Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Två iPhones på samma iTunes


nestor69

Rekommendera Poster

Hej

 

Har precis köpt en 3GS till min flickvän och registrerat den i iTunes.

Har själv en äldre iPhone som jag idag synkar mot iTunes.

Det vill jag givetvis göra med hennes också och valde då att registrera denna som en ny telefon.

Jag bockade ur rutorna för synkning av adresser och e-postkonton så länge eftersom jag vill fixa detta senare.

(För visst kan man lägga upp flera kontaktlistor i Adressboken och välja vilken man vill synka mot vilken telefon?)

Men jag lät rutan "synka program" vara ikryssad - och när synkningen drog igång började den lasta in alla program jag köpt till min telefon till min sambos... Kan det verkligen stämma? Kan jag köpa progammen en gång och sedan synka till flera telefoner?

Blev lite lätt osäker så jag avbröt det hela.

Är det någon som har råkoll på allt som rör hanteringen av dubbla iPhones på samma iTunes och kan ge mig lite vägledning?

Alla tips mottages tacksamt.

 

Edit: Några program hann synkas och ett av dom behövdes uppdateras. Appstore krävde då lösenord i vanlig ordning - men det funkade inte med min sambos nya, däremot med mitt lösen. Gissar då att programmen är knutna till mitt konto. Verkar ju logiskt eftersom det är jag som köpt dom. Men frågan kvarstår. Kan jag alltså installera köpta appar på flera telefoner? Låter skumt tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har själv svarat på din egen fråga. Ja du kan installera apparna på flera telefoner och ja de är kopplade till ditt ituneskonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen merkostnad alltså?

Det verkade lite för bra för att vara sant.

Och om något verkar vara för bra för att vara sant - så brukar det sällan vara det :)

 

Men hjälp mig lite med tanken här. Det innebär med andra ord att min sambo då har appar på sin telefon som är inköpta på mitt konto.

Stöter hon då på en uppdatering av någon av dessa så måste hon ju använda mitt lösen för att uppdatera.

Köper hon sedan in appar själv med sitt konto så blir det ju samma åt andra hållet för mig.

Känns lite lätt stökigt och allmänt onödigt, så jag har säkert tänkt helt fel när jag registrerade ett eget konto till henne.

Kan man använda sig av samma ituneskonto på båda telefonerna? Dvs att pengarna dras från samma konto och man använder samma lösen vid inköp från båda lurarna?

 

...och så var det det här med adressboken.

Det går ju att lägga upp olika grupper. Går det då också välja vilken grupp man vill synka med vilken telefon?

 

Riktiga rookiefrågor säkert, men jag har ingen lust att göra fel och tappa 178 kontakter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda samma iTunes-konto till båda telefonerna och synka med samma dator och installera Sanna appar. När det gäller kontakter har jag dock ingen koll eftersom jag synkar mina med exchange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Låter jättebra.

Men hur gör jag då om jag redan skapat ett iTuneskonto på min sambos telefon.

Kollade om det gick att avregistrera kontot men jag hittade inget. Hittade heller ingenstans där jag kan byta.

Det bästa kanske vore att börja om från början, men då skulle jag behöva radera henne som användare.

Hur gör jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Settings/Store/Sign out. Logga sedan in med det andra kontot. Klart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart enkelt.

Tackar ödmjukast!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...