Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone i Australien.


Boristhespider

Rekommendera Poster

Boristhespider

Hallå!

 

Jag skall åka till Australien till julen och är även ritkigt sugen på att skaffa en iPhone. Dock kan jag inte förlänga mitt telenorabonnemang förrän den 26:e december och då tänkte jag som så att jag skulle köpa mig en olåst iPhone down under (se länk) och sedan kunna välja fritt bland telenors abonnemang när jag kommer hem i januari.

 

Nu undrar jag om detta låter som en bra idé? Kommer jag få några komplikationer om jag köper den i utlandet? Tror ni att det i slutändan är värt det?

Den är ändå riktigt billig där (32 gb - 1040 AUD=6300 SEK, 16 gb - 879 AUD=5300 SEK)

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt dålig idé då det i dagsläget inte går att låsa upp 3.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonerna verkar ju vara olåsta och med ett bra pris så det är inga problem.

 

Vad som dock är värt att tänka på är att om du får problem med telefonen kan du inte lämna in den i Sverige, du måste skicka den till Australien för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt dålig idé då det i dagsläget inte går att låsa upp 3.1.

 

De verkar ju dock vara olåsta:

"iPhone 3G & iPhone 3GS purchased at the Apple Online Store can be activated with any wireless carrier."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ptja... ska väl vara garantiärenden då, men allt verkar ändå klassas som fuktskada här så en hemförsäkring (och kanske+allrisk) fixar nog biffen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boristhespider
Telefonerna verkar ju vara olåsta och med ett bra pris så det är inga problem.

 

Vad som dock är värt att tänka på är att om du får problem med telefonen kan du inte lämna in den i Sverige, du måste skicka den till Australien för det.

 

Asså? Det är så illa?

Har inte Apple en "worldwide warranty" på sina produkter, vilket gör att man får samma villkor var man än är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså? Det är så illa?

Har inte Apple en "worldwide warranty" på sina produkter, vilket gör att man får samma villkor var man än är?

 

Inte på Iphone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte Apple en "worldwide warranty" på sina produkter, vilket gör att man får samma villkor var man än är?

 

Kanske om man köper en AppleCare till iPhonen? Men som många andra har sagt, allt klassas ju som fuktskador här så det kvittar nog om man har försäkring eller inte. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

Jag skall åka till Australien till julen och är även ritkigt sugen på att skaffa en iPhone. Dock kan jag inte förlänga mitt telenorabonnemang förrän den 26:e december och då tänkte jag som så att jag skulle köpa mig en olåst iPhone down under (se länk) och sedan kunna välja fritt bland telenors abonnemang när jag kommer hem i januari.

 

Nu undrar jag om detta låter som en bra idé? Kommer jag få några komplikationer om jag köper den i utlandet? Tror ni att det i slutändan är värt det?

Den är ändå riktigt billig där (32 gb - 1040 AUD=6300 SEK, 16 gb - 879 AUD=5300 SEK)

 

Tack!

 

Prata med Ola Franzén som har denna annons på blocket.

http://www.blocket.se/skaraborg/IPhone_3GS...;w=1&last=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boristhespider
Prata med Ola Franzén som har denna annons på blocket.

http://www.blocket.se/skaraborg/IPhone_3GS...;w=1&last=1

 

Den var riktigt mycket dyrare. Det är ändå en viss skillnad mellan 10 000 och 6 300. Då är det t.o.m värt att skicka den till Australien för lagning, om oturen skulle vara framme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...