Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Itunes har tappat kontakten med all min musik...


Rudis

Rekommendera Poster

Hjälp!

Jag kan inte spela upp min musik i itunes, som säger att orginalfilen inte kan hittas. Itunes kan inte hitta mina filer alls. Jag ser dock att alla mina musikfiler finns i mappen itunesmusik i min hemmamapp.

Vad kan ha hänt och hur får kan jag få ordning på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit och pillat i mapparna manuellt? Dvs utanför iTunes-programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna dela musik mellan fler användare försökte jag med hjälp av apple support lägga all musik i en separat partition. Kunde till en början lyssna från min inlogg men inte från fruns inlogg. Sedan tappades kontakten bort mellan itunes och musiken. Jag har nu flyttat tillbaka mappen med musik till min hemmamapp/musik/itunes/itunesmedia-och där ligger musiken.

I mappen Itunes finns även följande filer;

iTunes library

Itunes library extras.itdb

iTiunes library Genius.itdb

iTunes Music Library.xml

 

Jag har alltså flyttat mappen men inte varit inne och rotat i enskilda musikfiler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 Gå in på inställningar-avancerat och kolla så det pekar på rätt mapp/folder

2 klicka på "Arkiv - Bibliotek-importera spellista" och importera iTunes library.xml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har checkat enligt punkt 1 och importerat mappen iTunes music library.xml med det funkar fortfarande inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger iTunes om du dubbelklickar på en mp3fil direkt från finder?

Om du alltså går till Musik-iTunes-iTunesMusik och någon folder med en låt i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via finder kan jag spela upp en låt genom att klicka direkt på filen. Kan det vara så att all musik ligger i fel mapp...

 

så här ligger musiken: Hemmappen (den med huset)/iTunes/iTunes media/iTunes music/här ligger musik filerna.

 

Är begravda i en mapp för mycket? Tyvärr är jag helt novis, tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via finder kan jag spela upp en låt genom att klicka direkt på filen. Kan det vara så att all musik ligger i fel mapp...

 

så här ligger musiken: Hemmappen (den med huset)/iTunes/iTunes media/iTunes music/här ligger musik filerna.

 

Är begravda i en mapp för mycket? Tyvärr är jag helt novis, tacksam för hjälp

Min musik ligger i huset/Music/iTunes/iTunes Music, så något konstigt är det kanske med dina mappar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...