Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur flyttas kontakter från gamla till nya iphone på enklaste sätt?


Oaksis

Rekommendera Poster

Hej, ja har precis köpt mig den nya iPhone 3GS, som ja glatt ska byta ut mot min gamla iPhone 2G. Ja undrar nu hur ja får över alla mina kontakter från min gamla telefon till min nya?

 

Ps ja har en pc

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synka dina kontakter till adressboken i windows. Sedan synkar du bara tillbaka dem till den nya

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så kan du spara de på sim-kortet och sedan importera från sim i iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så kan du spara de på sim-kortet och sedan importera från sim i iPhone.

 

ok, men var hittar jag den funktionen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningar -> E-post, kalender, kontakter (eller liknande). Sen ska det finnas en knapp där :)

Detta är för att importera alltså, ingen aning om hur man exporterar till sim-kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningar -> E-post, kalender, kontakter (eller liknande). Sen ska det finnas en knapp där :)

Detta är för att importera alltså, ingen aning om hur man exporterar till sim-kortet.

 

hmmm ja hittar inte någon knapp, ja har kollat i alla nu flikarna nu... jag har 1.1.4, kan det vara så att det har med saken att göra?

 

när ja köpte min 2G så fick ja göra det manuellt från mina gamla SE, men ja känner att ja inte orkar med det igen... är det någon som kan hjälpa mig mer, eller säga något annat sätt att göra det på?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, ska gå och synca dom. Men om det inte funkar så kan du ju alltid ladda hem "Bump" från AppStore (gratis) och sedan använder du det och flyttar över dina kontakter. ( kolla in http://www.bumptechnologies.com/ om du inte vet hur bump funkar).

Tar lite tid men du slipper skriva iaf ;)

 

//Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har samma operatör till båda sim-korten(?)

Testa detta, ta ut sim kortet ur 2G och sätt i den i 3GS

(på 3GS) gå in på inställningar/E-post,kontakter.../imortera SIM-kontakter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundrelationer.

 

Jag tänkte rekommendera en lite applikation som heter ZYB Sync som fungerar på mängder av telefoner men även iPhone.

Den synkar alla dina kontakter så att du oavsett telefon kan få fram dom igen. Detta oavsett om du byter från en Nokia via en Sony-Eriksson till en iPhone. (egen erfarenhet). Den kostar ingenting att använda förutom eventuell datatrafikkostnad under tiden den synkar med databasen.

Helt enkelt en suverän lite app. Hämtas via app-store eller via deras hemsida. http://www.zyb.com

 

MVH

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...