Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Förhandsbilder på Skånetrafikens iPhone-applikation


soasta

Rekommendera Poster

Hej kära MacWorld-forumister. Mitt konsultföretag har den senaste tiden fått äran att hjälpa Skånetrafiken med att ta fram en officiell iPhone-applikation. Vi är i dagsläget så gott som färdiga och jag tänkte därför dela med mig av några screenshots på resultatet! Notera att applikationen kommer att vara sammankopplad med Skånetrafikens Mina Sidor och kommer att kräva att man har en användare där.

 

Jag vill även passa på att ge cred till Skånetrafiken för deras intresse i att satsa på iPhone! Vår målsättning är att programmet kommer att ligga uppe på AppStore inom 1-2 veckor.

 

post-30026-1235335676.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ofattbart att SL i sthlm öht inte har intresse av ngt liknande, istället får vi 3epartsapps som bara kopplar upp mot sl.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart. Har saknat ngt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Det ser ut som om det är ni som gjort jlt:se app också. Har ni fler länstrafikbolag på g?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som om det är ni som gjort jlt:se app också. Har ni fler länstrafikbolag på g?

Det stämmer att vi även gjort JLTs app. Vi samarbetar med Forsler & Stjerna Konsult som står bakom stora delar av sveriges trafikbolags reseplanerare (i princip alla utom Västtrafik och SL). Samtliga deras kunder har fått en förfrågan om dom har något intresse för en iPhone-applikation, men hittils har endast Skånetrafiken och JLT tackat ja. Allt beror på kunderna, den dagen trafikbolagen börjar märka av ett intresse bland iPhone hos deras kunder så är jag säker på att fler kommer vilja ha en applikation, men det har inte hänt ännu.

 

Och eftersom Västtrafik själva har antytt det nu så kan jag bekräfta att vi jobbar på en iPhone-applikation även åt dem. Den kommer dock inte lanseras förrän om ca 2 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte den officiella

Det kan inte ha varit därför han skrev INofficiell? :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag släpptes en inofficiell app...

 

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore...st?id=291196154

Idag tas den inofficiella appen ut bruk.

 

Resa i Skåne är nu borttaget från App Store efter begäran från Skånetrafiken. Användare hänvisas till den officiella iPhone-applikationen som kommer under våren.

 

Jag vill tacka alla de som laddat hem Resa i Skåne, och ännu mer tacka för alla varma fina kommentarer jag har fått motta. Det visar på en stor efterfrågan som jag hoppas att soaste snart kan tillgodose igen.

 

Det var en dålig timing av mig, jag borde ha publicerat appen direkt efter att jag skrev den i maj 2008 i stället för att vänta. Jag vill be alla användare och inblandade om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en dålig timing av mig, jag borde ha publicerat appen direkt efter att jag skrev den i maj 2008 i stället för att vänta. Jag vill be alla användare och inblandade om ursäkt.

Äh, det finns väl ingenting att be om ursäkt för när man lagt ner tid och jobb för att underlätta för iPhone-användarna! :)

 

Jag hoppas att den officiella varianten kommer att vara ute så snart som möjligt så att tomrummet kan fyllas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, det finns väl ingenting att be om ursäkt för när man lagt ner tid och jobb för att underlätta för iPhone-användarna! :)

 

Jag hoppas att den officiella varianten kommer att vara ute så snart som möjligt så att tomrummet kan fyllas.

Ingen vidare tid för min del, appen slängde jag ihop över en helg, så ingen spilld mjölk att gråta över. Så jag litar på att den officiella blir mer komplett.

 

Det jag tänker på är hur sur jag själv skulle bli om jag laddade hem en app, som sedan slutade fungera omedelbart. Därför en ursäkt till användare som fick förhoppningar, som snabbt krossades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tänker på är hur sur jag själv skulle bli om jag laddade hem en app, som sedan slutade fungera omedelbart. Därför en ursäkt till användare som fick förhoppningar, som snabbt krossades.

 

Vänligt att be om ursäkt för något som inte är ditt fel direkt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vår målsättning är att programmet kommer att ligga uppe på AppStore inom 1-2 veckor.

 

Hur går det med planerna? Är den på väg snart? Vi skåningar kan ju knappt vänta... :kartjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Hur går det med det här? 1-2 veckor är long gone..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och eftersom Västtrafik själva har antytt det nu så kan jag bekräfta att vi jobbar på en iPhone-applikation även åt dem. Den kommer dock inte lanseras förrän om ca 2 månader.

 

Härligt, Västtrafik med :) Se till att göra en riktigt snygg app nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... Vart håller appen hus?!

 

Är ju en månad sedan den annonserades nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Applikationen är på väg.. Anledningen att det dragit ut på tiden beror på många olika faktorer, såväl från vår som deras sida. Förhoppningsvis är det inte länge kvar nu.. Håll ut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som börjat tvivla, bra att du skriver :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Applikationen är på väg.. Anledningen att det dragit ut på tiden beror på många olika faktorer, såväl från vår som deras sida. Förhoppningsvis är det inte länge kvar nu.. Håll ut :)

Jag förstår inte riktigt problemet. Jag skrev den första Resa i Skåne på tre kvällar utan dokumentation. Och hackade ihop en ny som skrubbar websidan redan dagen efter att Skånetrafiken bad mig ta ned den (Jag kunde inte riktigt leva utan appen själv).

 

Så tekniken kan det ju inte vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt problemet. Jag skrev den första Resa i Skåne på tre kvällar utan dokumentation. Och hackade ihop en ny som skrubbar websidan redan dagen efter att Skånetrafiken bad mig ta ned den (Jag kunde inte riktigt leva utan appen själv).

 

Så tekniken kan det ju inte vara?

Nej då, det är inte den delen som brister. Jag har haft en väl fungerande version av programmet i min telefon i över en månad nu. Det har snarare varit otaliga mindre funktionalitets- och utseendejusteringar som dragit ut på tiden. Att sedan vår kontakt med Skånetrafiken varit bortrest i två veckor har inte heller snabbat upp processen, 99% av tiden har bestått av väntan även för vår del..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser verkligen sjukt användarvänligt ut iaf!

Nästan så man funderar på att flytta tillbaka till Malmö bara för att kunna använda appen :tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna app kommer nog flyga upp på top 25 listan snabbt som bara den. Riktigt snygg app som verkligen är användarvänligt designad enligt mig. snälla släpp den snaarrt.... :blink::wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...