Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med uppstart på intel MacbookPro


rocksteady01

Rekommendera Poster

rocksteady01

Hej alla. Hoppas att någon kan hjälpa mig med ett par problem som dykt upp på min MacbookPro med intel-processor.

 

Det största och drygaste problemet är att varje gång jag startar datorn fastnar den på startfönstret ett tag, för att sedan fastna på nästa skärm i 3-4 minuter innan OSX är igång. Jag har inte hittat problemet någonstans via google och hoppas att någon här kan ha en aning vad som hänt.

 

Ett annat problem jag har är att jag inte kan kontrollera loggfilerna i systeminformation. När jag klickar på "loggar" dyker ett omstartsfönster upp som uppmanar på flera språk att starta om via att hålla ner on/off-knappen.

 

Jag har försökt att zappa PRAM:et, återställa strömhanteraren, starta upp i säkert läge. Till och med att göra en ominstallation och formatering av OSX. Det är inte installerat någon ny hårdvara som skull kunna vara orsak.

 

När jag kör reparera skivberhörigheter via skivverktyg kommer ett antal felmeddelanden:

 

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Sites”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Desktop”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Application Support”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Assistants”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Audio/MIDI Drivers”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Audio/Plug-Ins/Components”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Audio/Plug-Ins/Digidesign”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Audio/Plug-Ins/VST”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Audio/Plug-Ins”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Audio/Sounds/Alerts”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Audio/Sounds/Banks”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Audio/Sounds”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Audio”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/ColorPickers”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Compositions”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Favorites”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/FontCollections”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Fonts”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/iMovie/Plug-ins”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/iMovie/Sound Effects”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/iMovie”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Input Methods”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Internet Plug-Ins”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Keyboard Layouts”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Preferences”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Printers”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Screen Savers”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Sounds”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library/Voices”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Library”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Movies”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Music”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Pictures”.

ACL hittades men väntades inte på ”System/Library/User Template/English.lproj/Public”.

 

och dessa upprepas för alla andra språk. alltså samma felmeddelande men istället för English.iproj står det Dutch.iproj, Spanish.iproj osv.

 

Jag ska säga att då datorn har startat är det få problem som dyker upp, utan det är att datorn tar så lång tid att starta som är jobbigast.

 

Hoppas att någon har några idéer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rocksteady01

hej igen. jag glömde att berätta att jag även haft problem då datorn har fått stå på så länge att den går i viloläge. när det händer står den och lyser med stadigt sken från statuslampan och den vill inte vakna oavsett vad man gör. det enda som finns att göra är att starta om (vilket som tidigare sagt tar alldeles för lång tid att orka med varje gång. )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...