Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

På senare tid har Telias kundtjänst varit aktiva i forumet och svarat på diverse frågor som vi användare har haft. Jag tänkte att det kunde vara en bra idé att starta en tråd där vi som vill ställa frågor till Telia (och i framtiden förhoppningsvis flera operatörer som är aktiva på forumet) kan skriva alla frågor i en och samma tråd. Detta gör det både enklare för oss användare då vi vet var vi ska ställa frågan, men också för operatörerna som vet att alla frågor finns samlade och därmed kan svara på dem snabbare och bättre.

 

Som vanligt gäller det att söka för att se om ens fråga ställts tidigare så att vi inte får en jättetråd med massa dubbletter.

 

Så, fråga på!

 

Edit: Ser nu att titeln blev fel, lite många tryck på m, hoppas någon trevlig moderator kan ändra detta!

Redigerad av sebbri
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När kommer ni informera om priserna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bild säger mer än tusen ord!

Många instruktioner verkar vara gjorda för dem som redan kan, och ofta är det nån smådetalj som saknas som den som gjort instruktionen ansett som vara självklar. Skärmdumpar, steg för steg, tar kanske mer utrymme men pedagogiken är överlägsen över snårig text. Skärmdumpar har också fördelen av vara lätt att uppdatera eller att kunna visa alternativ mellan versioner, och därmed lättare att göra heltäckande än att hålla på och redigera en textmassa.

Tror mig hittat instruktioner för win 95, och sen dess har ingen orkat uppdatera/modernisera ...

 

Sökfunktionerna är också i många fall undermåliga. Sök t.ex. på Surfzon eller Homerun. Hittar man överhuvudtaget någon konfigurationshjälp för detta?

 

Strukturen på hemsidorna, oavsett ämne, är nästan hopplöst. Att hitta tillbaka till en sida, t.ex. för pris och abonnemangsjämförelser är nästan ogörligt. Enda möjligheten är att bokmärka varje sida, och det skall väl inte behövas?

 

PC/Mac. På många ställen finns anvisningar för Wins olika versioner, men lite klenare/obefintligt för Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia kundservice.

Jag vill börja med att tacka sebbri för ett bra initiativ med denna tråd.

Jag vill också ta detta tillfälle i akt att tala om att vi inte kommer att ha möjlighet att besvara frågor som inkommer under helgerna då vi i personalen som jobbar med sociala medier tyvärr inte jobbar helger. Så vi hoppas att ni har tålamod med att vi inte kan besvara alla frågor som kan inkomma till oss omgående. Frågor som inkommer till oss kommer vi att besvara i ett svar vissa gånger för att undvika multi postningar.

 

Vi ser gärna att ni håller era frågor som ni ställer i denna tråd, sakligt och kortfattat för att få så snabb hjälp som möjligt. Vi ser gärna att denna tråd inte omfattar _felanmälningar_ då det finns en ingång till oss för detta och det är via telefon. 90200 för privatpersoner och 90400 för företag.

 

Detta kommer inte att bli rörigt om vi som skriver i denna tråd kan hålla sig ifrån kommentarer som inte fyller någon innebörd, bara har citat med en smiley eller liknande.

Vi på Telia kundservice hälsar er välkomna till en förhoppningsvis trevlig tråd,

 

Med vänliga hälsningar.

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia kundservice.

Jag vill börja med att tacka sebbri för ett bra initiativ med denna tråd.

Jag vill också ta detta tillfälle i akt att tala om att vi inte kommer att ha möjlighet att besvara frågor som inkommer under helgerna då vi i personalen som jobbar med sociala medier tyvärr inte jobbar helger. Så vi hoppas att ni har tålamod med att vi inte kan besvara alla frågor som kan inkomma till oss omgående. Frågor som inkommer till oss kommer vi att besvara i ett svar vissa gånger för att undvika multi postningar.

 

Vi ser gärna att ni håller era frågor som ni ställer i denna tråd, sakligt och kortfattat för att få så snabb hjälp som möjligt. Vi ser gärna att denna tråd inte omfattar _felanmälningar_ då det finns en ingång till oss för detta och det är via telefon. 90200 för privatpersoner och 90400 för företag.

 

Detta kommer inte att bli rörigt om vi som skriver i denna tråd kan hålla sig ifrån kommentarer som inte fyller någon innebörd, bara har citat med en smiley eller liknande.

Vi på Telia kundservice hälsar er välkomna till en förhoppningsvis trevlig tråd,

 

Med vänliga hälsningar.

Anders Häll

Telia Kundservice

:ThumbsUp:

 

(sorry, kunde inte låta bli...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till Telia:

 

I morgon är det ett år sedan iPhone 3G lanserades, och jag som många andra var med på lanseringsdagen och köpte en iPhone 3G.

 

Så i morgon är det möjligt att låsa upp sin iPhone 3G (om man köpte den 11/7) för 300 kr, eller hur?

 

Är det något speciellt man måste ha med sig eller göra?

 

Eller kan man bara gå in i närmaste butik och säga: - Hallå, en iPhone 3G här som behöver släppas lös :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Fråga till Telia:

 

I morgon är det ett år sedan iPhone 3G lanserades, och jag som många andra var med på lanseringsdagen och köpte en iPhone 3G.

 

Så i morgon är det möjligt att låsa upp sin iPhone 3G (om man köpte den 11/7) för 300 kr, eller hur?

 

Är det något speciellt man måste ha med sig eller göra?

 

Eller kan man bara gå in i närmaste butik och säga: - Hallå, en iPhone 3G här som behöver släppas lös :)

 

Hej!

 

Ja, efter ett år så kan du gå in i en Telia butik och låsa upp din iPhone, det ska inte vara några problem.

 

Du behöver bara ta med dig telefonen, så vi får tag i imei nummret.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde Teliabutiken idag och ville komma redan idag, 10/7, men då iPhonen är köpt den 11/7 så måste jag vänta till i morgon.

Fast jag tycker faktiskt att det gått ett år idag, idag har iPhonen varit aktiv i 365 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller kan man bara gå in i närmaste butik och säga: - Hallå, en iPhone 3G här som behöver släppas lös :)

 

Tror inte det är så noga hur du formulerar dig, bara det framgår att du vill ha den upplåst, och att du är solvent nog för 300:-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ställde denna fråga förut men fick inget svar då.

 

Kommer Telia att göra det möjligt för kunderna att använda Visual Voicemail i iPhone? NetCom har ju lyckats med detta så Telia bör ju ha kunnandet!

 

Edit: Tack Anders för svaret, måste missat att kolla i den tråden igen! Då väntar jag med spänning på svaret efter helgen :D!

Redigerad av sebbri
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Ställde denna fråga förut men fick inget svar då.

 

Kommer Telia att göra det möjligt för kunderna att använda Visual Voicemail i iPhone? NetCom har ju lyckats med detta så Telia bör ju ha kunnandet!

 

Hej

 

Jag ställde denna fråga vidare till min support som jag sade i förra tråden och väntar mig ett svar på den frågan efter helgen.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställde denna fråga förut men fick inget svar då.

 

Kommer Telia att göra det möjligt för kunderna att använda Visual Voicemail i iPhone? NetCom har ju lyckats med detta så Telia bör ju ha kunnandet!

 

Edit: Tack Anders för svaret, måste missat att kolla i den tråden igen! Då väntar jag med spänning på svaret efter helgen :D!

 

Kollade på internet vad Visual Voicemail är för nåt, och fattar att det är den vanliga röstbrevlådan? Eller menar du något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade på internet vad Visual Voicemail är för nåt, och fattar att det är den vanliga röstbrevlådan? Eller menar du något annat?

 

Det är röstbrevlådan på steroider ;-).

Dina röstmeddelanden visas i en lista och du kan se vilka som lämnat meddelanden och lyssna på dem i valfri ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är röstbrevlådan på steroider ;-).

Dina röstmeddelanden visas i en lista och du kan se vilka som lämnat meddelanden och lyssna på dem i valfri ordning.

 

 

Jaha, ja det är ju en funktion som det är skandal att den inte redan är införd. Precis som med MMS, jag måste ha det men använder det aldrig.

 

Edit: ordningen på samtalen kan man ju annars se via "Senaste".

Redigerad av Balooba
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, ja det är ju en funktion som det är skandal att den inte redan är införd. Precis som med MMS, jag måste ha det men använder det aldrig.

 

Edit: ordningen på samtalen kan man ju annars se via "Senaste".

 

Inte om man har haft mobilen avstängd! Här visas meddelandena i kronologisk ordningen, men du kan välja vilket meddelande du vill och spola fram och tillbaka i detta, samt enkelt ta bort de som du vet inte har något innehåll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice.

Jag vill bara meddela att nu är det helg och jag kommer att vara åter på jobbet måndag morgon.

Vi kommer därför att ha begränsad svars service. Hoppas att ni får en bra helg.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för infon Anders och vill bara passa på att tacka för att ni har en sådan service minded attityd till oss kunder och svarar på våra frågor via ett forum. Tillsammans kan vi göra denna tråd till en riktigt bra sådan!

 

Ha en trevlig helg allihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice.

Jag vill bara meddela att nu är det helg och jag kommer att vara åter på jobbet måndag morgon.

Vi kommer därför att ha begränsad svars service. Hoppas att ni får en bra helg.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

Anders du kanske skulle fixa en avatar som passar till namnet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders du kanske skulle fixa en avatar som passar till namnet ;)

 

Det är ju Eva, den virtuella kundtjänstpersonen som han har som avatar, det kanske inte alltid är Anders som svarar och då är det ju bättre att hålla sig till "corporate image"...

 

//A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju Eva, den virtuella kundtjänstpersonen som han har som avatar, det kanske inte alltid är Anders som svarar och då är det ju bättre att hålla sig till "corporate image"...

 

//A

Ja eller varför inte en Telia logga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej.

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice.

 

Såja då var det måndag igen och bara en vecka kvar till semestern.

Men Kundservice kommer att vara på plats hela semestern ändå för att svara på era frågor om än i något begränsad hastighet. Kul att se att frågorna börjar trilla in lite smått.

 

Ja det är "Eva" vi har valt som avatar. Det har att göra med att vi på Telia kundservice vill ha en gemensam bild av vår verksamhet. Vi har valt den avataren på ett flertal andra forum och ställen också. Jag heter verkligen Anders Häll och jobbar uppe i Luleå. Vi kommer att vara ett antal personer som kommer att svara under Telia Kundservice men än så länge har det varit jag som varit mest aktiv här.

 

Så kom igen nu, bara att fråga på så ska vi försöka svara så gott vi kan.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

  1. Är där datum satt när priserna kommer att släppas?
  2. Jag som har Telia Max 25 kommer jag kunna köpa nya iphone direkt/kontant eller jag måste delbetala den?
  3. Kommer man kunna få hem telefonen den 31 om man beställer den när ni släpper eller man kommer inte att kunna förhandsboka? Isåfall om man garanterat vill ha den måste man köpa i affär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Telia:

 

En sak som jag märkte i helgen när det hade gått ett år sedan iPhone 3G släppdes, det var att personalen i Telias butiker var väldigt dåligt informerade hur upplåsning av iPhonen skulle då till.

 

Jag köpte det på lanseringsdagen och kunde därför låsa upp den i lördags. Men det tog 30 min för personalen att lista ut hur det gick till :)

 

Och dom sa att upplåsningen skulle komma automatiskt i iTunes efter ett par dagar.

 

Men det verkar som om man måste göra en återställning av iPhonen för att upplåsningen ska ske, det gjorde det för mig m.fl.

 

Det tråkiga då är att alla filmer och musik man har på iPhonen försvinner.

 

 

Tyckte det vore bra för er att veta :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...