Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Special Event 9 sep, The Tråd!


iTobi

Rekommendera Poster

För-Under och Eftersnack. Allt samlas här.

 

Alla

JAAAAA

och alla

NEEEEEEEJ

och alla

One more thing?

 

---------------------------

 

Frågor på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 263
  • Created
  • Senaste svar

Jag hoppas innerligt att det inte kommer några nya MacBook Pro... För det kommer i sådana fall bli väldigt svårt för mig att motstå en ny MBP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om Apple gått ut och sagt till journalister att detta event är "a big thing" och att de inte borde missa det.

Verkar riktigt spännande.

 

Skulle gissa på att Apple blir ett egent skivbolag eller att de tar bort DRM på all musik i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar med spänning !

Ska nu för första gången inte följa några live rapporter utan vänta tills Apple lagt ut filmen på QuickTime. Tror det blir roligare så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar med spänning !

Ska nu för första gången inte följa några live rapporter utan vänta tills Apple lagt ut filmen på QuickTime. Tror det blir roligare så.

 

Mmm, gjorde så på WWDC, och det var kul det.

Problemet är ju att man antagligen inte kan se filmen förrän efter skolan på onsdagen, och då är risken stor att alla där redan spoilat nyheterna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande ingen bekräftelse om att El Jobso ska hålla i keynoten?

Detta kanske är givet, men man hade gärna hört det bekräftat med tanke på alla rykten om hans hälsa och så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande ingen bekräftelse om att El Jobso ska hålla i keynoten?

Detta kanske är givet, men man hade gärna hört det bekräftat med tanke på alla rykten om hans hälsa och så.

 

hoppas innerligt att det är han som håller keynoten. han och Phil Schiller är bäst :P

 

Och Den där snubben som bara pratar om iphones SDK får mig att somna och vissa tror att han kan bli apples nästa VD :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gissa på att Apple blir ett egent skivbolag eller att de tar bort DRM på all musik i iTunes.
Skulle de ta bort DRM i iTunes store skulle iPoden förlora köpkraft.

 

Jag hoppas annars att det kommer en ny MacMini.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och Den där snubben som bara pratar om iphones SDK får mig att somna och vissa tror att han kan bli apples nästa VD :chockadskeptisk:

 

Jaså? Tycker faktiskt han är helt okej, ganska duktig faktiskt även om han saknar Jobs och Schillers karisma.

 

 

Skulle de ta bort DRM i iTunes store skulle iPoden förlora köpkraft.

 

För att musiken skulle gå att spela upp på alla spelare som klarar AAC menar du?

Tror det är marginellt, inbillar mig att folk köper musik på iTunes Store för att de har en iPod, inte köper en iPod för att de handlar på iTunes Store.

Tror nog den ökade försäljningen av musik på iTunes Store skulle väga upp mot detta. Bra PR för Apple också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle de ta bort DRM i iTunes store skulle iPoden förlora köpkraft.

 

Nu är jag inte så insatt i musikindustrin men det är väl mer än DRM-skyddet i sig som gör att iPod:arna är ledande när det gäller musikspelare. Det är väl snarare på grund av att man köper musiken i iTunes, spelar musiken via programmet och synkroniserar sin iPod eller iPhone med programmet som gör att det är ett vinnarkoncept? iTunes-Plus är väl också DRM-fri musik om jag inte missminner mig?

 

 

 

Douglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att musiken skulle gå att spela upp på alla spelare som klarar AAC menar du?
ja, det var det jag tänkte på.

 

DOck kan det vägas upp genom att flera kanske kan handla där och spela det på andra spelare än just ipod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det var det jag tänkte på.

 

DOck kan det vägas upp genom att flera kanske kan handla där och spela det på andra spelare än just ipod.

 

men det är ganska lätt att ta bort DRM-skyddet :borstatanderna:

 

bränn musiken på en cd och sen stoppar du in cdn och väljer att importera som mp3, det går nog att bara markera vissa låtar och välja konvertera till mp3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas innerligt att det är han som håller keynoten. han och Phil Schiller är bäst :P

 

Och Den där snubben som bara pratar om iphones SDK får mig att somna och vissa tror att han kan bli apples nästa VD :chockadskeptisk:

Hellre han än Bertrand Serlet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om sömnvarning på "iPhones snubben" och Schiller är inte

tillräckligt cool, påminner lite om den däringa onkel fester typen på MS ...

fast bara lite B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om sömnvarning på "iPhones snubben" och Schiller är inte

tillräckligt cool, påminner lite om den däringa onkel fester typen på MS ...

fast bara lite B)

 

phil schiller är ju asball. lite mycket dialekt/brytning bara :P han har dessutom jordens coolaste namn. lyssna, Phil Schiller. :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Detta kan bli kul...

 

Men men som alltid så riskerar man bli besviken....

 

Kanske blir det en helt ny maskin vem vet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nedräkningen har börjat

 

nu är det 10h 14min kvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nedräkningen har börjat

 

nu är det 10h 14min kvar

Va? Ska det börja 18:55? :o:skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Ska det börja 18:55? :o:skondans:

 

öööh blev lite felberäkningar kanske men du ska iaf sitta bänkad med chips och läsk i en skön fåtölj med datorn i knäet/på bordet då :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öööh blev lite felberäkningar kanske men du ska iaf sitta bänkad med chips och läsk i en skön fåtölj med datorn i knäet/på bordet då :borstatanderna:

Ska jag? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag? :o

 

japp, du vet, apple events är som julafton fast utan släkten :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp, du vet, apple events är som julafton fast utan släkten :propellerbaver:

Den känslan hade jag förut också, men den senaste tiden tycker jag att det gått utför med Apple. Leopard som är full av buggar, och iPhones som inte fungerar, med mera. Jag är faktiskt på väg att överge Mac-plattformen. Förmodligen blir det Linux för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt uppe och väntade på videon från WWDC i somras. Och så här i efterhand ångrar jag det nästan. Vilken olidlig väntan det var. Och onödig sådan.

 

Näe, ikväll ska jag boka mig framför alla spoiler-täta sidor som finns och sen se keynoten imorgon istället. Kul kommer det bli hur som helst!

 

Hoppas på iTunes 8.0 och iPhone 2.1!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...