Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag iPhone att visas på en projektor?


iQuick

Rekommendera Poster

Jag ska hålla en föreläsning där jag live visar hur man använder en iPhone d v s projecerar upp det jag gör i min iPhone som en bild väggen.

 

Vad behöver jag?

 

Kabel och eventuell programvara (app)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det går. Det är bara vissa appar som skickar ut video.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det går. Det är bara vissa appar som skickar ut video.

 

Hur gör Steve på sina keynotes? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Hur gör Steve på sina keynotes? ;)

 

Med hjälp av en iPhone som är gjord för det ändamålet?

Det finns fördelar med att jobba på företaget som uppfunnit produkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steve Jobs har en Jailbreakad iPhone XD<div>(Måste väl typ vara så??)</div>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser du någon sladd ut ur Steves iPhone på presentationerna? Tror att det är ganska så förinspelat och väl inrepeterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser du någon sladd ut ur Steves iPhone på presentationerna? Tror att det är ganska så förinspelat och väl inrepeterat.

 

Steve har en sladd ja, brukar vara en svart sladd så den inte syns så väl (t.ex mot hans tröja). Jag hörde (inte bekräftat) rykten om att det ska bli tillgängligt till alla i OS4, någon utvecklare hade hittat något som antyder på det i koden.

 

Och hur ofta repeterar man in de "misstag" som Steve gjorde nu på senaste presentationen(OS4)? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har väl Steve någon specialanpassning då. Och den behöver inte vara mer komplicerad än att de har skrivit en speciell app som körs i bakgrunden. Det finns videokamera-appar i AppStore som fungerar i stort sett som du vill bara du lägger dem i bakgrunden med backgrounder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, här är en fråga som jag undersökt tidigare. Skaffade förra året en ganska billig Pico-projektor och en kabel från Apple. Tänkte att det borde ju inte vara några problem, men observerade givetvis att priset på projektorn hade sjunkit så att det kunde vara så att nya 3GS inte fick support. Hade visserligen inte hittat några uppgifter om det gick att köra på iPhone 3GS, men chansade att det gick att köra på en tidigare version av iPod Touch. Det är så att Apple stödde vanlig kompositvideo på t.ex. iPod Touch 2a generationen, men skippade det i iPhone 3GS förunderligt nog. Jag var lite konfunderad över att man hade tagit bort det och tänkte att det kanske hade med att hårdvarustödet fanns det helt enkelt inte plats för i telefonen. Men nej, det handlar om att i iPhone OS 3.0 finns privata API:er som kan köra video ut. Det är dessa som Steve använde tidigare när han presenterade saker offentligt. Varför de tog bort de tidigare publika API:erna är en gåta. Men nu uppstår förmodligen samma i OS 4.0. Jag har för mig det var Erica Sadun eller någon som hittade detta. Nå det betyder:

 

- har du en iPhone 3G kan det eventuellt fungera

- har du en iPod Touch 3a gen fungerar det nog

- har du möjlighet att köra en iPad eller OS 4 på en iPhone kan det nog fås att fungera

 

Men observera att du kan begränsat nog idag endast köra video inklusive YouTube och visa bilder ur appen Bilder. Dvs. du får konvertera dina presentationer till bilder först. Detta skall det nog bli ändring på framöver (kan inte tänka mig annat), så att KeyNote med alla finesser på iPad inte skulle några problem.

 

Men idag är det inte helt säkert att du kan få iPhone att visas på en projektor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack så mycket för alla svar och kommentarer. Jag var dock tvungen att ställa in min föreläsning eftersom jag gick och blev farsa. Det finns ingen app i hela världen som överträffar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj! Grattis för tusan!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack så mycket för alla svar och kommentarer. Jag var dock tvungen att ställa in min föreläsning eftersom jag gick och blev farsa. Det finns ingen app i hela världen som överträffar det.

 

Oj, det lät som att det var oplanerat, typ som att du gick och fick en förkylning. Men du kan vara lugn, det går nog över om sådär 19 år kanske... :P

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...