Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man byta skal/färg på iPhone?


MartinDan2

Rekommendera Poster

Hej.

Har en iPhone 3G Svart. Har på senaste tiden kollat in de vita och gillar dem mer och mer. Kan man byta skal? Finns det något ställe som gör detta? Och vart kan man köpa skalen?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på youtube, jag har sett några videos där dom bytt skal (till silver ) riktigt snyggt!

Men, han säger också att det var riktigt svårt och att han var nära att paja den flera gånger... det kan ju inte vara jätteenkelt eftersom det är väldigt få som gjort det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vad tror ni dem gör om man går in på kullander och ber dem byta?

2. Finns det inget skinn som är tunt och ser ut som ett skal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Finns det inget skinn som är tunt och ser ut som ett skal?

 

Jo.

 

Kolla gelaskins.com till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone-tillbehör

Det där är alltid knepigt... i och med att apple endast kör på sina egna grejer så är det viktigt att hitta nåt som är kompatibelt.

 

Personligen så kan du checka in dessa och se ifall de har det du söker:

 

http://www.crystalicing.com

http://www.playman.se

http://www.iphonebuzz.com

 

 

Hoppas det löser sig för dig!

 

 

\iPhone rocks!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten

Tjena!

 

Sitter i exakt samma situation. Har en lösning till dig!

 

Ring Data RU i Helsingborg, 042146455. Där byter de skal, har jag fått höra. Vad det kalaset kan komma att kosta får du fråga dem när du ringer. Men, då får man hjälp och slipper klippa och klistra själv.

 

Om detta inte är ett alternativ, så föreslår jag att du letar upp märket " Incipio" på nätet. De gör riktigt BRA skal som e tunna som löv...nästan och sitter perfekt. De andra har jag testat och de sitter inte riktigt... tycker jag. MEN det är väl en smak sak som e delad som röfven...

 

Lycka till

 

/ Eldvindovatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Ja, då har bakstycket på min vita iPhone spruckit:(

 

Hittade den här tråden och har kikat in på www.playman.se, ser att dom fixar byte av bakstycke för 699:- (inkl frakt + ett case) och bakstycket skall vara original...

Är det någon som har anlitat detta företag, eller vet någon nåt annat ställe som kan vara bättre?

Helst vill jag byta både bakstycket och metallramen.

 

Min iPhone är över 12 månader och har sprickor som inte går på reklamationsrätten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Vi kommer innom kort att erbjuda byte av baksida till iphone 3g 3gs i samband med bytet så kan man om man vil ändra på den ursprungliga färgen.

Vi kommer dessutom att börja sälja vit ram och vit glas till iphone 3g 3gs så att de i så fall blir helvita.

Titta gärna in i vår webshop vi räknar med att vara igång med detta till slutet av månaden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...