Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tethering


FredrikBergstrom

Rekommendera Poster

FredrikBergstrom

Hej,

 

jag tänkte kolla vilka som har fått igång tethering och vilka som har försökt men inte lyckats? Vilka datorer har ni? Både det och MMS fungerar super för mig, men med just min egen dator så kan jag inte ansluta över Bluetooth. Jag får bara detta felmeddelande:

 

bt.jpg

 

Som sagt, med andra datorer jag har testat med har det fungerat, och jag har ju hört om många andra som har kommit igång utan några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar
Hej,

 

jag tänkte kolla vilka som har fått igång tethering och vilka som har försökt men inte lyckats? Vilka datorer har ni? Både det och MMS fungerar super för mig, men med just min egen dator så kan jag inte ansluta över Bluetooth. Jag får bara detta felmeddelande:

 

bt.jpg

 

Som sagt, med andra datorer jag har testat med har det fungerat, och jag har ju hört om många andra som har kommit igång utan några problem.

Hur aktiverar man tethering på iPhone 3.0?

Jag har inte ens kamera symbolen nere i vänstra hörnet när jag skickar SMS :S (och ja jag har 3.0 :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Man måste göra en egen carrier bundle-fil. Jag laddade upp den jag gjorde här, så det är bara ladda hem :) Sen ska du hålla in alt (shift för windowsanvändare) och trycka på "Leta efter uppdatering" i iTunes och välja den filen. Till sist måste du starta om datorn. Voilà, tethering och MMS!

 

En bild på MMS:

photo.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

För sent för att redigera föregående meddelande, men självklart är det iPhonen som ska startas om och inte datorn :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste göra en egen carrier bundle-fil. Jag laddade upp den jag gjorde här, så det är bara ladda hem :) Sen ska du hålla in alt (shift för windowsanvändare) och trycka på "Leta efter uppdatering" i iTunes och välja den filen. Till sist måste du starta om datorn. Voilà, tethering och MMS!

 

En bild på MMS:

photo.jpg

 

Japp har gjort det nu. Får exakt samma felmedelande som dig. :/

Sen har jag fortfarande inte någon kamera symbol i vänstra hörnet. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Japp har gjort det nu. Får exakt samma felmedelande som dig. :/

Sen har jag fortfarande inte någon kamera symbol i vänstra hörnet. :S

 

Startade du om iPhonen också? Skrev fel, det är inte datorn som ska startas om =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade du om iPhonen också? Skrev fel, det är inte datorn som ska startas om =)

Japp startade om den. Nu har jag fått tethering att funka på min andra dator. Dock vet jag inte om den använder sig av iPhonens 3G eller om den använder mitt trådlösa internet. Ska man stänga av Airport på datorn för att den ska använda iPhonens internetanslutning eller hur gör man?

 

Ty

 

EDIT: Tror jag fick min dator att använda min iPhonen anslutning nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Japp startade om den. Nu har jag fått tethering att funka på min andra dator. Dock vet jag inte om den använder sig av iPhonens 3G eller om den använder mitt trådlösa internet. Ska man stänga av Airport på datorn för att den ska använda iPhonens internetanslutning eller hur gör man?

 

Ty

 

Konstigt, har fungerat för alla jag har skickat den till förut.

 

iPhonen använder Bluetooth eller USB-kabel. Vilken anslutning som används om du både kör iPhone och ditt trådlösa nätverk vet jag inte (samma som att köra nätverkskabel och trådlöst - vilken används?), men stäng av AirPort så är du ju säker på att det är iPhonen du använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Jag tror att du måste fylla i ditt telefonnummer under Settings-->Phone-->My Number också innan MMS fungerar, kanske det du inte har gjort? Eller så kanske MMS är avstängt under Settings-->Messages-->MMS Messaging?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt, har fungerat för alla jag har skickat den till förut.

 

iPhonen använder Bluetooth eller USB-kabel. Vilken anslutning som används om du både kör iPhone och ditt trådlösa nätverk vet jag inte (samma som att köra nätverkskabel och trådlöst - vilken används?), men stäng av AirPort så är du ju säker på att det är iPhonen du använder.

Jo men jag bor inte i Sverige. :P Använder Etisalat i Dubai. :P

Jag använder Bluetooth när jag ansluter, vet inte hur jag får det att funka med USB. :/ Vet du?

 

För att ändra min ipcc så följde jag denna video: YouTube

 

ÄR det de ända som jag behöver ändra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du måste fylla i ditt telefonnummer under Settings-->Phone-->My Number också innan MMS fungerar, kanske det du inte har gjort? Eller så kanske MMS är avstängt under Settings-->Messages-->MMS Messaging?

Har gjort allt det. :S

Var det du som ändrade Telias ipcc fil? Om det var det, ändrade du samma saker som han gjorde i filmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Jo men jag bor inte i Sverige. :P Använder Etisalat i Dubai. :P

Jag använder Bluetooth när jag ansluter, vet inte hur jag får det att funka med USB. :/ Vet du?

 

För att ändra min ipcc så följde jag denna video: YouTube

 

ÄR det de ända som jag behöver ändra?

För MMS måste du lägga till detta i root i carrier.plist (samtliga är strängar):

 

mms_proxy = adressen till mms-proxyn för din operatör

mms_proxy_port = portnummret för proxyn

mmsc = mmsc-adress för din operatör

 

Dessutom följande rader av boleantyp:

 

Ändra AllowEDGEEditing till Yes (bocka i rutan)

Lägg till AllowMMSCEditing och sätt till yes (bocka i rutan)

 

Är det svårt att förstå kan du ju alltid öppna den fil jag har gjort och länkade till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För MMS måste du lägga till detta i root i carrier.plist (samtliga är strängar):

 

mms_proxy = adressen till mms-proxyn för din operatör

mms_proxy_port = portnummret för proxyn

mmsc = mmsc-adress för din operatör

 

Dessutom följande rader av boleantyp:

 

Ändra AllowEDGEEditing till Yes (bocka i rutan)

Lägg till AllowMMSCEditing och sätt till yes (bocka i rutan)

 

Är det svårt att förstå kan du ju alltid öppna den fil jag har gjort och länkade till..

Okej. Jag försökte göra som du sa men jag fick bara ett felmedelande i iTunes när jag försökte uppdatera Carrires settings. Du tror inte att du skulle kunna göra mig den enormt stora tjänsten att ändra den åt mig om jag ger dig alla MMS inställningar för min operatör?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, skulle vara grymt schyst av dig om du kunde ändra min ipcc fil åt mig.

Jag tror jag vet varför vi inte får det att fungera över blåtand på våra dator. Det verkar som att det inte funkar om man har en Unibody MacBook (de senaste)... :/ Försöker lista ut hur vi ska få det att funka vis USB nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Okej. Jag försökte göra som du sa men jag fick bara ett felmedelande i iTunes när jag försökte uppdatera Carrires settings. Du tror inte att du skulle kunna göra mig den enormt stora tjänsten att ändra den åt mig om jag ger dig alla MMS inställningar för min operatör?

 

Tack på förhand!

 

 

Skickat PM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tethering att funka via BT, däremot får jag felmeddelande i Meddelande när jag försöker skicka MMS. Jag kör Telia iMidi och har laddat in FredrikBergströms operatörsfil.

 

Hur editerar man en sådan fil? SDK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Jag får tethering att funka via BT, däremot får jag felmeddelande i Meddelande när jag försöker skicka MMS. Jag kör Telia iMidi och har laddat in FredrikBergströms operatörsfil.

 

Hur editerar man en sådan fil? SDK?

 

Vilken dator använder du? Jag har fått för mig att det inte fungerar med någon macbook alu, men skulle gärna få detta konfirmerat genom att höra från andra vilka datorer de har fått det att fungera med.

 

Du kan ändra den på följande sätt:

 

1. Ändra filändelse till .zip

2. Extrahera

3. I mappen Payload som extraheras redigerar du Carrier.plist

4. När du är klar zippar du Payloadmappen

5. På Mac; visa info för zipfilen och byt namn från "Payload.zip" till "Telia_se.ipcc" under "Filnamn och filtillägg" (byter du namn på vanligt sätt kommer den att behålla sin .zipfiländelse och inte fungera).

6. Voilà, tillbaka som ipccfil.

 

Det du kan testa är att ta bort raden "AllowMMSCEditing" och se om det fungerar, jag vet att att det har varit blandade resultat med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken dator använder du? Jag har fått för mig att det inte fungerar med någon macbook alu, men skulle gärna få detta konfirmerat genom att höra från andra vilka datorer de har fått det att fungera med.

 

Du kan ändra den på följande sätt:

 

1. Ändra filändelse till .zip

2. Extrahera

3. I mappen Payload som extraheras redigerar du Carrier.plist

4. När du är klar zippar du Payloadmappen

5. På Mac; visa info för zipfilen och byt namn från "Payload.zip" till "Telia_se.ipcc" under "Filnamn och filtillägg" (byter du namn på vanligt sätt kommer den att behålla sin .zipfiländelse och inte fungera).

6. Voilà, tillbaka som ipccfil.

 

Det du kan testa är att ta bort raden "AllowMMSCEditing" och se om det fungerar, jag vet att att det har varit blandade resultat med den.

 

Tack ska testa i morgon. Jag har en Blackbook, har också hört att det inte lirar med Unibody-macarna, men med en "gammal" Macbook funkar det fin-fint iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Fredrik för carrier bundle-filen !!, nu fungerar det för mig också!

 

MVH /thoand01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag har tethering aktiverat och min iPhone är ikopplad i datorn så kommer det upp några nätverksinställningar. Är det någon som vet hur man ställer in detta?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Jag tycker att tråden har gått ifrån sitt ämne lite :D Jag skapade den för att få reda på vilka som kan/inte kan använda tethering och vilka datorer alla kör med. Alla skulle ju kunna slänga in ett inlägg om det, jag börjar:

 

- Vit MacBook från jan -08 fungerar bluetoothtethering på, har inte testat usb.

- MacBook Alu 2,4 ghz fungerar varken bt eller usb på. När jag testar usb blir telefonen blå som den ska men blir superlångsam och startar om efter någon minut och när jag testar över bluetooth får jag felmeddelandet jag visar i början av tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saladfinger

Ingen har förklarat hur man får Tethering att faktiskt fungera, så lite hjälp tack!

 

Bluetooth:

Lyckas para iPhone med datorn.. sedan kommer felmeddelande vid försök att ansluta ( tror någon postade print på den )

 

USB:

Letat runt och hittar inte/förstår inte hur man utför detta helt enkelt.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Ingen har förklarat hur man får Tethering att faktiskt fungera, så lite hjälp tack!

 

Bluetooth:

Lyckas para iPhone med datorn.. sedan kommer felmeddelande vid försök att ansluta ( tror någon postade print på den )

 

USB:

Letat runt och hittar inte/förstår inte hur man utför detta helt enkelt.

 

Tack på förhand.

 

Om du har lagt in ipccfilen och fått upp inställningarna för tethering så har du kommit så långt du ska. Det är just det felet du får via bluetooth som jag vill lokalisera, just nu känns det som att det är de nya aluminiumdatorerna det strular för. Vilken dator kör du med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saladfinger
Om du har lagt in ipccfilen och fått upp inställningarna i tethering så har du kommit så långt du ska. Det är just det felet du får via bluetooth som jag vill lokalisera, just nu känns det som att det är de nya aluminiumdatorerna det strular för. Vilken dator kör du med?

1st generation MacBook Air.

 

Läste att folk fått igång det med USB... så det vore roligt att veta hur man ska ställa in det i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med en Dell Latitude D430 med Windows 7 (ver. 7057) över Bluetooth nu och det fungerar fint.

 

MVH /thoand01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...