen är en klump.

 

GPS'en är en AGPS (Assisted GPS), den tar hjälp av telemasterna för att få en ungefärlig position, då går det mkt fortare få en exakt fix på var man är. Så är det i iPhone med.

 

det lär inte dröja länge innan Fugawi, Navigon, TomTom och de andra kommer med iPad-anpassade GPS:er .... "

 

var kommer citatet från?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sociofraude

Navigon 1.5.1 fungerar utmärkt på iPad 3G, dock är upplösningn i 2X inte den bästa, men man får en STOR gps.

 

 

Ovannämda är utan att något micro sim sitter i, dvs navigon, tomtom & garmin fungerar utan att man behöver ha ett sim i ipaden.

 

 

Svar på oannämda fråga i inlägget ovanför.

Citatet kommer ifrån 99.se

http://www.99.se/ipad/274979-3g-versionen-foer-att-fa-gps.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat att JB iphone och startat Navigon i min iPad 32gig WiFi och kan på så sätt få gång Navigon helt kanon alltså stor GPS i bilen hehehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag kör Navigon på min iPad 64 gb 3g.

Funkar klockrent... Har även jailbreakat den och kör med cydia-programmat Fullforce så att Navigon-appen inte bli pixlig utan ser ut som den redan är anpassad för iPad.

Klockrent!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Navigon på min iPad 64 gb 3g.

Funkar klockrent... Har även jailbreakat den och kör med cydia-programmat Fullforce så att Navigon-appen inte bli pixlig utan ser ut som den redan är anpassad för iPad.

Klockrent!!!!

 

Ja just det. Det finns ingen Navigon App som är till en iPad. Såg det nu. Lite synd.

 

 

Kör du med Proclip och sedan en iPad hållare? Har du den med låsning? Fästena som håller fast iPaden är dem mjuka så de inte skadar eller skaver på iPaden?

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det. Det finns ingen Navigon App som är till en iPad. Såg det nu. Lite synd.

 

 

Kör du med Proclip och sedan en iPad hållare? Har du den med låsning? Fästena som håller fast iPaden är dem mjuka så de inte skadar eller skaver på iPaden?

 

 

Mvh

 

Ja jag kör med deras hållare som är anpassad för specifika bilmodeller. och sen deras iPadhållare... klockrent enligt mig. Ja ganska mjukt material... men den sitter fast bra och ingen risk att den ska åka ur... ser heller ingen risk att den ska skadas eller repas av hållaren och den går även att vrida den till stående el liggande läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G versionen har GPS så ja det borde funka, men vänta med att köpa programmet då det kanske kommer en bättre version speciellt gjord för iPad.

 

Det är ju gratis med uppdateringar när man köpt programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag kör med CO-pilote Live HD för Ipad funkar klockrent och kostar bara runt 300:-

 

M.v.h Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...