Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur skrivar man ett snabel A?


Nova777

Rekommendera Poster

köpte en ny mac book pro igår och har ställt in tangentbordet på svenskt och allt värkar fungera som det ska, förutom att jag inte kan skriva ett snabel A. Jag har prövat trycka alt+2 men då skriver datorn bara TM. Jag har prövat att klicka en massa olika kombinationer men det går inte att få fram ett snabel A. Är det någon inställning som är fel? vart kan jag ändra det i så fall, någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du "Svensk" inställd bakom flaggan uppe till höger i Finder-menyn. Du ska ha "Svensk Pro". Om du har "Svensk" finns @ under alt+*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bulletecknet är väldigt konstigt placerat på tangentbord överhuvudtaget. Det är lättare att trycka andra ovanligare tecken.

Det sitter väldigt bra placerat tycker jag. Höger tumme o pekfinger alltid redo. Bra att man bara behöver en hand för detta tecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter väldigt bra placerat tycker jag. Höger tumme o pekfinger alltid redo. Bra att man bara behöver en hand för detta tecken.

 

Höger? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höger? :fundersam:

Ja, alltså den högerhand jag har på vänster.?

 

Ok, jag menade vänster men skrev höger, lätt händt, har du aldrig kört på fel sida av vägen?

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alltså den högerhand jag har på vänster.?

Ok, jag menade vänster men skrev höger, lätt händt, har du aldrig kört på fel sida av vägen?

;)

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabel-A borde få en egen tangent, te x ersätta tangenten med ^ på :borstatanderna:

 

 

 

Dom borde sätta @ där capslock sitter!!

capslock är ju tangentbordets mest oanvändbara knapp! Bara spammare som använder den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är dags att erbjuda ett alternativ till de traditionella tangentborden ;) eller så borde man få göra ett eget, det är ju vissa tangenter jag aldrig ens har provat att trycka på :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...