Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ni som har 2.1


venacava

Rekommendera Poster

MMS:a?

 

Vidarebefodra SMS?

 

Liggande format vid smsskrivning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

men det var väl självaste FAAN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det var väl självaste FAAN

 

Förstår inte varför du är förvånad. De har inte lovat ngn av de grejjerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här handlade väl om buggfixar och inte massa nya funktioner.

 

i från macrumor:

 

As promised, Apple has released the iPhone 2.1 firmware through iTunes this morning. The iPhone 2.1 contains the following updates as listed by Apple:

 

- decrease in call set-up failures andcall drops

- significantly improve battery life for most users

- dramatically reduced time to backup to iTunes

- improve email reliability, notable fetching email from POP and Exchange accounts

- faster installation of 3rd party applications

- fixed bugs causing hangs and crashes if you have lots of 3rd party applications

- improved performance of text messaging

- faster loading and searching of contacts

- improved accuracy of the 3G signal strength display

- repeat alert up to two additional times for incoming text messages

- option to wipe data after ten failed passcode attempts

- Genius playlist creation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite skumt detta med "significantly improve battery life for most users". Vaddå most users? Borde inte alla med en iPhone ha samma batteriförutsättningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad att du får fungerande 3G täckning. har inte det egentligen varit det ABSOLUT största problemet?

Eller är du en av alla som varit så heta på gröten och lämnat in för kostsam "reparation" nu när nya mjukvaran löser problemet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför du är förvånad. De har inte lovat ngn av de grejjerna.

 

Visst, de har inte lovat det, men man förväntar ju sej överraskningar :) ok, får se vad det är mer nytt under skalet. håller på o uppdaterar nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad att du får fungerande 3G täckning. har inte det egentligen varit det ABSOLUT största problemet?

Eller är du en av alla som varit så heta på gröten och lämnat in för kostsam "reparation" nu när nya mjukvaran löser problemet!

 

Jag har fortfarande inte sett skymten av någon 3g-täckning på min telefon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande inte sett skymten av någon 3g-täckning på min telefon...

 

Asså. Vad de har gjort är att tweaka grafiken så det ser ut som man har bättre täckning. Hade man ingen täckning innan så får man inte det nu heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså. Vad de har gjort är att tweaka grafiken så det ser ut som man har bättre täckning. Hade man ingen täckning innan så får man inte det nu heller.

 

 

Dom måste ha gjort något mer också. Går betydligt fortare för mig att surfa nu också!

 

 

Såg nått ovan om att Genius inte fanns, men det finns absolut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom måste ha gjort något mer också. Går betydligt fortare för mig att surfa nu också!

 

 

Såg nått ovan om att Genius inte fanns, men det finns absolut.

 

Nej

 

Programuppdatering iPhone 2.1

 

iPhone 2.1 innehåller många buggfixar och förbättringar, bland annat:

• färre tappade samtal och avbrutna uppringningar

• väsentligt förbättrad batteritid för de flesta användare

• väsentligt snabbare säkerhetskopiering med iTunes

• förbättrad e-poststabilitet, speciellt vid hämtning av e-post från POP- och Exchange-konton

• snabbare installation av program från tredje part

• fixat buggar som orsakade låsningar och krascher för användare med många tredjepartsprogram

• förbättrad SMS-prestanda

• snabbare inläsning och sökande av kontakter

förbättrad precision i 3G-signalstyrkans visning

• upprepa påminnelse upp till två ytterligare gånger vid inkommande SMS

• alternativ för dataradering efter tio misslyckade försök att ange lösenkod

• stöd för skapande av Genius-spellista

 

Det är nog bara önsketänkande att det helt plötsligt går snabbare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite skumt detta med "significantly improve battery life for most users". Vaddå most users? Borde inte alla med en iPhone ha samma batteriförutsättningar?

 

Det är väl något kryphål så att de inte ska kunna bli stämda av nån amerikansk tonåring som inte ser någon förbättring på batteriet ;)

 

Genius funktionen finns inte med :S lr jag som är helt ?

 

Har du aktiverat Genius i iTunes och sedan synkat med telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej

 

förbättrad precision i 3G-signalstyrkans visning

 

Det är nog bara önsketänkande att det helt plötsligt går snabbare :)

 

 

Givetvis går jag inte bara efter staplarna och upplevd hastighet. Jag har mätt hastigheten med iNetwork test. Har höjts med ca 0.8-1mbit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste jag säkerhetskopiera? säkerhetskopierat nu i 30+ minuter med 8 staplar, och 3/4delar kvar.

 

synkar på en windowsdator nu som inte är min egen.

 

kan inte avbryta heller. skall jag mata ut iphonen, för mata ut knappen är ej nedtonad som allt annat och ställa in itunes så att han ej skall säkerhetskopiera vid anslutning av min iphone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis går jag inte bara efter staplarna och upplevd hastighet. Jag har mätt hastigheten med iNetwork test. Har höjts med ca 0.8-1mbit.

 

 

det går ju inte riktigt att lita på?!

 

Beror väl på hur många som är uppkopplad mot mast osv??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej, inte grafiken som är fixad. Anledningen till att batteriet drogs ur fortare förut med var sammankopplat med den låga 3G mottagningen. Sitter och surfar genom Netshare på iPhonen nu och det går till och med fortare än min vanliga uppkoppling. :)

3G uppkopplingen har hoppat upp från 1 pinne till 5 inomhus! Från -105 till -87 om man ser till dBm.

Förut behövde jag gå 150 meter ute för att få samma mottagning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej

 

Programuppdatering iPhone 2.1

 

iPhone 2.1 innehåller många buggfixar och förbättringar, bland annat:

• färre tappade samtal och avbrutna uppringningar

• väsentligt förbättrad batteritid för de flesta användare

• väsentligt snabbare säkerhetskopiering med iTunes

• förbättrad e-poststabilitet, speciellt vid hämtning av e-post från POP- och Exchange-konton

• snabbare installation av program från tredje part

• fixat buggar som orsakade låsningar och krascher för användare med många tredjepartsprogram

• förbättrad SMS-prestanda

• snabbare inläsning och sökande av kontakter

förbättrad precision i 3G-signalstyrkans visning

• upprepa påminnelse upp till två ytterligare gånger vid inkommande SMS

• alternativ för dataradering efter tio misslyckade försök att ange lösenkod

• stöd för skapande av Genius-spellista

 

Det är nog bara önsketänkande att det helt plötsligt går snabbare :)

 

Jag tänker varken tala mot dig eller för dig för jag har aldrig haft några täckningsproblem.

Men du vet att de har fixat hundratals buggar och så va, inte bara de saker de skrivit upp där. Finns säkert endel som även kan hjälpa täckningen endel bland de buggarna.

 

menmen, time will tell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite skumt detta med "significantly improve battery life for most users". Vaddå most users? Borde inte alla med en iPhone ha samma batteriförutsättningar?

Beror väl på användningsmönstret. Men istället för att slingra in sig i förklaringar om vilka som kommer uppleva en förbättring så skriver man sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite skumt detta med "significantly improve battery life for most users". Vaddå most users? Borde inte alla med en iPhone ha samma batteriförutsättningar?

 

Jag tycker att min iPhone nu har klart mörkare skärm med samma inställning på ljusstyrka. Det kanske är för dem som inte drar upp ljusstyrkan ett snäpp så att det blir som innan som batteritiden har förbättrats...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat det rätt så ska inte mottagningen blivit bättre utan bara att visningen av antal staplar ska vara mer "rättvis".

T.ex så har jag fortfarande problem med att telefonen hoppar mellan 3g och edge i min lägenhet. Skilnaden mot tidigare är att telefonen nu visar full mottagning istället mot tidigare 1-2 staplar. Men mottagningen är fortfarande samma.

Hastigheten har jag inte heller sett någon ökning på, ligger fortfarande runt 1Mbit/s med 3g. Vilket ändå är helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har synkat mot itunes med genius igång men hittar inte funktionen i iphone vart finns den?

Ahhh hittade den precis efter jag postat inlägget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara testat telefonen några minuter efter uppdateringen, vet inte om det är placeboeffekt, men visst känns surfningen som sådan bra mycket snabbare...de kanske har gjort mer än att bara visa staplarna "bättre" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat det rätt så ska inte mottagningen blivit bättre utan bara att visningen av antal staplar ska vara mer "rättvis".

 

man kan säkerligen har 1000 definitioner på rättvis...men att detta skulle vara mer korrekt...no way

 

-70 dBm är en både bra och riktig schysst siffra...du fick vid 2.02 5 staplar då...

-80 -85 3-4 staplar osv

nu kan du få 5 staplar på över -100

 

-100 är bedrövlig mottagning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...