Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Wifi inställningar?


Miztique

Rekommendera Poster

Är helt ny ägare till en iPhone och får hela tiden frågan om jag vill ansluta till wifi nätverk. Om jag klickar på okej till detta så vill den att jag ska ange lösenord och ip adress mm. Hur får man tag på sådana uppgifter om vad jag skall ange på dom inställningarna? Hilfe pliz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

De är till för att ansluta en närliggande trådlös router.

Har du en sådan får du tag i de uppgifterna i din router.

 

Du har ju en gång konfigurerat ett trådlöst nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att jag inte vet om att jag har konfigurerat ngt trådlöst nätverk. Det enda jag tycker att jag har gjort med telefonen är att jag har installerat Itune för det var man tydligen tvungen att göra. Det fanns inga instruktioner med på hur man skulle få igång telefonen, jag har bara gissat mig till olika saker för att telefonen själv har sagt till. Förutom Itune så har den skött det mesta själv. Jag har fått instruktionsboken som talar om att jag inte får äta telefonen eller att den inte går att elda ;o) (om du förstår vad jag menar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte koppla upp dig till andras nätverk hur som helst ;) Du får fixa eget trådlöst nät hemma om du vill använda wifi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att jag inte vet om att jag har konfigurerat ngt trådlöst nätverk. Det enda jag tycker att jag har gjort med telefonen är att jag har installerat Itune för det var man tydligen tvungen att göra. Det fanns inga instruktioner med på hur man skulle få igång telefonen, jag har bara gissat mig till olika saker för att telefonen själv har sagt till. Förutom Itune så har den skött det mesta själv. Jag har fått instruktionsboken som talar om att jag inte får äta telefonen eller att den inte går att elda ;o) (om du förstår vad jag menar)

 

Starta Safari (webbläsaren på telefonen, ikonen är blå med en kompassnål på) och klicka på den lilla boken längst ner. Då får du upp en lista, där ett av alternativen är "iPhone Användarhandbok".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...