Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ikonerna på skrivbordet stannar inte kvar


AxelD

Rekommendera Poster

Jag har valt att ordna ett fåtal mappar och dokument på skrivbordet manuellt. Men ibland när jag startat om datorn så har de lagt sig i en egen ordning efter Macintosh HD från höger och jag får sortera upp dem som jag vill ha dem på nytt. Väldigt irriterande. Varför stannar de inte kvar på sina platser som jag valt, hela tiden? Finns det någon inställning? I Visningsalternativen har jag "Ordna efter: inget".

 

Har en Macbook med 10.6.

 

 

/Axel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och sedan, eventuellt, dra ut filen ’com.apple.finder.plist’ från mappen Användare/Bibliotek/Preferences. Den ersätts med en ny och om det funkar släng den förra. plist-filer håller reda på inställningar o dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tyvärr hjälpte det inte. När jag startade upp datorn idag hade ikonerna grupperat om sig igen...

 

 

/Axel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt samma sak: ikonerna flyttas omkring efter omstart. Verkar vara en "feature" som kom med SnowLeopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att man inte är ensam om problemet då... :)

 

 

/Axel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper inte. Se första inlägget.

 

 

/Axel

 

Förstår inte hur jag kunde missa det du skrev? Hur som helst så är det där man ändrar hur objekt på skrivbordet ska bete sig så får du inte till det måste du göra något fel. Jag har denna inställningen och har inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Axel!

 

Har samma problem. Löste du problemet på något sätt?

 

 

 

Hjälper inte. Se första inlägget.

 

 

/Axel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...