Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

PwnageTool 2.0 här


CapnViktor

Rekommendera Poster

PwnageTool 2.0 har varit ute i knappt 10 timmar och iClarified har redan fixat en tutorial som jag håller på att fullfölja just nu. (En del väntetid) Jag hör av mig hur det gick när jag blir klar, om jag blir klar. Verkar ta år. O.o

 

Tutorialen hittar ni här!

 

PwnageTool kan ni hitta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar den för iPod touch?

 

So, currently (when released) PwnageTool 2.0 will support:-

 

iPhone (1st Gen) with 2.0 - Activated, Unlocked & Jailbroken, (with support for third party applications).

 

iPod Touch with 2.0 - Activated & Jailbroken, (with support for third party applications).

 

iPhone (3G) with 2.0 - Activated, Jailbroken (with support for third party applications).

 

http://blog.iphone-dev.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska jailbreak min Ipod Touch 2.0 nu! :)

Återkommer med hur det går.....

 

Precis gjort detsamma. Och jag lyckades! :pompoms:

Nu ska här surfas på AppStore :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis gjort detsamma. Och jag lyckades! :pompoms:

Nu ska här surfas på AppStore :)

 

 

Kan du berätta hur du gjorde?

Instruktionen som länkas till i första inlägget visar bara iPhone gen1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du berätta hur du gjorde?

Instruktionen som länkas till i första inlägget visar bara iPhone gen1.

Typ samma sak, bara att du väljer iPod Touch istället och att du inte behöver en Bootloader (dvs, hoppa över det steget helt, är grått allting).

 

Just ja, laddade ner firmwaren från en pirataktig bukt :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du berätta hur du gjorde?

Instruktionen som länkas till i första inlägget visar bara iPhone gen1.

 

Det är i princip samma process. Här är en walkthrough. :)

 

Precis gjort detsamma. Och jag lyckades!

Nu ska här surfas på AppStore

 

Vilket OS har du? Blev plötsligt lite skraj för att det inte ska funka på Tiger. 2 gånger har den stannat på "Preparing Baseband Update." i halvtimmar. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga bara.....

 

jag har haft 2.0 installerad i några dagar nu, har köpt tuner från App store. Om jag jailbreakar kommer den naturligtvis att försvinna, men behöver jag köpa den igen eller installeras den när jag synkar sedan? (Har ingen erfarenhet av iTunes etc sedan tidiagre)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ samma sak, bara att du väljer iPod Touch istället och att du inte behöver en Bootloader (dvs, hoppa över det steget helt, är grått allting).

 

Just ja, laddade ner firmwaren från en pirataktig bukt :whistling:

 

Aha, ok det räcker alltså med att ha iPod1,1_2.0_5A347_Restore.ipsw bara? Och Pwntools 2.0 då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah! Panik!

Den blev klar med Custom_restore.ipsw. Men sen sade den att den failade med att gå in i DFU-mode. Sen så slängdes jag till första menyn. Hoppas jag inte måste gå om allting och göra en ny restore. :/

 

Jag antar att det inte bara är att gå in i iTunes och restora, då blir nog något fel va? :(

 

CapnViktor, tack för länkarna....

Så lite så! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, ok det räcker alltså med att ha iPod1,1_2.0_5A347_Restore.ipsw bara? Och Pwntools 2.0 då?

 

Japp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat allt så skapar man en helt ny ipsw fil, borde man då inte kunna använda den nya man skapat till andar ipods? Eller måste man göra om processen för varje ipod/iphone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat allt så skapar man en helt ny ipsw fil, borde man då inte kunna använda den nya man skapat till andar ipods? Eller måste man göra om processen för varje ipod/iphone?

 

Mitt common sense säger spontant att man borde kunna använda samma fil. Är ju bara en programvara. Fast man får se till att inte använda iPod-filen till en iPhone och vise versa. För då kan det nog gå fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm, mail vägrar att starta numera... undrar varför :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är min iPhone uppdaterad till 2.0 och jailbreakad och hackad. Works like new.

 

Dock så har Installer försvunnit till jag vette tusan. Ska se om jag kan göra något åt det.

Någon som har något förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är min iPhone uppdaterad till 2.0 och jailbreakad och hackad. Works like new.

 

Dock så har Installer försvunnit till jag vette tusan. Ska se om jag kan göra något åt det.

Någon som har något förslag?

 

Installer fungerar inte på 2.0. Du får använda Cydia istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installer fungerar inte på 2.0. Du får använda Cydia istället.

 

Märkte just det. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm, mail vägrar att starta numera... undrar varför :superirriterad:

 

står såhär på bloggen:

Update 6: Mail application not working at 2.0? Please restore to your custom ipsw (you don’t need to DFU restore if you are pwned, normal restore will work now too) but then select “Set up as a new iPhone” when iTunes asks. Your first sync will bring back all of your settings anyway.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Nån mer som har fått problem med Wifi sen ni uppdaterade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

står såhär på bloggen:

Update 6: Mail application not working at 2.0? Please restore to your custom ipsw (you don’t need to DFU restore if you are pwned, normal restore will work now too) but then select “Set up as a new iPhone” when iTunes asks. Your first sync will bring back all of your settings anyway.

 

Tack, men det löste sig ändå :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...