Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Kunde inte aktivera mobilt datanätverk"


NizzleShizz

Rekommendera Poster

NizzleShizz

Goddagens!

 

Fick min iPhone idag och har inte fått igång gprsen på den.

Jag har försökt med allt känns det som, återställt nätverksinställningarna, ändrat från online.telia.se till .com osv.

Så fort man går in i safari eller nått annat så står det då "Kunde inte aktivera mobilt datanätverk".

Jag kör med abonnemang med surf alltid-grejen.

 

Någon som vet någon lösning på mitt problem?

 

Mvh NizzleShizz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min kompis hade samma problem, han behövde gå till sin operatör för att få sitt SIM-kort byttat för att det inte hade stöd för det nya 3G nätet. Så kolla upp det med din operatör så borde det lösa sig. Annars kan du kolla om det kanske finns en uppdatering till just safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NizzleShizz

tror inte att det ska bero på SIM-kortet eftersom jag fick det samtidigt som mobilen, men ska kolla upp det för säkerhetsskull.

 

tack för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte att det ska bero på SIM-kortet eftersom jag fick det samtidigt som mobilen, men ska kolla upp det för säkerhetsskull.

 

tack för svaret!

 

aha ok, nä då borde det inte vara SIM-kortet, men din operatör ska nog kunna lösa det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NizzleShizz

får hoppas på det, dom kallas ju Felia av en anledning =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får hoppas på det, dom kallas ju Felia av en anledning =)

 

Kan ju vara så att dom helt enkelt inte har aktiverat data på ditt abg, testa sim i en annan lur så märker du ju om det är telefonen eller kortet/agb som är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NizzleShizz

kanonidé! ska jag testa direkt imorron bitti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NizzleShizz

testade direkt, mms fungerar iaf men det kanske inte har med saken att göra. Surfa funkar inte på den andra mobilen heller, går jag in på telias hemsida och be dom skicka inställningarna för gprs/edge osv så står det bara att det går att aktivera Telia Online på mitt abonnemang, vilket jag tycker är lite konstigt. Och tar man det där Telia SurfPot grejen så står det bara att inställningarna inte kan skickas just nu. Får väl ringa supporten imorron om inte annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl ringa supporten imorron.

 

 

Jag tror att dom fixar det åt dig=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NizzleShizz

Hoppas jag med =) Så odugliga ska dom nog inte vara ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har helt klart bästa supporten av de svenska operatörerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Goddagens!

 

Fick min iPhone idag och har inte fått igång gprsen på den.

Jag har försökt med allt känns det som, återställt nätverksinställningarna, ändrat från online.telia.se till .com osv.

Så fort man går in i safari eller nått annat så står det då "Kunde inte aktivera mobilt datanätverk".

Jag kör med abonnemang med surf alltid-grejen.

 

Någon som vet någon lösning på mitt problem?

 

Mvh NizzleShizz

 

Hej!

 

APN ska vara online.telia.se, .com fungerar inte.

Har du provat att göra en soft reset? (Håll inne homeknappen och sleepknappen samtidigt tills du får upp äpplet).

Om det inte fungerar efter det så kan det vara något fel på själva abonnemanget och då kan du kontakta mig här så ska jag försöka hjälpa dig http://proof.telia.s...?ProofID=15515.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NizzleShizz

Får SQL error när jag ska skriva inne på den där proof.telia länken.

Testade nu även med en soft reset och det funkar fortfarande inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det inte funkar i en annan telefon heller så är det mest troligt att ditt abb inte har ngn datatrafik aktiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Får SQL error när jag ska skriva inne på den där proof.telia länken.

Testade nu även med en soft reset och det funkar fortfarande inte.

 

Hej!

 

Skicka ett PM åt mig med ditt mobilnr så kan jag kolla på ditt abonnemang.

 

Mvh

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...